Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterklær til ettåring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-16, 13:10   #41
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterklær til ettåring

Vi kjører ofte KappAhl (Proxtec) eller Lindex (Fix) til det todelte hvis ikke jeg finner Reimatec på salg. Dresser holder jeg meg til Reimatec rett og slett fordi det er så langt mer bevegelig og lett enn mange andre dresser på markedet. En stiv dress er håpløst for barn i bevegelse, spesielt de minste. Testvinnere har flere år vært superstive og altfor tykke/tunge (min eldste er straks 14 så jeg har fulgt med noen år ). Og at den er godt vanntett selvsagt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 13:17   #42
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterklær til ettåring

Jeg liker forøvrig godt KappAhl sine dresser også til de små. Ja, de har trange snøfangere i ermehullene, og ja, det kan være et slit å få på. MEN. Det er sånn jeg har fått vottene til å sitte på de største vottenekterne. For det er hull til tommelen i snøfangeren. På med votten først, skvis arm og vott gjennom og fest snøfangeren på tommelen utenpå votten. Magisk.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 13:33   #43
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterklær til ettåring

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Jeg elsker dere. For en nydelig teskjetråd!

Så det er ullbody og ullstrømpis de går med inne i barnehagene. Jeg tenkte det var for varmt, men det er notert. Så greit da, på alle vis.


Jeg burde skjønt hva du mente altså, men nå er jeg ihvertfall med. Takk, det skjønner jeg er praktisk, og nå har jeg jo til og med skjønt at det er kjempevanlig at ungene går i bare strømpisen inne. Jeg så for meg at alle ungene var pent og Riktig kledd, mens min fløy rundt i undertøyet. (Som dere skjønner er jeg fersk mor, og har omtrent ikke satt en fot i en barnehage siden jeg gikk der selv, noe tråden selvsagt bærer sterkt preg av. )


Hvorfor passet den ikke? Jeg har en lang, bred og kraftig baby, og noen klesmerker har rett og slett for smale klær for henne, særlig over hoftene. Skal kanskje litt til at en parkdress blir for smal da, riktignok (?).


Ja, det virker kjempelurt. Tydeligvis noen som har tenkt. Jeg liker'e.


Jah, jeg vet, jeg så den andre tråden! Jeg vil også gjerne ha en kul og fin dress, men så har jeg hørt om noen slike pakker hvor du får vinterdress, ullklær og altmulig til 600 til sammen eller noe. Og hvis de dressene fungerer bra så burde jeg sikkert kjøpe en sånn.

Den ble altfor vid for han, min var smal. Han hadde i tillegg lange bein men kort overkropp.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 13:44   #44
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinterklær til ettåring

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Min erfaring er at Reima er langt i ryggen og kort i bein og armer. Min gutt er veldig lang i ryggen og likevel passet Reima-dressen der lenge etter at det var blitt fort kort i armene. Name It var et merke som passet ham veldig dårlig da han var yngre, fordi han er s kraftig bygget.

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Den ble altfor vid for han, min var smal. Han hadde i tillegg lange bein men kort overkropp.

Ok. Da passer nok Reima ungen min, ihvertfall.

Godt poeng med stivhet i dressene, IC, det virker jo veldig godt for dem å ha på en myk dress. Noen av de rimeligere dressene jeg har sett på (på nett) ser ganske stive ut, men det er sikkert litt forskjell. Jeg får ta meg en butikkrunde, tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg liker forøvrig godt KappAhl sine dresser også til de små. Ja, de har trange snøfangere i ermehullene, og ja, det kan være et slit å få på. MEN. Det er sånn jeg har fått vottene til å sitte på de største vottenekterne. For det er hull til tommelen i snøfangeren. På med votten først, skvis arm og vott gjennom og fest snøfangeren på tommelen utenpå votten. Magisk.

Veldig smart med vottesikker dress. Jeg er imidlertid så utålmodig at jeg kjenner at det ikke er dressene for meg.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 13:47   #45
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterklær til ettåring

Komplettfritid.no har reima vinterdress til 499 nå. Tror ikke du får de så mye billigere.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 14:20   #46
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterklær til ettåring

Jeg har aldri turt votter med snor gjennom annet enn til små babyer. Ikke aktuelt å la det ligge i barnehagen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 14:36   #47
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinterklær til ettåring

Nei, det kan vel være litt skummelt å ha liggende i barnehagen, men til bruk i vogna og sånn må det jo være kjempelurt. Ser for meg at man kan sy de fast til ermet eller noe, for bruk i barnehagen.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 15:17   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterklær til ettåring

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har aldri turt votter med snor gjennom annet enn til små babyer. Ikke aktuelt å la det ligge i barnehagen.

Enig, unngå snorer i bhg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 15:35   #49
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterklær til ettåring

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.


Jah, jeg vet, jeg så den andre tråden! Jeg vil også gjerne ha en kul og fin dress, men så har jeg hørt om noen slike pakker hvor du får vinterdress, ullklær og altmulig til 600 til sammen eller noe. Og hvis de dressene fungerer bra så burde jeg sikkert kjøpe en sånn.

De pakkene ville jeg styrt unna. Dressene er i mine øyne ubrukelige her til lands. Tykke, tunge og langt i fra vanntette.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 16:11   #50
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinterklær til ettåring

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

De pakkene ville jeg styrt unna. Dressene er i mine øyne ubrukelige her til lands. Tykke, tunge og langt i fra vanntette.

Ok, så bra å vite. Takk!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 17:14   #51
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterklær til ettåring

Ja de pakkene til sportsmann er ganske dårlige. Ikke vanntette og stort sett fleece. Ikke tung dress sist jeg hadde barn på jobb med det, men ikke vanntett.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 19:16   #52
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinterklær til ettåring

Ungene mine har flydd rundt i ullongser og -genser/body alle vintre i barnehagen. Vedlig praktisk for oss alle. Storesøster bruker kjole eller skjørt utenpå nå som hun går på skolen, mens lillebror bor fortsatt i dette vinteren gjennom. Foretrekker longs og gode sokker fremfor strømpis, da. Mye enklere når ungene blir våte på beina siden det kun er sokkene de trenger å bytte.

Angående votter så kan man bruke votteklyper fremfor bånd / tråd mellom vottene. Storesøster var en notorisk votteavtager

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no