Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-16, 21:56   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Er på jakt etter vinterklær til 13-åringen (skalljakke og vinterbukse). Finnes det noen klær som ikke er alt for dyre, men som Likevel holder god kvalitet ? Kjøper mye Bergans og den type klær, men i herrestørrelser er jo dette kjempedyrt.
Skogstad er hakket billigere og har god kvalitet, men må ut med 2000,- for en skaljakke og 1500,- for skibukse der også. Han har gått fra str 170 til voksen str M/L på 1 år, så det er greit å ikke kjøpe for dyre klær siden det er sjans for ar han vokser ut av det snart

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 22:12   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Stormberg skal jo være bra, og jeg tror prisen ligger under Skogstad også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 22:17   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Vi kjøpte nylig skalljakke til 900 i small damestørrelse. Tror merket var Stormberg.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 09:12   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Eldste fikk Stormberg skallbukse til speiderturen i sommer. Tror den kostet rundt 800 kr. Hun har DC vinterjakke, kjøpt brukt for et par hundrelapper, og Didriksons skalljakke kjøpt til halv pris (750 kr tror jeg det var). Hun er 11 og bruker damestørrelser nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 09:35   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Vi har Didrikson kjøpt på XXL tilbud og Molo kjøpt brukt, til hun på snart 10 år og 153 cm.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 11:23   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Jeg er på jakt etter det samme; klær til skibakken. Har sett på Stormberg, men synes det ser litt 'kjipt' ut Er dere fornøyd med kvalitetet derfra? Har ikke lyst til å betale mange tusen for et sett som hun sannsynligvis vokser fra

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 11:25   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Vår stormberg bukse er knapt brukt, kun på speidertur i sommer og et par ganger til, så jeg aner ikke noe om kvaliteten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 11:50   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Jeg bruker Stormberg selv, og synes det har god kvalitet. Men det er jo enormt i størrelsen, så det spørs om minste str. passer en som nettopp har vokst inn i voksenstr.?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 12:03   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Min jente på 164-165 har XS i Stormbergbuksen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 12:22   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Stormberg funker helt fint. Jeg er også der ta jeg ikke vil kjøpte altfor dyre klær når jeg vet at de vokser ut av det i løpet av en halv sesong (11-åringen min vokser som gress for tiden ... hun som alltid har vært så bitteliten).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 12:27   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Henger i tråden for tips. Min straks 12-åring vokser enormt, og er over i voksenstørrelse. Samtidig vil jeg ikke betale det hvite ut av øyet for noe som han kanskje trenger to av denne sesongen, på grunn av voksingen.

I Oslo finnes det en outlet-sportsbutikk i Torggata, der har jeg funnet endel billig og bra turtøy. De har noe merkevare, også er det noe som er av ukjente merker, men som i utseende likner mye på Bergans, Norrøna etc.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 12:33   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I Oslo finnes det en outlet-sportsbutikk i Torggata, der har jeg funnet endel billig og bra turtøy. De har noe merkevare, også er det noe som er av ukjente merker, men som i utseende likner mye på Bergans, Norrøna etc.

Takk for tips. Dit bør vi ta oss en tur.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 12:37   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Takk for tips. Dit bør vi ta oss en tur.

Jeg har opplevd litt varierende kvalitet. Hiawata har hatt mange luer, votter og en vindjakke derifra som har holdt utmerket, men en sekk gikk i stykker etter kort tid. Jeg fikk byttet den uten problem, og valgte en ny i stedet for pengene tilbake. Den har holdt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 12:39   #14
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Jeg har handlet rimelige merker på XXL til min tenåring som også vokser/har vokst som ugress. Hun fikk vinterbukse i str 36, den passet ypperlig til henne. Merket husker jeg ikke, men den duger for to vintre for henne. Regner med hun vokser ut av den etter ca 2 år. Hun rekker ikke å slite den ut på to sesonger, selv om det er et merke med uviss kvalitet.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 12:55   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Jeg har både Norheim og Stormberg-klær, ikke noe i veien med kvaliteten på noe av det.

Det er ikke nødvendigvis så innmari høy kvalitet på Bergans, ikke slik at det skiller seg nevneverdig fra Norheim og Stormberg. Norrøna påstås å være mye bedre - og det bør det jo pinadø være til den prisen ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 13:19   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Norrøna er i særklasse etter min erfaring. Men det kjøper jeg kun til meg selv, som er ferdigutvokst og ikke følger moten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 13:55   #17
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Min erfaring med Stormberg, både til meg selv og barna, er at det er "godt nok" til vanlig friluftsliv. Parkdressene syns jeg ikke var særlig slitesterke, men jakker, bukser, fleece og annet har vært av god kvalitet. Norrøna og Bergans er muligens enda mye bedre, men jeg syns ikke det forsvarer den høye prisforskjellen, så jeg kommer til å fortsette med Stormberg.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 17:44   #18
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Har sett litt på nettsiden til Stormberg, men har ikke funnet forede vinterbukser, men det er kanskje for tidlig i sesongen ennå? En 13-åring herjer jo ikke i snøen slik en 9 åring f eks gjør, småved tipper kvaliteten holder

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 18:00   #19
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Lurt å se etter pent brukte skallklær på finn og fb. Har gjort mange kupp

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 18:17   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterklær til barn/ungdom som bruker voksenstørrelse

Jeg tror Stormberg er helt ok. Jeg må innrømme at eneste grunnen til at jeg ikke har testet så mange plagg er at en del ser så 80-talls ut. Kun designet, altså. Men jeg har hatt både skallbukse og vinterbukse (begge deler i barnestørrelse, vel og merke) og de var veldig gode.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no