Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Gunstig mobilabonnement for mange barn

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-18, 21:01   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Gunstig mobilabonnement for mange barn

Sukk. Jeg går meg helt vill i mobilabonnement-jungelen ...

Jeg har fire barn i alderen 9 til 13, alle fire trenger litt datatrafikk og de to eldste ganske mye ...

Jeg kunne tenkt meg et abonnement med god app-løsning hvor jeg får opp alle fire abonnementene samtidig, med roll over og med mulighet til å flytte datamengde mellom ungene.

Har Telia nå, jeg synes ikke det er verken enkelt eller fleksibelt. Eller billig.

Vi foreldre har abonnement gjennom jobb, og ingen mulighet til å koble disse med ungenes abonnement.

Noen som har gode løsninger?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 21:03   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Har talkmore til meg og mine. Kan enkelt kontrollere i appen, kor mykje dei har brukt og eventuelt fylle på med ei datapakke viss dei trenger det.
Fordeling av data er det vel onecall som har.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 21:07   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Hvor mange GB trenger de?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 21:36   #4
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Her har vi Telenor U11 til niåringen. 99,- per mnd, fri tale og tekst og 200 MB. Nå har både mannen og jeg Telenor via jobben og siden vi er tre enheter får vi sånn familieabonnement der vi bidrar med 0.5 GB gratis data hver som vi kan gi til niåringen ved behov. Fordeler kjapt og enkelt i app.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 21:43   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Minsten har hatt Icenet etpar år men vi fikk aldri mobilt nett til å virke skikkelig. Han har ikke vært noe opptatt av mobilbruken heller men har nå byttet så han har Telenor U18 1GB.
Nå har jeg mulighet til å føre over GB fra min bruk fordi jeg ikke trenger noe særlig mobilt nett til vanlig. Nå har vi alle Telenor og jeg har full kontroll via Mitt Telenorappen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 21:52   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Vi har onecall og det er helt genialt enkelt å fordele data. Appen gir meg full oversikt over hvor mye sønnen (og mannen og jeg) har brukt, og jeg kan gi ham mer ved behov. Vi har en felles datapakke som vi fordeler oss i mellom.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 22:24   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Familiepakka til OneCall virker til å oppfylle kravene mine.

Har de god dekning?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 22:59   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Vi bruker Talkmore.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 22:59   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Familiepakka til OneCall virker til å oppfylle kravene mine.

Har de god dekning?

Ikke her vi bor eller på hytta vår, derfor byttet vi til Talkmore.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 23:04   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Familiepakka til OneCall virker til å oppfylle kravene mine.

Har de god dekning?

Jeg har aldri hatt noe trøbbel med dekningen til OneCall, men jeg har sjelden hatt trøbbel med dekning uansett abonnement.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 23:30   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Jeg synes det ser ut som det er max 5 pers på familieabonnement til OneCall.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 23:33   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Eg sleit med one call og dekning. Så me bytta og havna til slutt hos ice. Dei har ein genial spp der det er enkelt å få oversikt og å overføre data til andre i familien.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-18, 23:38   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Her har vi Telenor U11 til niåringen. 99,- per mnd, fri tale og tekst og 200 MB. Nå har både mannen og jeg Telenor via jobben og siden vi er tre enheter får vi sånn familieabonnement der vi bidrar med 0.5 GB gratis data hver som vi kan gi til niåringen ved behov. Fordeler kjapt og enkelt i app.

Min på snart 10 har U11. Jeg har Telenor via jobben, så jeg burde sikkert gi eldste på 13 Telenor også. Hun har Chess til 99 kr/mnd, men bruker lite datatrafikk, men det kan endre seg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 00:09   #14
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Her vi bor har OneCall like bra dekning som Telenor og Telia. Vi har familiepakken og synes den er helt genial. Full kontroll over hva alle bruker og lett å flytte rundt på data etter hvem som trenger det.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 07:44   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Hatt aldri opplevd trøbbel med dekning.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 08:33   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Her ute på landet på østlandet falt eg ut av samtaler heile tida. Det var heilt håplaust med one call. Dette er vel tre fire år sidan. Lan vere det har blitt bedre no.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 09:10   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg sleit med one call og dekning. Så me bytta og havna til slutt hos ice. Dei har ein genial spp der det er enkelt å få oversikt og å overføre data til andre i familien.

Men ikke hvis ikke minst en av foreldrene også bruker det. Det er også problemet med de andre - de mindreårige kan ikke opprette bruker, og bare en med abonnement kan være bruker. Vi voksne har også jobbtelefon, og har vært gjennom det meste.

Vi endte med ICE, de er en av de rimeligste, og ikke minst sperrer de for nye kostnader for data - men du får likevel noe trafikk, de bare setter ned hastigheten. Dermed får de iMessage og kan vise frem rutermånedskortet, men de får ikke spilt. På flere av de andre blir det enten dyrt overforbruk, eller full stopp.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 09:12   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Jeg husker ikke hvor gamle barna dine er men hos onecall får barn under 10 år abonnementsprisen dekket. Men du vil trenge et eget abonnement til deg selv, men det trenger du ikke faktisk bruke.

Poden får også brukt data etter at han har brukt opp kvoten, det går bare veldig sakte. Men godt nok til å bruke WhatsApp.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 09:53   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Mine er 11 og 14.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 10:09   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gunstig mobilabonnement for mange barn

Vi har også ice. Nå skal det sies at mine barn på 13 og 10 er latterlig lite interessert mobilbruk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no