Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-15, 19:37   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Er det mulig å ta en dagstur til Eurodisney fra London?

Vi drar til London for en ukestur, og kanskje, om mulig, hadde Eurodisney vært noe? Vi tenkte på Harry Potter verden, men det er kanskje mest interessant for de to av oss som har ett forhold til Harry Potter?

Kan man ta tog tur-retur på en dag? NOen som har gjort det?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 19:42   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Det er jo mulig, men ekstremt dyrt, tror jeg. Tror Su skal slite med å få togbilletten under 2000,- for f.eks. to barn og to voksne. Og mye tid til reising. Toget tar to timer og 15 min, og så skal du ut til Disney. Det er da nok å gjøre i London med barn, jeg ville heller spart Disney til en Paristur. Hvorfor kaste bort Londontid på å reise til et annet land, liksom?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 01-01-15 kl 19:48.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 19:45   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Eurostar er dyrt vet jeg, men jeg vet om folk som har gjort det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 19:47   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Toget tar ca 2,5 timer, så det burde jo gå bra.

Gammel link, så prisene stemmer sikkert ikke helt, men her står det litt: http://www.golondon.no/Ta-toget-til-Paris/nyhet/7590

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 19:51   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Toget tar ca 2,5 timer, så det burde jo gå bra.

Gammel link, så prisene stemmer sikkert ikke helt, men her står det litt: http://www.golondon.no/Ta-toget-til-Paris/nyhet/7590

Men så skal du fra Gare du Nord til Disney, det tar fort en time det også. Med seks timers reising blir det ikke mye disneytid igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 19:53   #6
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Jeg har tatt flere dagsturer til Paris fra London og men da har jeg bestilt lang lang tid i forveien og valgt billigst mulig billett uten mulighet for bytte/tilbakebetaling. Da har jeg fått dagsturer ned i £55 på det laveste.

Jeg har typisk reist på tog i halvtitiden fra London på morgenen og dratt tilbake til London fra Paris i 21 tiden på kvelden. Det er utenom peak hours og aller billigste tidspunkter å reise på.

Litt usikker på om jeg hadde vurdert med barn og Eurodisney som formål, det ligger jo litt utenfor Paris og ser for meg at det hadde blitt litt mer pes en kos for meg i alle fall.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 19:56   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Om man ønsker en park kan man heller reise til Legoland utenfor London.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 19:58   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Hva med å reise til Paris og Eurodisney det første døgnet, og så til London resten av ferien, det blir mer økonomisk tidsmessig antakelig.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 20:01   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Ellers fins Alton Towers tre timer unna med bil, og det er en fornøyelsespark som er helt rå. Minst like morsomt som Eurodisney - jeg har prøvd begge.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 21:45   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Med mindre du er veldig tidlig ute og heldig med billettprisene, er det like billig å reise til Eurodisney fra Norge, er min erfaring. Toget til Paris er fryktelig dyrt. Og jeg ville ikke reist til Eurodisney uten å kunne få med meg showet om kvelden, for det var noe av det mest fantastiske med hele besøket, om ikke det aller mest fantastiske. Det er i alle fall det jeg husker best i ettertid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-15, 22:03   #11
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Siden flere av dere sier det er så dyrt så gikk jeg inn for å sjekke om prisene har gått opp siden siste jeg reiste. Tenker jeg tar en dagstur til Paris i slutten av juni når vi er i London og det går helt fint å få dagsturer til £69 for begge veier. Jeg synes det er veldig billig og det var mange avganger i 0700 om morgenene også til den prisen. Det er vanlig standard billett. Jeg ser det ligger på £34 per vei stort sett hvis du bestiller god til i forveien. Barn er sikkert noe rimeligere.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 00:02   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Jeg gjorde et tilfeldig søk på en tirsdag i februar, og to voksne og to barn kom da på til sammen over 2000,- NOK, med det tidligste toget bort og det seneste tilbake. 69 GPP er tross alt over 800 kr. To voksne blir da 1600,- Om barn er halvparten så blir det da 800. Over 2000 i reiseutgifter, og da er ikke lokalreise i London og Paris regnet med. Jeg syns det er dyrt for en dagstur. Det koster jo mindre tur/retur Paris fra Oslo, og tar ikke lenger tid heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 00:09   #13
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Jeg synes en togtur med den standaren Eurostar er fra London til Paris frem og tilbake for 800 kr er helt latterlig billig jeg. 2 timer og 9 minutter og helt fantastiske tog mellom to flotte hovedsteder i Europa (vel, den ene i alle fall). NSB fra Oslo til Gjøvik som tar akkurat like lang tid koster 500 kr til sammenligning så i forhold til prisnivået vi er vant til er det jo en fantastisk reise til en fin pris.

De gangene jeg har flydd til Paris har jeg betalt godt over 2000 kr men det er riktignok med SAS.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 02-01-15 kl 00:15.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 00:15   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

OK, mulig det er billig for den standarden, men det er fremdeles mye penger for en dagstur. Men vi prioriterer alle forskjellig. Jeg hadde aldri i verden gjort det på en ukes Londonferie. Her er det jo uansett ikke snakk om en person, men en hel familie. Det øker jo også selve utgiften betraktelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 01:23   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Det jeg har vurdert å gjøre er å ha noen dager i london, tog over til paris og et par dager der og fly hjem derfra. Kan det være et alternativ?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 09:32   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.777
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Jeg tror ikke jeg ville tatt det som en dagstur. Da hadde jeg heller flydd til Paris, vært der en natt eller to og "gjort" Eurodisney, for så å ta toget til London. Dvs. det har vi gjort, og det var veldig bra.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 09:43   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Det blir ihvertfall garantert dyrere å ta en egen Paristur med overnatting, uansett hvor billige billetter man får fra Norge. Hvis poenget først og fremst er å besøke Eurodisney.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 10:39   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det blir ihvertfall garantert dyrere å ta en egen Paristur med overnatting, uansett hvor billige billetter man får fra Norge. Hvis poenget først og fremst er å besøke Eurodisney.

Det er det. Men jeg personlig ville både hatt flere timer i Eurodisney enn jeg kunne få ved en slik tur, og jeg ville hatt tid i selve Paris. Så jeg hadde heller spart til det som en egen tur. For oss hadde engangskostnaden ved å ta toget tur/retur for å få så lite igjen for det vær for høy. En uke i London er jo ikke akkurat vanskelig å fylle opp med morsomme barneaktiviteter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 10:46   #19
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Takk for svar alle sammen.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo mulig, men ekstremt dyrt, tror jeg. Tror Su skal slite med å få togbilletten under 2000,- for f.eks. to barn og to voksne. Og mye tid til reising. Toget tar to timer og 15 min, og så skal du ut til Disney. Det er da nok å gjøre i London med barn, jeg ville heller spart Disney til en Paristur. Hvorfor kaste bort Londontid på å reise til et annet land, liksom?

Har kikket litt på billetter, og er enig i at det vil koste litt - men samtidig synes jeg på ingen måte det var helt urimelig dyrt...Kanskje en fordel (?) med å bo langt nord, man forventer på en måte at det å reise skal koste en del....

Jeg ser imidlertid at det vil gi oss litt formiddag og litt ettermiddag i parken, og da går vi jo som noen nevnte glipp av paraden om kvelden. Jeg har vært i Orlando, og paraden er vel det jeg husker best av parken...

Eurodisney får bli en annen gang. Turen til London er booket og betalt, vi drar om noen dager, og det lar seg ikke gjøre å bytte om flybilletter eller hotellbookinger nå. Dessuten har vi avtaler med venner og familie i London som ikke muliggjør å dele oppholdet denne dangen. Men for all del - det er London - selv med en uke føler vi at vi har for dårlig tid til alt vi vil gjøre, også denne gangen....

Men - utgangspunktet for turen er en type "siste ferie med fire i familien", og litt fordi det kommer til å bli lite reising resten av året for hele familien. Så tanken denne gangen var å finne aktiviteter som alle ville like, og unngå å dele oss opp. Så derfor vurderte vi Harry Potter. Men, når jeg sjekker litt nærmere, ser det ut som om det rett og slett er en "besøke studiotur"? Er det bare det? To av oss har sett alle filmene (jeg og Vesla), mens mannen bare har lest bøkene. Junior har ikke noe forhold til Potter - vil dette være interessant for mannen og junior også?

Legoland hadde til gjengjeld vært fantastisk for mannen og Junior, men (relativt) lite interessant for meg og Vesla, dersom det bare er Lego der. Vesla har vært i Legoland i Danmark, men husker lite av det, og det virker ikke som om det var noe "mer" der enn lego? Er det det samme utenfor London?


Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Ellers fins Alton Towers tre timer unna med bil, og det er en fornøyelsespark som er helt rå. Minst like morsomt som Eurodisney - jeg har prøvd begge.

Denne kan absolutt være et alternativ - men bil er ikke mulig, går det tog dit? Prøvde å søke, men søkemotoren funket dårlig og fant ikke nærmeste stasjon? Vet du hvordan den vil være i begynnelsen av januar?


Igjen, takk for alle svar. Vi ankommer seeeent om kvelden, slik at vi i realiteten bare har 6 hele dager i London, og en av dagene vil gå med til familie og venner. To dager til museum (vi prioriterer British Museum, Natural history og Imperial War), en dag til shopping (type Westfield), og minst en dag til bare å gå rundt i byen... Den ene dagen "til overs" var da satt av til Potter, men det er London - blir det ikke Potter, finner vi på noe annet...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 10:52   #20
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagstur fra London til Eurodisney Paris - mulig eller ikke?

Harry Potter ved London er en studiotur, ja. Jeg vil tro at det ikke er veldig spennende for noen som ikke har sett filmene. Harry Potter verden som du nevner lenger opp ligger i USA.

Når det gjelder Legoland, er det en fornøyelsespark. I Danmark er det jo noe lego utstilt, men hovedfokuset er på "rides", altså ulike typer tivoliaktiviteter. Jeg har ikke vært i den i England men var og leste på siden deres for noen år siden, og fikk inntrykk av at den var veldig lik den danske. Absolutt ikke "bare lego". Mine to hadde det kjempegøy de to gangene vi har vært i Legoland, både han som da var legofrelst og hun som aldri har vært spesielt interessert. Unger nordfra er jo uansett ikke vant til fornøyelsesparker og setter kanskje pris på parker som de som er vant til å ha flere innen dagsturrekkevidde ikke ville likt like godt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no