Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-08, 08:33   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

Jeg hiver IKKE mitt (som har stått i to uker). SNØFT! Har lagt inn 113 på speed-dial i tilfelle.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 08:41   #22
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

Min har stått en smule lenger.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 09:08   #23
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

Bare 4-6 dager?

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 09:12   #24
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

Opprinnelig lagt inn av Arlafoods.no

Bruk Fetaosten straks etter åpning:
Når man har åpnet et fetaprodukt, skal man bruke det innen ca. 1 uke. Blir osten liggende for lenge kan den få feil smak og konsistens

Det står ikke at den blir dårlig da....

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 11:41   #25
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

jeg har blitt matforgiftet av fetaost som var stått for lenge. Så det ikk epå den. Luktet det ikke. Men FY så dårlig jeg var, og de andre som hadde spist av den! q

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 11:54   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

Alle som sier sånne ting som tinkadott bes holde seg langt unna tastaturet i denne tråden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 11:56   #27
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Pyse. Hvor lenge holder Brie seg, forresten? :sjuske:

Til den blir brun og hard utenpå, og flytende inni. Det er da franskmenn foretrekker den.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 12:01   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

Hæ? Seriøst eller bare herjer du litt med meg nå? Jeg tror jeg foretrekker den hvit/beige og halvfast.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 12:09   #29
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Seriøst eller bare herjer du litt med meg nå? Jeg tror jeg foretrekker den hvit/beige og halvfast.

Jeg overdriver kanskje en smule, da. Men de lager brie av upasteurisert melk, så den modner kjappere og blir mer muggen. Den har kraftigere smak og ser brunere ut, og kjernen skal være myk som smør omtrent.

Fra matogmer.no :

Sitat:

Brie De Meaux blir produsert av upasteurisert kumelk og er derved ustabilisert, (den har en kjerne, og modnes fra ytterkant og inn mot kjernen). Når osten er akkurat moden har den et fast, tynt skall mens innmaten er så myk at den nesten renner. Osten har en fin, kraftig, men ikke skarp smak, og en aroma som minner om hasselnøtter.

Ostens overflate blir noe mer brunlig under modning enn det vi er vant med, men dette er helt normalt.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:51   #30
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

Jeg kastet mitt glass i dag, men ikke før jeg hadde lest på etiketten. 30 dager står det at det kan oppbevares etter åpning. Need I say more?

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 00:16   #31
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

Jeg kjøpte et glass på smartclub og det hadde 3-4 ukers holdbarhet etter åpning .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 09:19   #32
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

nå måtte jeg inn å lese.. En tråd om feta-ost kan da _umulig_ bli 2 sider lang..

jooooda

Jeg rekker aldri å la den stå for lenge. Den forsvinner jo så fort..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 10:00   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder feta-ost seg etter den er åpnet?

Fetaosten med chili som de har på Lidl er FANTASTISK!!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no