Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2009

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-09, 13:29   #41
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Jeg synes det er morsomst om folk lager nytt innlegg, da blir det så mye lettere å følge med.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 18:54   #42
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

1. Ken Follet World without End. Jeg elsket Pillars of the Earth i hine hårde dager, og gledet meg til denne. Litt nedsig, litt stereotype figurer, men jeg var opptatt av historien.
2. Terry Pratchett Maskerade. Jeg ler og koser meg. Pratchett skuffer aldri!

3. Allan Bennett The Uncommon Reader. Om dronning Elizabeth som oppdager litteraturens gleder. Artig liten bok.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 18:56   #43
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes det er morsomst om folk lager nytt innlegg, da blir det så mye lettere å følge med.

OK, da skal du få litt å le av her.

1. Gunnar Staalesen: Kalde hjerter (krim)(veldig klassisk Varg Veum-bok - fin for å få opp leselysten, men lite nytt under solen. Terningkast 4.)
2. Tove Nilsen: Vingetyven (roman) (velskrevet, spennende og med fine tilbakeblikk på familie og oppvekst. Jeg liker dog ikke åpne slutter. 4.)
3. Levi Henriksen: Like østenfor regnet (roman) (tonen i boka er fin, men dessverre taper historien seg litt mot slutten, som så ofte hos Henriksen. 4.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 19:04   #44
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Jeg har lest:
1. Ute og stjæle hester-
2. Snømannen- Jo Nesbø

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 19:05   #45
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Gunnar Staalesen: "Mannen som hatet julenisser" (absolutt julelitteratur!)
2. Kjetil Try: "Stø kurs" (øvelsesroman, ikke helt stø)
3. Markus Zusak: "Boktyven" (skrevet på en irriterende måte, men slutten lokket fram en tåre)
4. P.D. James: "Menneskenes barn" (denne er nylig påbegynt)

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 21:02   #46
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Gert Nygårdshaug: Prost Gotvins geometri

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 21:04   #47
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Jeg foretrekker nye innlegg etter hver nye leste bok. Dette fordi det krever mye energi å holde orden på foregående innlegg. Trådstarter har fortsatt ikke lest en eneste bok, men holder på med en altså. :forsikrer:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 09:12   #48
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Abid Raja: Talsmann
2. Helene Uri: Den store faktaboka om språk
3. Klaus Sonstad: Far på ferde
4. Hallgeir Opedal: Alltid på ein søndag : Opedal i utval
5. Astrid Lindgren: Pippi Langstrømpe (alle 3 bøker i en. Stor stas for mor og barna)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 15-01-09 kl 12:11. Årsak: kom på at jeg burde legge til barnebøker også.
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 14:45   #49
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Cecilia Samartin: Señor Peregrino: Jamilet er usedvanlig vakker, men under klærne skjuler hun et grotesk fødselsmerke. Med håp om å bli som alle andre flykter hun fra Mexico til USA. Hun får som jobb å ta seg av gamle Señor Peregrino, og når han forteller om sin pilegrimsvandring til Santiago de Compostella, forandres alt.
Lettlest og fin liten bok, jeg likte den veldig godt.

2. John Ajvide Lindqvist: La den rette komme inn: La den rette komme inn er noe så sjelden som en realistisk spenningsroman om vampyrer og hevn. Og om en ung gutts ensomhet. Om det å bli oversett og forbigått, og om hvilke brutale krefter som bor i mennesket Spennende, litt skummel og litt trist. Tror sannelig jeg må se filmen!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 14:47   #50
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Håkan Nesser: En helt annen historie
2. Johan Falkberget: Den fjerde nattevakt

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 15:58   #51
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Håkan Nesser: Beretningen om herr Roos.

I år håper jeg å komme over en fantastisk bok. Jeg hadde ikke mange store leseropplevelser i 2008, så jeg er på vei inn i lesetørke igjen. Jeg tror jeg skal ta frem Tom Wolfes Forfengelighetens Fyrverkeri igjen nå.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:10   #52
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Våre venner kinesarane. Særs god.
Mørkemannen av Lindell. Særs god.
Kalde hjerter. Er litt lei av Staalesen nå.
Jeg forbanner tidens elv. Sorry, men den var kjedelig.
Selma L Aarø (er det ikke det hun heter): Høyre hånd over venstre skulder. Den var litt kul, men kanskje ikke HELT realistisk?
Begynt på Bisettelsen. Strever litt med motivasjonene... Kan noen si om den tar seg opp?
Har lånt: Den om Charlotte av Remberg. Kanskje jeg må sniklese den før Bisettelsen.

__________________
05

Sist redigert av Hondacrv : 15-01-09 kl 21:15.
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:40   #53
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Begynt på:
Mary Higgins Clark: Hvor er du nå?
En bok helt i tråd med hennes mange tidligere bøker. Det er de eneste bøkene jeg kjøper i stedenfor å låne dem på biblioteket, jeg har dem alle. Jeg er ikke skuffet så langt. De er lettlest, spennende og i mine (og millioner av andres) øyne, god underholdning.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 09:44   #54
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Abid Raja: Talsmann
2. Helene Uri: Den store faktaboka om språk
3. Klaus Sonstad: Far på ferde
4. Hallgeir Opedal: Alltid på ein søndag : Opedal i utval
5. Astrid Lindgren: Pippi Langstrømpe (alle 3 bøker i en. Stor stas for mor og barna)
6. Eoin Colfer: Kaptein Kråkes hevn (kom for sent på jobb i dag fordi jeg leste for barna før vi dro. Måtte lese forbi det skumle...)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 09:59   #55
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Åsa Lindberg (eller noe slikt) - Meg eier ingen. Jeg likte den veldg godt og jeg fikk vondt i magen av å lese deler av den.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:01   #56
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Hittil har jeg lest to bøker.

Levende begravet av Peter James. Jeg likte den veldig godt, lettlest, spennende og masse overraskelser.

Snømannen av Jo Nesbø. Den var like bra som storesøster sa den ville være.

Problemet med å lese bøker er at jeg blir helt fjern. Jeg leser når jeg gir ungene mat, når jeg ligger på gulvet og skal leke med minstemann, når familien skal spise middag. Jeg blir så usosial. Så, derfor kan jeg ikke lese hele tiden. Bare sånn nu og da. Skulle gjerne lært å porsjonere bøkene, jeg skal helst lese ut boka samme dagen.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:03   #57
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Til ungene leser vi Barnas Bibel, i kronlogisk rekkefølge. Det er krise om vi sier det er for seint på kvelden. Så, det blir litt hver kveld.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:20   #58
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Jeg er midtveis i Sorgenfri av Jo Nesbø. Har hatt den liggende lenge uten å hatt interesse for den. Tenkte jeg skulle gi den en real sjans.
I 2008 leste jeg kun 6 bøker så jeg må skjerpe meg dette året.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 20:58   #59
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

1) Charlotte Isabel Hansen, Tore Renberg. Jeg ble litt skuffet, store logiske brister, men allikevel underholdene. Høy gjenkjennelsesfaktor for 90-tallsstudenter.

Jeg leser den nå, snart ferdig, og leter etter de store logiske bristene. Hvor er de? FORTELL!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:15   #60
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Klaus Joakim Sonstad - Far på ferde
Bok med noen av artiklene fra avisspalten med samme navn i Adresseavisen. Morsomme historier om det å være far. Koselig og lett lesing.

2. Naja Marie Aidt - Bavian
Novellesamling. Er halvveis i denne. Veldig bra så langt.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no