Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-11, 09:20   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Vi setter kursen mot Costa del Sol-kusten om etpar dager og prøver å finne ut av fergeselskap som går fra Gibraltar til Tanger i Marokko..
Når jeg søker i Google så kommer det opp tips om hurtigbåt som tar 40minutter men når jeg søker opp fergeselskap så tar det visst 2 timer over.. finner ingen med hurtigbåt.

Noen som har tatt ferge over og som kan komme med tips til fergeselskap eller er det lett å finne ut av på sparket på kaia?? Ja, passasjerferge altså. Vi skal ikke ha med bilen over.
Noen som vet pris?


Og så lurer jeg på om det finnes en sånn tyrefekterarena, kanskje i en by oppi fjellene som har show med tyrefekting som passer for barn - og uten at det er blod og vold i showet...
Takk for svar.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 09:24   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Tyrefekting er dyreplageri, og det ville jeg styrt unna enten det er blodig eller ikke.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 11:27   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Henger meg på her. Vi skal være to uker i Sør Spania fra søndag denne uken og har tenkt oss en tur til Gibraltar. Kanskje vi også skulle vurdere en båtur over til Marokko hvis den ikke er for langt og omstendelig, regner med at det er ganske strenge kontroller etc.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 11:31   #4
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Bare å møte opp på terminalen. Lett å komme seg over, men vær forberedt på venting på grensen mot Marokko. Dere må ha transport. Finnes arrangører av turer, bare vær forberedt på at det kan være teppeturer.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 11:41   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Takk for svar.
Lykken;
Jeg søkte litt mer og fant ut at havnen i Gibraltar heter Algeciras så da ble det straks litt mer info på søkene mine.
Det koster visst rundt 182 euro for oss 4 tur/retur med ferge. Ca NOK 1.500,-
Ja, er klar over venting. På en blogg stod det at de hadde måtte vise pass hele 3 ganger.

Hadde vært gøy å tatt en tur over til Afrika, gitt.

Og så fant jeg ut at Rondo er fjellbyen det er verdt å dra til.
Gøy å ha litt planer og gleder oss til sol og varme.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 11:42   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.


Og så lurer jeg på om det finnes en sånn tyrefekterarena, kanskje i en by oppi fjellene som har show med tyrefekting som passer for barn - og uten at det er blod og vold i showet...
Takk for svar.

Vi kom akkurat hjem etter 2 uker i Calahonda, midt mellom Malaga og Marbella. Vi var ikke over til Gibraltar siden leiebilen ikke kan tas med over dit, og jeg gadd ikke på busstur med den store gjengen vi var nedover.

Men som fjellby kan jeg anbefale Ronda. Vi kjørte sørover forbi Marbella, og da er det skiltet til Ronda. Dette er en stor by egentlig, men utrolig koselig sentrum og flere serverdigheter. De har tyrefekterstation der, men aldri i livet om vi hadde dratt på noe sånt hverken voksne eller unger.

Gamlebyen i Marbella er verdt et besøk da.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 11:57   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Ah, Rondo var et godt tips.

Men Elisabeth, kan man ikke kjøre til Gibraltar med leiebil?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 12:01   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Ja, byen heter visst Ronda.
Du kan sikkert kjøre over grensen, men det er grensekontroll og kjempekø ifm passkontoll, har jeg fått tips om.
Man parkerer på den spanske siden, går over grensekontrollen og tar enten taxi eller buss opp til høyden.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:09   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ja, byen heter visst Ronda.
Du kan sikkert kjøre over grensen, men det er grensekontroll og kjempekø ifm passkontoll, har jeg fått tips om.
Man parkerer på den spanske siden, går over grensekontrollen og tar enten taxi eller buss opp til høyden.

Uhm, skrivefeil, Ronda ja. Ser ca det er ca 1 time og 15 min fra der vi bor, det er forresten ikke langt fra Calahonda. Kan det stemme tidsmessig?
Takk for tips angående bil til Gibraltar, vi hadde faktisk tenkt å ta bilen hele veien, men da bør vi vurdere å gjøre slik som du sier ja.
Har du ellers noen tips for området, siden dere har bodd rett ved der vi skal (Artola Alta/Cabopino golf ca 15 min).

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:24   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Jeg ble tatt med på barne-tyrefektershow som tiåring. Vi trodde det skulle være klovner og slikt. Det det viste seg å være var unge tenåringsgutter som øvde seg på å bli tyrefektere, ved å tyrefekte mot tenåringsokser. Det var mer blodig enn vanlig tyrefekting, siden de måtte dra ut det rustne sverdet med mothaker tre ganger og stikke på nytt før oksen døde. Jeg gråt og gråt, mens de blodtørstige spanske barna jublet.

Tyrefekting er per definisjon blod og vold, og ikke noe man trenger å støtte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:41   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Næh!! Vi skal da ikke på noe sånt, gitt!
Det er akkurat dette jeg lurer på, for jeg har lest om tyrefektershow som er tilpasset barn men så finner jeg ikke linken igjen..

Det finnes nok et turistkontor i byen vi skal bo i eller evt i Marbella eller Malaga som vi kan få etpar tips..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 13:52   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Dette var nok tilpasset barn; spanske barn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 14:02   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ah, Rondo var et godt tips.

Men Elisabeth, kan man ikke kjøre til Gibraltar med leiebil?

De spesifiserer med liten skift i leiebilkontraktene at du har ikke lov å ta med bilen over til Gibraltar eller ut av Spania i det hele tatt. De aller fleste leiebilselskapene tipper jeg gjør det samme.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Uhm, skrivefeil, Ronda ja. Ser ca det er ca 1 time og 15 min fra der vi bor, det er forresten ikke langt fra Calahonda. Kan det stemme tidsmessig?
Takk for tips angående bil til Gibraltar, vi hadde faktisk tenkt å ta bilen hele veien, men da bør vi vurdere å gjøre slik som du sier ja.
Har du ellers noen tips for området, siden dere har bodd rett ved der vi skal (Artola Alta/Cabopino golf ca 15 min).

Hvor er det dere skal bo? Calahonda lå like etter Mijas mot Marbella. Stemmer nok at vi brukte ca. 1 time til Ronda. Det er bratt og svingete vei, men kjempeflott tur kjøreturen også og plutselig ligger den digre byen midt oppå fjellet når du tror du er langt på viddene. Og ingen ble bilsyke gitt. Utrolig nok. I Ronda kjørte vi bare mot sentrum og parkerte på en diger parkeringsplass som var betalingplass. Glem å få parkert gratis i gatene. Nå kjørte vi så stor bil at vi kunne nesten ikke det uansett, men betalingsplassene i Spania koster jo ingenting forhold til hva vi er vant med i Norge, også finner en bestandig ledig plass på betalingsplassene. I Ronda er det en flott ravine med bru over og kjempeflott utsikt utover når en gikk forbi tyrefekterstation og utover langs kanten. Alt er gjerdet inn, så veldig barnevennlig å gå rundt langs kanten.

Vi var ikke inn til selve byen Malaga, for da dro vi heller til Marbella. Skal en inn til Marbella så må du heller ikke kjøre ned mot havnen for å parkere. Da sitter du i fella. Vi kjørte inn langs hovedveien, og rett etter en stor park på venstre side med masse skulpturer (går en gjennom denne så kommer en rett ned til enden av strandpromenaden) da kjørte vi til høyre opp smågatene det var lov å kjøre og fikk lett parkert der. Kort å gå til gamlebyen derfra siden det er på høyre side av veien der og kort å gå gjennom parken og ned til vannet også. Gamle byen i Marbella var bare utrolig koselig.

Vi kjørte gjerne inn til Mijas for å spise på kvelden de gangene vi ikke var andre steder. Motorveisystemet der nede blir en fort klok på når en blir litt kjent, men vi kjørte en del ufrivillig sightseeing også. I Belemandena så var vi på akvariet. Det var verdt å få med seg. I Torremelinos var vi på det største badelandet, men det vil jeg ikke anbefale. Vi skulle heller dratt til det litt mindre badelandet i Mijas. Så var vi i Dyreparken Bioparc som ligger like utenfor Mijas. Det er ekstremt dårlig skiltet. Men kjør av avkjøring 209 på motorveien som ikke er bomvei og spør deg frem. Den dyreparken var utrolig flott selv om den var liten. Vi fikk gå blandt lemurene helt nærme også og det var masse små skjønne lemurbabyer der også som hang rundt på ryggene til foreldrene. Og masse andre flotte dyr.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 14:59   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Tusen takk for alle all info, det er helt topp!
Vi skal bo enda litt nærmere Marbella ved Artola og Cabopino golf, ikke langt fra der dere var ca 7 minutter til Torre de Calahonda får jeg på google maps. Mijas er da et fint alternativ til båthavnen nedenfor oss. Vi baserer oss å å spise en del hjemme, men det blir nok noen turer ut også.
Akvariet, badeland og dyrepark i nærområdet hadde jeg ikke fått med meg, passer fint for ungene som sikkert ikke orker for mange lange turer, men akkurat Gibraltar og Ronda har jeg lyst å ta. Godt å ta med seg parkeringrådene, det blir fort mye bomkjøring generelt og styr med parkering. Vi kjørte rundt i Provence ifjor i en stor Chrysler grand voyager

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 15:41   #15
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Ferge Gibraltar - Tanger og tyrefektershow

Vi var i Calahonda i fjor. Vi kjørte leiebilen til grensen, og gikk over passkontrollen. På andre siden møtte vi guiden vår Marc som hentet oss i minibuss, og som tok oss med opp i fjellet i Gibraltar. Han hadde vokst opp der, og kjente apefamiliene, slik at vi fikk hilse masse på dem også. Stor stas for ungene. Veldig flott oppe på toppen der også. Vi brukte en hel dag i Gibraltar, og såpass måtte vi ha.

Vi var også oppe i Ronda. Flott by midt i ingenting egentlig, og større enn vi hadde forestilt oss. Ta med drikke til bilturen, det er vaaarmt! Det er tyrefektermuseum der, men vi tok ikke med oss ungene dit en gang. Vi så arenaen kun utenfra.

Ellers var vi i badeland med ungene mot Malagakanten, shopping i Malaga (samt på et stort kjøpesenter langs hovedveien til Malaga -der får du Esprit, Desigual og annet til en billig penge. I fjor hadde de sommersalg på denne tiden!), det er herlig å ta en kveld i Marbella -spise på en god restaurant (eller Hard Rock om det er moro for ungene) og deretter gå og kikke på de enormt flotte båtene for rikingene i båthavna.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no