Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes du det er slitsomt å ha barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-07, 20:53   #241
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Det begynner å demre for meg at dette med ekstrovert og introvert ikke har med innover- og utovertiss å gjøre. :træg:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 20:54   #242
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det begynner å demre for meg at dette med ekstrovert og introvert ikke har med innover- og utovertiss å gjøre. :træg:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 20:57   #243
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Jeg tror kanskje det kan være en ide å presisere om man bruker ordene introvert og ekstrvoert i MBTI-betydning eller i den mer almenne betydningen (der ordene oftere brukes som synonymer til innadvendt/utadvendt).

Det er vel ganske mange her inne som bruker MBTI begrepene hyppig og dermed automatisk antar at andre har terminologien like mye under huden.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 20:57   #244
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.121
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

8818 innlegg sier vel at enten er du en selvplager, eller så får du et eller annet ut av dette du også.

Jeg er ekstremt laidback, vet du, så jeg må jo finne på noe for å ikke havne helt i koma.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 20:59   #245
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.121
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror kanskje det kan være en ide å presisere om man bruker ordene introvert og ekstrvoert i MBTI-betydning eller i den mer almenne betydningen (der ordene oftere brukes som synonymer til innadvendt/utadvendt).

Det er vel ganske mange her inne som bruker MBTI begrepene hyppig og dermed automatisk antar at andre har terminologien like mye under huden.

Det er sant. Jeg ville sagt "innadvendt" om jeg mente den mer allmenne betydningen, og bruker bare "introvert" i den mer "fagspesifikke" betydningen, men det er jo naturligvis ikke innlysende for alle andre. :selvkritikk:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 21:00   #246
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror kanskje det kan være en ide å presisere om man bruker ordene introvert og ekstrvoert i MBTI-betydning eller i den mer almenne betydningen (der ordene oftere brukes som synonymer til innadvendt/utadvendt).

Det er vel ganske mange her inne som bruker MBTI begrepene hyppig og dermed automatisk antar at andre har terminologien like mye under huden.


Det er jo en test ute i forumet nå og dermed brukes denne terminologien hyppig.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 21:01   #247
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er sant. Jeg ville sagt "innadvendt" om jeg mente den mer allmenne betydningen, og bruker bare "introvert" i den mer "fagspesifikke" betydningen, men det er jo naturligvis ikke innlysende for alle andre. :selvkritikk:


Jeg bruker det også sånn. :tidligere psykologistudent:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 21:26   #248
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg bruker det også sånn. :tidligere psykologistudent:

...også tidlegare psykologistudent, men skippa bolken om personlighet. Interesserte ikkje meg på den tida. No synes eg det er spennande. Mest pga. at eg lærer nye ting om meg sjølv *introvert og/eller sjølvsentrert*

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 10:15   #249
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Dette må jeg le av. Jeg er en av mødrene du beskriver her, som helst vil gå på tur ikledd praktiske klær enn å sitte på en klam kafè hvor barnet ikke trives.

Jeg er midt imellom. Jeg går tur alene med vogna i det meste av vær og vindt praktisk talt hver dag (hverdag), så de gangene jeg treffer andre er det helt topp å sitte på café og surre.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 10:30   #250
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg er midt imellom. Jeg går tur alene med vogna i det meste av vær og vindt praktisk talt hver dag (hverdag), så de gangene jeg treffer andre er det helt topp å sitte på café og surre.

Det minner meg om at vi kan gjøre begge deler utpå nyåret.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 13:34   #251
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det minner meg om at vi kan gjøre begge deler utpå nyåret.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 13:40   #252
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg er midt imellom. Jeg går tur alene med vogna i det meste av vær og vindt praktisk talt hver dag (hverdag), så de gangene jeg treffer andre er det helt topp å sitte på café og surre.

Slik var jeg også. De aller beste dagene med barselperm gikk vi i barselgruppa en lang tur, og så spiste vi stor felles lunsj hjemme hos en av oss tilslutt. Da fikk vi litt av begge deler.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 20:25   #253
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg trives godt i eget selskap, og liker godt å være alene. Men jeg får enklest energi ved å være sammen med folk. Og jeg trenger å snakke meg frem til løsninger, snakke meg gjennom ting osv. Introverte gjør ofte alt tankearbeioedt på innsiden av hodet før de sier noe, mens ekstroverte gjør alt på utsiden av hodet sammen med andre.

Som jeg skulle ha skrevet det selv!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no