Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Store prisforskjeller på rep. av bil

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-07, 09:27   #1
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Store prisforskjeller på rep. av bil

Vi hadde bilen vår på EU-kontroll i forrige uke hos merkeverkstedet der vi kjøpte den. De avdekket en god del, og ga oss et prisoverslag på 25 000 kroner (!)
I morges leverte jeg den til et annet verksted for et prisoverslag for å se om det var noe å spare. De vurderte bilen annerledes enn det første, bla. mente de at en slitt del ikke hastet å bytte, men kunne gå slik lenge enda. Deres pristilbud: 8 500. Vel å merke skulle de da gjøre mindre, men det er ganske stor forskjell!

Hvordan i all verden skal ukyndige klare å velge rett? Vi endte opp med det billigste alternativet, så lenge de også har "myndighet" til å EU-godkjenne og de også er bilmekanikere, må man jo stole på at det blir bra nok...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 09:34   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store prisforskjeller på rep. av bil

Det er dessverre noen som prøver å melke ukyndige kunder for mest mulig penger. Å la verksteder ta EU-kontroll er som å få bukken til å passe havresekken. Det er lett for dem å mene at "noe" bør skiftes for at bilen skal godkjennes.

Hvis man tar EU-kontroll hos NAF eller Biltilsynet (gjør de det enda, forresten?), så har de ikke interesse av å finne flest mulig feil å ta betaling for.
Da kan man ta med seg kontrollseddelen og sjekke pris hos flere verksteder for å få fikset tingene som evt. blir funnet.

Jeg har forresten vært borti - for noen år siden - å få merknad på bremseskivene, kjørte i tre uker uten å gjøre noe med det, og så ble de bare godkjent! Merkelig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 09:46   #3
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Store prisforskjeller på rep. av bil

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det er dessverre noen som prøver å melke ukyndige kunder for mest mulig penger. Å la verksteder ta EU-kontroll er som å få bukken til å passe havresekken. Det er lett for dem å mene at "noe" bør skiftes for at bilen skal godkjennes.

Hvis man tar EU-kontroll hos NAF eller Biltilsynet (gjør de det enda, forresten?), så har de ikke interesse av å finne flest mulig feil å ta betaling for.

Her er i alle fall en ukyndig kunde. Jeg har følelsen av at jeg har spart masse penger i dag, men hvem vet, egentlig...

(Tror NAF foretar EU-kontroll fremdeles, i alle fall.)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:06   #4
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Store prisforskjeller på rep. av bil

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvis man tar EU-kontroll hos NAF eller Biltilsynet (gjør de det enda, forresten?)

De heter ikke Biltilsynet lenger, men hos Statens Vegvesen kan man få gjort det.

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?...VVhovedSideMal

"Periodisk kontroll" - knapp til høyre på siden under elektroniske tjenester.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:09   #5
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Store prisforskjeller på rep. av bil

Jeg levere ikke bilen min inn på merkeverskted. Sparte 2500 kr på service og EU gokjenning nå i mai, det kun ved å velge et verksted rett ned i gata som er et godkjent verksted.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:25   #6
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Store prisforskjeller på rep. av bil

Svigers sender alltid bilen sin på verksted i Sverige. Kommer alltid billigere ut.

Jeg har en pappa som er bilmekaniker, så jeg er heldig sånn sett.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 12:37   #7
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Store prisforskjeller på rep. av bil

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Svigers sender alltid bilen sin på verksted i Sverige. Kommer alltid billigere ut.

Jeg har en pappa som er bilmekaniker, så jeg er heldig sånn sett.

Vi kjører også til Sverige ! Halve prisen, mye bedre service. Vores ene bil er full av elektronikk, derfor har vi begrenset mulighet for å få andre enn merkeverksted til å ta service.

Når bilen får feil er vi til gengæld anvist på de lokale merkeverksteder.

I høstferien ga min bil pludselig "brannmeldinger" om defekt bremsesystem. Den ble fraktet til verksted av NAF. Verkstedet hadde bilen inne i 1 uke før de i det hele tatt rakk å se på den. De fant aldri noe, forøvrigt, bare "resettet" elektronikken.

Vores NAF abonnement har i alle år vært en super investering ! Anbefaler det absolutt.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no