Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tråden for god service!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-07, 10:00   #1
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tråden for god service!

Har vi det fra før?

I løpet av kort tid har jeg fått utrolig god service flere steder. Tenkte at vi kan ha en egen tråd hvor vi forteller våre gode historier. Type æres den som æres bør Det er så lett å snakke om dårlige opplevelser og så glemmer man de gode. Noen som vil skryte av god service?

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:03   #2
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Tråden for god service!

Vet du, jeg opplever nesten aldri dårlig service jeg. Synes folk flest er veldig imøtekommende og blide. Så jeg vil bare melde om generell god service. :blid:

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:10   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tråden for god service!

Jeg tenker mest på uventet god service. Jeg har noen jeg:

Poden ønsket seg Lego veiplater. Farmor ble sendt ut på oppdrag, men butikk etter butikk var utsolgt og i den siste butikken fikk hun beskjed om at de ikke fikk fra Lego før i 2008.
Jeg ringte Lego kundeservice for å høre om de visste om noen butikker i området som kunne tenkes å ha. De hadde ikke oversikt, men damen der synes det var så trist at Poden ikke fikk bygget sin Legoby så hun skulle se hva hun fant på lageret (i England der kundeservice er). Betaling skulle jeg ikke tanke på.
3 dager etter kommer DHL på døra med 15(!) plater Legovei!


Poden fikk en Test Tube Alien til bursdagen sin. Den skal passes godt på med søvn/våkentid og mat. Har den det bra slår hjertet og det blinker rødt. I går sluttet den å blinke og bare lyste rødt. Poden ble fra seg av bekymring - tårer i øynene, skjelvende lepper og stemme og var redd for å sove. Ville ikke at Alien skulle dø... Mor brukte flere timer på nett i går kveld for å finne ut hvor lang levetid en Alien har, og om den var død. Fant ikke ut så mye. I dag ringer mor til firmaet som distibuerer Test Tube Alien - de hadde ikke hørt om at den bare skal lyse uten å blinke og sa at med godt stell kan den leve i rundt 1/2 år. Podens Alien har levd i 255 år (= 25,5 dager). Damen jeg snakket med sender en ny Alien til Poden i dag. Vi får gjøre et nytt forsøk


Kjøpte brukt LO (Ikea) køyeseng. Den har gått ut av sortimentet til Ikea. Vel i gang med monteringen ser jeg at det mangler flere skruer. Lager oversikt over hva jeg mangler, stikker på Ikea og fyller ut skjema og får beskjed om at skruer skal komme i posten. Purret i dag (måneder etter), og jammen skal de ikke sende hele skruesettet til sengen! Ikke tror jeg det koster noe heller


Sist redigert av Beathe : 17-10-07 kl 10:38.
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:15   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for god service!

Du store all verden, Beathe. Det var rørende god service!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:33   #5
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tråden for god service!

Jeg ble møtt av et strålende smil og hyggelig småprat av den nye jenta på nærbutikken både i går og i dag.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:44   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tråden for god service!

Alveslottet - de hadde rotet med postnummeret mitt. Sendte pakken omigjen, tilbakeførte ti prosent av kjøpesummen til kontoen min. Alt sammen i løpet av fem dager, så hvis de ikke hadde sendt e-post, hadde jeg ikke oppdaget at de somlet med leveringen heller.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:53   #7
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tråden for god service!

Junior barneklær på Manglerud i Oslo. Svært godt utvalg på kvalitets vintertøy.

Hyggelig og i møtekommende personalet som er veldig hjelpsomme.

I forrige uke handlet jeg vinterklær til alle tre jentene mine der for flere tusen kroner. Fikk 10 % avslag!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 11:12   #8
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tråden for god service!

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Junior barneklær på Manglerud i Oslo. Svært godt utvalg på kvalitets vintertøy.

Hyggelig og i møtekommende personalet som er veldig hjelpsomme.

I forrige uke handlet jeg vinterklær til alle tre jentene mine der for flere tusen kroner. Fikk 10 % avslag!

Enig med deg. Veldig koselig betjening der. Synd butikken ser ut som et takras. De kunne trenge meg. (Dekoratør).
(Det er butikken i andre.. innerst i hjørnet ikke sant?).

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 11:58   #9
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tråden for god service!

Jeg må si at Jernia på Strømmen er knallgode på service.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 13:44   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tråden for god service!

Hoff maling og interiør i Sandefjord fortjener virkelig en plass på skrytelista over god service

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 14:42   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.312
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for god service!

mph (miles per hour) på Byporten. Han danske som jobber der er Tidenes Butikkselger! Det er så til de grader at jeg faktisk synes det er skikkelig kjipt at de ikke fører dameklær, men det gjør jo at jeg snuser etter klær til gubben støtt og stadig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 14:57   #12
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tråden for god service!

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Alveslottet - de hadde rotet med postnummeret mitt. Sendte pakken omigjen, tilbakeførte ti prosent av kjøpesummen til kontoen min. Alt sammen i løpet av fem dager, så hvis de ikke hadde sendt e-post, hadde jeg ikke oppdaget at de somlet med leveringen heller.

At jeg kunne glemme dem! Alveslottet er superhyggelige alltid, pakken pleier komme fram litt tidligere enn forespeilet, de er alltid behjelpelige og hyggelige ved henvendelser, og er flinke til å gi beskjed om det skulle være forsinkelser.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 15:16   #13
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for god service!

Lykkebarn.no
Kjempe rask service, og får pakken i posten allerede to dager etter.

Og jeg er veldig fornøyd med vår "egen" rimi her. De småprater alltid, og er veldig villig til å hjelpe.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 17:38   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tråden for god service!

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Enig med deg. Veldig koselig betjening der. Synd butikken ser ut som et takras. De kunne trenge meg. (Dekoratør).
(Det er butikken i andre.. innerst i hjørnet ikke sant?).

Ja, det er der. Men dt var ikke så verst ryddig når jeg var der. Men trang plass, da. Men de kunne sikkert hatt god hjelp av en derkoratør...kanskje du skal tilby deg? Mot litt klesrabatt, kanskje?

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 18:03   #15
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tråden for god service!

Mitt lokale trygdekontor er absolutt på toppen av lista!

  • Aldri noe problem å få snakke med både en og to rådgivere, de sjekker opp ting og ringer tilbake som avtalt.
  • En gang var det et skjema de ikke fant. Da jobba ene dama der overtid et godt stykke utover ettermiddagen for å lete.
  • Jeg hadde tjent litt penger på å levere morsmelk, og siden man ikke skal ha inntekt oppå foreldrepengene ringte jeg dem. Det var iiiingen problem, de pengene skulle de ignorere.
  • Da det ble noe rot med sykepengene pga manglende opplysninger fra arbeidsgiver ba de meg om å ta med mine rosa lapper, og så overførte de pengene til kontoen min mens jeg satt der på kontoret.
  • Og mange andre eksempler.

gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 18:05   #16
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for god service!

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

At jeg kunne glemme dem! Alveslottet er superhyggelige alltid, pakken pleier komme fram litt tidligere enn forespeilet, de er alltid behjelpelige og hyggelige ved henvendelser, og er flinke til å gi beskjed om det skulle være forsinkelser.


Alveslottet definitivt! Alltid kjapp levering derfra. Kjøpte nylig to par tøfler derfra, men fikk dessverre en av feil type (fort gjort - begge var sorte og hvite). Sendte en mail på mandag og fikk kjapt et svar tilbake om at de ville sende de rette tøflene samt frankert retur konvolutt. Dette kom i posten i dag sammen med et lite silkesjal som "plaster på såret".

Ellers er jo haugenbok.no et supert sted å kjøpe bøker. Man får de fraktfritt (ved kjøp over kr. 198) tilsendt utrolig kjapt. Bestilte bøker på en fredag ettermiddag og hadde de i posten på lørdag. Faktura med god betalingsfrist - uten ekstra kostnader.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 18:07   #17
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for god service!

Må "slå et slag" for passkontoret på Stovner politistasjon også. Jeg var der på fredag for å få nytt pass til Poden. Vi gikk inn av dørene kl 11.35 og gikk ut igjen kl. 11.45 - bare det i seg selv er jo utrolig. "Sjokket" kom dagen etterpå da det nye passet allerede lå i postkassa vår .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 18:12   #18
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tråden for god service!

Bor dere i nærheten av Manglerud Pastill og Go\jenta?
Jeg får også god service der.

I dag ringte jeg Exit på Vinterbro senter for å høre om de hadde flere regndresser på tilbud igjen, de hadde noen få i den str. jeg skulle ha, og holdt av et sett for meg. Det kaller jeg god service.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 18:14   #19
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tråden for god service!

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Ja, det er der. Men dt var ikke så verst ryddig når jeg var der. Men trang plass, da. Men de kunne sikkert hatt god hjelp av en derkoratør...kanskje du skal tilby deg? Mot litt klesrabatt, kanskje?

Det er ikke det at det ikke er ryddig. De har bare ALTFOR mye der og altfor dårlig disponert plass/system. Jeg hadde fått helt spader av å jobbe der..
Ja jeg har tenkt tanken faktisk. Men de trenger MASSIV hjelp. Ny innredning ol. Det er virkelig helt håpløst der.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 18:14   #20
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tråden for god service!

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Bor dere i nærheten av Manglerud Pastill og Go\jenta?
Jeg får også god service der.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no