Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mims miljøaksjon 2007

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-07, 12:16   #61
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mims miljøaksjon 2007

På naturvernforbundets sider kan du kjøpe klimakvoter og bidra til klimakutt. Her kan du også regne ut hvordan din adferd påvirker klimaet. Klimakalulator finner du her.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:03   #62
data mannen
Ord deler & data akrobat
 
data mannen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 65
data mannen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mims miljøaksjon 2007

Trur de fleste vet hvordan de skal være miljø beviste, men alt for mange bare driter i det. Grusomt, men det er harde fakta gitt

data mannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:05   #63
data mannen
Ord deler & data akrobat
 
data mannen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 65
data mannen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mims miljøaksjon 2007

Opprinnelig lagt inn av data mannen, her.

Trur de fleste vet hvordan de skal være miljø beviste, men alt for mange bare driter i det. Grusomt, men det er harde fakta gitt


Men dere er jo kjempeflinke da. Dere står på for verden asså.

data mannen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 10:28   #64
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mims miljøaksjon 2007


Jeg henger meg gjerne på her - prøver å være miljøvennlig jeg også, og har i mange år blitt mobbet for å sortere ALTFOR mye! "Det går jo bare i samme haugen likevel, kildesortering er bare lureri!" fikk jeg engang høre av en som kjørte søppelcontainere (da ble jeg litt motløs, det må jeg innrømme...) Mitt motargument var at dersom vi bare fortsetter å sortere og det blir flere og flere av oss så MÅ det jo skje noe!!!
Nå har det gått så langt at dersom noen hiver usortert søppel her så går jeg i søpla og tar det opp igjen

Dette er mine punkter:
-Fortsette å sortere matavfall, papir, plast, glass og metall
-fortsette å gi klær til venner eller fretex
-kaste minst mulig mat
-bli enda flinkere til å sykle til jobben
-kaste miljøfarlig avfall der det skal
-jobbe hardt med egen materialisme (er nok ikke av de verste men likevel)
-og ikke minst: være tydelig overfor barna mine slik at de blir bevisstgjorte!
-etter beste evne følge opp gode tips!

  Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 10:44   #65
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mims miljøaksjon 2007

ooops...glemte visst å liste opp det jeg er ALLER dårligst på (fortrenge, heter det kanskje )
-slå av strømmen der jeg ikke bruker den (lys, pc...) SKJERPINGS!!

  Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 18:01   #66
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mims miljøaksjon 2007

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Altså, dette ble litt bakvendt for min del, ja en vanlig lyspære har en del varmetap, men effekten av at den står på for å varme opp rommet er minimla, i tillegg til den energien du taper (som er avgitt for at du opplyser rommet) som du strengt tatt ikke trenger når du ikke er der. Da er det bedre å ha varmeovn med termostatstyring (uten tap til å avgi lys). Det som virkelig kunne spart miljøet er at du har nattsenking og evt dagsenking på ovnen i tillegg til at du slår av lyset. Samt at man benytter sparepærer som benytter energien til å spre lys og ikke har så stort varmetap som en vanlig lyspære.
Mine synspunkter.

Du har nok rett. Og sånn for the record: Jeg har alltid skrudd av lys i rom som ikke er i bruk, og kommer til å fortsette å gjøre det. Jeg har tydeligvis latt meg dupere av en som var veldig påståelig og mente han visste.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 08:58   #67
loinen
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2
loinen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mims miljøaksjon 2007

Super tråd! Her er det mye å lære gitt.

loinen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no