Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Madrasser til barnas køyeseng

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-15, 16:26   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Madrasser til barnas køyeseng

Kidsa, 6 år og 9 år, har fått seg ny køyeseng (eller skal få, den er kjøpt men kommer ikke før uke 40).
Vi har ikke kjøpt madrasser enda. Jeg er litt usikker på hva vi bør gå for? Madrassmålet er 75 x 200.

Tips?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 17:15   #2
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Madrasser til barnas køyeseng

Vi har bare skumgummimadrasser og overmadrass til dem.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 19:18   #3
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madrasser til barnas køyeseng

Vi har kjøpt skumgummimadrasser og madrassbeskyttere (som tynne overmadrasser som går i oppvaskmaskinen) på ikea, og har vært veldig fornøyd med det.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 20:26   #4
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Madrasser til barnas køyeseng

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Vi har kjøpt skumgummimadrasser og madrassbeskyttere (som tynne overmadrasser som går i oppvaskmaskinen) på ikea, og har vært veldig fornøyd med det.

I oppvaskmaskinen

Vi har ikea skumgummadrass fra ikea på dagsengen til 4 åringen. Kjøpte en midt på treet prismessig.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 20:48   #5
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madrasser til barnas køyeseng

Vasker ikke alle madrassene sine i oppvaskmaskinen?



Vi fikk nemlig anbefalt fjærmadrasser i en ganske spenstig prisklasse, og jeg kan ikke helt se for meg at f.eks seksåringen som ikke er 19 kg engang har behov for det? Samtidig så vil jeg jo at de skal ligge godt.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 20:55   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrasser til barnas køyeseng

Mine har madrasser og overmadrasser fra IKEA, blant de dyreste typene. Jeg tror strengt tatt ikke det er så nødvendig, men jeg håper at de varer en stund. Og ikke minst så kjøpte vi skikkelig gode madrasser fordi at mannen min og jeg ofte endte med å sove i sengene til ungene før. :ego:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 21:52   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrasser til barnas køyeseng

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.


Vi fikk nemlig anbefalt fjærmadrasser i en ganske spenstig prisklasse, og jeg kan ikke helt se for meg at f.eks seksåringen som ikke er 19 kg engang har behov for det? Samtidig så vil jeg jo at de skal ligge godt.

Jeg fikk tyn av ekspeditøren på en babybutikk da jeg skulle handle babymadrass til Minsta og ikke følte for å kjøpe fjærmadrass til det dobbelte av prisen på en vanlig madrass: "Ja, men har du ikke fjærmadrass selv da? Og vil du ikke at babyen skal ha det like godt i sengen som du?" Jeg sa at all den tid jeg veier minst det tjuedoble av det babyen kom til å veie, syns jeg ikke det var en mer relevant sammenligning enn at jeg ville unne meg selv rødvin til maten og avspise babyen med melk.

Vi har for øvrig IKEA-madrasser av god kvalitet til begge ungene (og fortsatt ikke fjærmadrasser, faktisk. Tsktsk.), men jeg tror ikke de finnes i 75-bredde.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 22:04   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrasser til barnas køyeseng

Gutta her har madrasser fra Ikea. Eldstemann sin er 90cm og minsten har 80. Med tynn overmadrass. De har hatt sine madrasser siden de vokste ut av babysengen.

Her gikk babymadrassen i arv. Den ble gitt videre til guttas fetter.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 22:05   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrasser til barnas køyeseng

Folk under 40 kilo har ingen nytte av noe annet enn skumgummimadrass, ble jeg fortalt av en møbelselger som ikke var for aktiv i tjenesten. Begge mine unger har skumgummimadrasser fra IKEA. Når vi sover i underkøya hos Knerten, slår det oss hvor god den faktisk er. De er fremdeles et godt stykke unna 40 kilo (10 og straks 8 år gamle).

Knerten har overmadrass i tillegg siden den enkelt kan slenges i vaskemaskinen (for det trengs tidvis fremdeles).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 22:09   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrasser til barnas køyeseng

Skumgummimadrasser (og andre kunststoffmadrasser) bør være tykke for å være komfortable. Helst 10 cm eller mer, ble jeg fortalt av en sengeleverandør en gang. Min erfaring er at det stemmer. På gjesterommet har vi 8 cm, og det er akkurat litt for ltynt for min smak. Ungenes madrasser er 10 cm, og de er veldig gode. Nå skal det sies at ungene ikke klager på madrassene på gjesterommet, så det er fullt mulig 8 er nok for dem, som veier langt mindre. 13-åringen veier dog det samme som en liten voksen nå, så jeg er glad vi kjøpte god madrass til henne da hun var åtte år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 22:10   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madrasser til barnas køyeseng

Mine to har Ikea madrasser, men jeg aner ikke hva slags, neppe noe dyre greier. Eldste veier over 40 kg, så mulig hun skulle hatt noe bedre, men hun klager ikke og elsker sengen, så den er nok god nok.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 22:12   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrasser til barnas køyeseng

Knerten har skummadrass av relativt billig variant fra jysk (i hovedsak fordi vi ikke har ikea her :P ) med en tynn overmadrass som går i vaskemaskinen (og tisselaken over og under denne, det trengs periodevis enda)

Jeg synes den er for tynn når jeg ligger der, men mannen er jo tyngre enn meg og sier han sover godt der, så hvem vet? (Han sover dog godt på badegulvet også tror jeg :P Han SOVER. Punktum)

Om ungene mine fortsetter i det sporet de har så langt er det mange, mange år til de er 40 kilo, de er ikke halvveis engang. Så lite tyder på at den 4,5 år gamle, enda ikke 15 kilo tynge datteren min godt kan få skumgummi når hun får "voksenseng" nå etterhvert (hun har dog ironisk nok fjærmadrass fra ikea i sprinkelsengen hun ligger i nå....(bare med tre vegger da altså, at den er 120 lang er ikke så problematisk all den tid hun ikke er så mye over meteren enda) Det kjøpte vi til eldstemann da han ble født.... mye vits for en 3,5 kilos unge, ja...som dog var 2 år før han sov nevneverdig i den sengen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 22:16   #13
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madrasser til barnas køyeseng

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Vasker ikke alle madrassene sine i oppvaskmaskinen?

vaskemaskinen skulle det være, ja.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 22:22   #14
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrasser til barnas køyeseng

Jeg kjøpte madrass på jysk. Fjærmadrass til rundt 1000 kr. Den har hun hatt siden hun var 3 og nå er hun 10. Like fin enda. Har overmadrass på da.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no