Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hyttefarger innvendig

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-15, 11:00   #21
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Hva med mørkt gulv og grålasert vegger og tak? Da blir det litt farge på veggene.
Er ikke så veldig glad i furuprikkene (kvistene heter det vel), så vil helst skjule de mest mulig.

Mener du grålasert tak? Det tror jeg vil bli litt mørkt og tungt. Hvordan er takhøyden? Åpen himling? Med vanlig takhøyde så tror jeg at grått tak vil gi veldig "hulefølelse"

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 11:16   #22
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Jeg må bare si at jeg er sykt misunnelig på dere som er kommet så langt at dere tenker på farger på veggene.

Vi har sett på en perfekt tomt, som er 40 minutter unna oss, som har en pris som er passelig og tomta er ferdig planert med strøm og vann. Og så er eier av tomta så treig med å svare på e-post, mannen skal ta kontakt med banken, men får ikke ut fingeren. Jeg er kjempe redd for at en annen kjøper dukker opp og vil ha tomta og har alt klart med banken og så blir det budrunde. Mannen mener at han og eier er helt enig siden de er fra samme bygda så ingen ting haster. Jeg vil ha opp hytta, helst i går.

Jeg ville valgt lyse vegger på stue og kjøkken og ganger og mørkt på soverom (eller jeg skal velge det ). Og så ville jeg hatt lyse gulv og tak på hele hytta.
Det er familiehytta jeg og vil ha, mannen mener vi bør se på alt mulig annet, men jeg har jo alt bestemt meg så jeg sliter med motivasjonen for å se på noe annet.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17

Sist redigert av GeekyGirrrl : 11-09-15 kl 11:18. Årsak: Leif
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 11:28   #23
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Jeg hadde nok valg løsning på innlegg #3. Da er hytta lys med kamuflasje gulv. Blir det for lyst er det bare å velge mørk sofa, gardiner og dempet belysning.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 11:58   #24
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Noen venner har akkurat ferdigstilt hytte fra Familiehytta. De holdt lenge på med fargevalg, eneste de visste var at de ikke ville ha helt lyst gulv. De var lenge usikker på det med tre farger, men havnet tilslutt på det som du har som alternativ 2. De ble veldig fornøyd, og hytta er kjempefin. Lykke til.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 12:05   #25
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Vanskelig dette her, om du må velge en av komboene i HI, så ville det blitt 1. Men jeg synes disse løsningene var veldig fine til en fjellhytte:
http://www.blogg.vakrehjem.no/2014/0...-interiorbeis/
FØR:

ETTER:

Med helhvite detaljer i møbler med mer, så kan veggene være ganske mørke. Kontrasten blir fin.


Sist redigert av emm : 11-09-15 kl 12:11.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 12:52   #26
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Fantastisk med så mange tilbakemeldinger. Selv om det gjør valget enda vanskeligere.. Uff dette må være det verste valget vi har tatt, og vi har bygget hus to ganger. Hytte er liksom noe helt annet, og jeg er redd for å ha for lyse gulv og vegger, samtidig som jeg er enda mer redd for at det skal være for mørkt.

Geeky Girrl: Jeg kan anbefale Familiehytta altså. De er veldig dyktige, og gode til å samarbeide.

Emm: Det var jo knallfint. Veggene der likner litt på Drivved fargen til Jotun.

Fargene vi kan velge mellom på vegg: Hvit- Skumring (lys brun)- valnøtt (mørk brun) og lys grå.

Fargene på gulv er: Hvit- brun og grå.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 13:00   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Vi har mørkt gulv og hvitlaserte vegger og tak. Mørkt gulv er genialt på en (fjell)hytte. Lyse farger på vegg og tak gjør rommet større.

Hvorfor er det mer genialt med mørkt gulv?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 13:34   #28
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Geeky, eg har tenkt på fargar innvendig sida lenge før arkitekt og kommune sa "go!" altså.

Eg ser framleis ikkje bilda, men lure på om det er sperre på jobbmaskina mi som gjer det.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 13:42   #29
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Tussa: Eg og har tenkt farger på hytta lenge alt, for ikkje å snakke om gardiner og anna stæsj. Mannen tenker mest på vannbåren varme, solceller på taket og sånne kjedelige dyre greier som gjer at prosjektet ikkje er gjennomførbart før om ti år.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 14:03   #30
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Og min mann er mest opptatt av fundamentering og støyping av pilarar. Makan.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 19:23   #31
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Hva med noe sånt?

Mørke vegger til lyst gulv og tak.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 19:25   #32
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Samme som denne veggfargen tror jeg.
Vi må ha lyst gulv om vi skal ha mørke vegger.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 19:26   #33
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Jeg ville blitt gal av den mørke fargen.
Jeg ville nok valgt grått gulv og hvite vegger og tak. Evt. grått på gulv og vegger, fortsatt hvitt tak.
Er gråfargen på gulvet likt den grå veggfargen?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 19:54   #34
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Heller mørke vegger enn mørke gulv. Lettere å gjøre noe med veggene senere. Men jeg hadde heller gått for lys grå vegger og lyst gulv og tak. Men til hvit kjøkkeninnredning og lyse møbler, tror jeg ikke mørke vegger blir så verst?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 19:55   #35
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Hmm, ja det er det jeg blir litt redd for også.

Fargen på gulv heter bare grå, så jeg regner med at den er litt mer grå enn en på vegg.
Den heter lys grå.

Taket må være hvitt uansett tenker jeg.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 18:24   #36
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Vi har lyst gulv og tak, og ha en slags valnøtt på veggene (den er blandet for å bli litt lysere, men jeg husker ikke med hva). Vi har veldig mye vinduer med hvite karmer, og derfor blir fargene på ingen måte trykkende.

Gulvet er lutet, og lakket med 3 lag oppå det. Supert å holde rent

Du finner nok bilder av fargene våre på http://lavstandardhytteietnedal.blogspot.no

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 21:42   #37
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Ser veldig fint ut, Engasjert
Kanskje vi skal se litt på den fargen som heter skumring. Hvis den er fin kan vi heller ta den enn valnøtt.
Hvis vi ikke får bestemt oss så blir det nok bare helt lyst. Orker ikke tenke mer på det snart.
Lyst gulv-vegger og tak. Kanskje grå vegger.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-15, 21:57   #38
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg ville blitt gal av den mørke fargen.
Jeg ville nok valgt grått gulv og hvite vegger og tak. Evt. grått på gulv og vegger, fortsatt hvitt tak.
Er gråfargen på gulvet likt den grå veggfargen?

Enig, jeg ville heller aldri gått for så mørke farger. Grått gulv, hvite vegger og hvitt tak tror jeg kan bli bra. Vi har hvitlasert gulv på hytta. Det er fint, men ikke særlig praktisk, så defor ville jeg nok heller gått for grått gulv.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-15, 16:33   #39
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Vi har vært en tur innom visningshyttene i dag igjen, og har ihvertfall funnet ut at det blir ikke alt.nr 2. Det blir rotete å kombinere tre farger.
Valnøtt vegger ser veldig mørkt ut, så jeg tror vi har bestemt oss for lyse vegger.

Gulvet i grått er ikke så veldig fint, det ser litt skittent ut.
Tror kanskje beste kombo hittil er hvitt gulv-grå vegger- hvitt tak.

Så får vi heller ha liftgardiner i mørk grå farger, og velge litt mørkere farge på sofa.
Da kan vi kombinere eikeplate på kjøkkenet som jeg syns er finest. Eik eller sort/grå benkeplate til hvitt kjøkken.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-15, 16:33   #40
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hyttefarger innvendig

Tusen hjertelig takk for mange gode tips og råd.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no