Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fornye kjøkkenet. Hvilken benkeplate, knotter og farge vegg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-20, 23:07   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Fornye kjøkkenet. Hvilken benkeplate, knotter og farge vegg?

90 tallskjøkken. Helt glatt hvitt, superenkelt. Skal male flisene under i hvitt tenkte jeg, bytte benkeplate og bytte knottene og male veggene.
Noen som ser for seg hva som kan være litt fresh? Jeg er IKKE shabbyshic i stil. Liker mer litt rare retroting, men gjerne minimalisme. Ikke redd for farger.

Hva med sorte knotter? Benkeplate vil være laminat, men farge? Og hva passer til hele sulamitten på veggene? Gulvet er et slikt gult laminatkorkgulv. Det blir, med ei hvitish pappelinamatte på.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-20, 23:22   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornye kjøkkenet. Hvilken benkeplate, knotter og farge vegg?

Hvis du liker retro - du kan få benkeplate laminat i sånn 50/60-talls respatex-bord-mønster. Sånn hvitt med lysegrå criss-cross. Blir diskret og fint. Prøvde å finne på nett, fant på Drømmekjøkkenet, men det er ikke der jeg har plata fra, det må være typ ikea/maxbo/montér.

En mulighet er å ha alt hvitt, og heller lage en fargeklatt der flisene er, med en knæsj tapet med pleksi utenpå. Mye gøy tapet, også retrotapet - en rull er uansett nok. Evt om du vil ta det opp et annet sted på kjøkkenet, kan litt tapet rammes inn og henges på en motstående vegg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-20, 23:32   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fornye kjøkkenet. Hvilken benkeplate, knotter og farge vegg?

Takk. Respateksvarianten har vi hatt i 10 år der jeg flytter fra, så må ha noe nytt, selv om jeg liker den. En maler er bestilt til å male flisene. Veggene er så små at det er ikke plass til pynt. . Derfor jeg tenker knotter, og farge på veggene. Og jeg må gjøre det selv, så tapetsere utgår. Jeg er sløvt utolmodig og ikke veldig handy... men jeg ser jo at det fineste ville vært med tapet. Er det vanskelig?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 00:36   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornye kjøkkenet. Hvilken benkeplate, knotter og farge vegg?

Tapet er vanskelig alene, men greit om man er to. (Synes jeg)
Hva med slike lær-reimknotter? Kanskje litt kvalmt med tanke på rengjøringsmuligheter, forresten?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 08:26   #5
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fornye kjøkkenet. Hvilken benkeplate, knotter og farge vegg?

Glad for alle innspill. Ser at lærreim er in i tiden!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 09:24   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fornye kjøkkenet. Hvilken benkeplate, knotter og farge vegg?

Lærreimer får du på Ikea.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 09:25   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornye kjøkkenet. Hvilken benkeplate, knotter og farge vegg?

Kunne hatt godt av en makeover, mitt kjøkken også. Men på det nivået du beskriver.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 09:31   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornye kjøkkenet. Hvilken benkeplate, knotter og farge vegg?

Hvilke knotter er det nå? Hvis det er nittitalls furuknotter, så blir det stor forandring bare å bytte dem til noe annet. Tror jeg kjøpte dem på Biltema den gangen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 21:22   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fornye kjøkkenet. Hvilken benkeplate, knotter og farge vegg?

Det er hvite knotter med en sølvdott inni. De har dem fremdeles på IKEA.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no