Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vi reiser straks til Orlando!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-17, 19:57   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiser straks til Orlando!

Jeg har visst om det siden februar, men først nå går det opp for meg - og vi drar onsdag morgen!

To uker, jeg, ungene, mine foreldrene, bror og kone og siste bror.


Vi har landet på at vi prioriterer parken med Harry Potter land og ikke Disney world denne gangen:

Kennedy space senter står på lista.

Men er det noen som har tips til andre ting? Vi finner helt sikkert ut av både det ene og andre, men greit å ha litt erfaringer i bakhodet.

Broren som eier huset vi skal bo i har visst tatt helt av på gavekjøp, så denne jula tror jeg blir uforglemmelig for ungene.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 20:08   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi reise straks til Orlando!

Vist du tar med ark på engelsk om diagnose på eldste får du ofte fastpass på attraksjoner og slipper å stå i evig lange køer

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 20:10   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.664
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi reise straks til Orlando!

Kos dere og god ferie!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 20:12   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi reise straks til Orlando!

Dra til Cocoa Beach. Det er ikke langt fra Kennedy Space Center.

God ferie!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 21:54   #5
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Utrop

Sv: Vi reiser straks til Orlando!

Vi var der i jula for 2 år siden. Vi var i Magic Kingdom julaften som var stort, men slitsomt. Husk å bestille fastpass noen dager/uker på forhånd. Dette er gratis i Disney.

Vi hadde billetter til Blue Man show som gjorde at vi fikk en pause i dagen på Universal. Utrolig morsomt show som passer for alle. Om dere skal til Universal i romjula og skal på de mest populære attraksjonene så kom tidlig eller kjøp et Express pass. Det kan bli veldig lang ventetid per attraksjon.

Disney har 2 minigolfbaner. Dette synes mine barn er moro. Den som heter Fantasia Gardens er rett ved Disney Hollywood studios. Om man er der på ettermiddagen/kvelden kan man se fyrverkeriet fra parken.

Vi var også på basketballkamp med Orlando Magic. Noe barna trodde skulle være kjedelig, men ble en fin opplevelse. Det er jo mange stopp i løpet av en slik kamp med underholdning, dans og sang.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-17, 00:22   #6
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi reiser straks til Orlando!

Om du ikke får noe slags express pass pga diagnose på guttungen, så kjøp det til Universal-parkene. Det er eviglange køer, med express pass går dere langt foran. De er vesentlig billigere å kjøpe på forhånd enn når dere er i parken og de er veldig verdt pengene (selv om de koster en god slump). De attraksjonene de ikke gjelder til, er det strategisk fornuftig å gå til rett etter åpningstid eller rett før stengetid. Og ta Hogwarts Express fra Islands of Adventure til Studios-parken, ikke andre veien (kortere kø).

God tur! Det er ganske fantastisk moro i Florida, altså - på en sånn kitsch-vulgær-snodig måte.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-17, 00:30   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi reiser straks til Orlando!

Du har 2 HP-land. Et i Island of Adventure og et i Universal Studio. Hogward Express går mellom disse to parkene, men da må dere ha billetter til begge parkene. I disse to parkene er det mange tøffe attraksjoner med høydekrav.

Vet ikke hvor gamle ungene dine er, men jeg anbefaler disse parkene til barn fra min 8 år.

SeaWorld og Epcot er litt roligere parker. De oppleves ikke så heseblesende som IOA, Universal og Magic. Julen er høysesong i parkene.

Det er en busstur igjennom naturreservatet og inn til Nasa bygget på Cape Kennedy, denne anbefales.

Det er "kaldt" i Florida nå, 18 grader kan kjennes iskaldt ut, enda så spinnvilt det høres ut, så ta med tynne jakker til å ha på om kvelden, på dagtid er det deilig, men morgen og kveld kjennes luften veldig kjølig ut. Å bade i Atlanteren kan bli kjølig.

Anbefaler DineIn cinema i Disney Springs, Rain Forrest og TRex restaurantene ligger også her - der MÅ dere bestille bord.

Disney Springs har blitt veldig bra etter en lang restaureringsperiode.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 18-12-17 kl 00:40.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-17, 07:45   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi reiser straks til Orlando!

Så moro - kos dere masse!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-17, 08:12   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi reiser straks til Orlando!

Undersøk hvilke muligheter det er for express pass med tanke på diagnosene til Storebror. Vi har vært på Universal to ganger, og de har en helt fabelaktig app som forteller hvor lang kø det er alle steder, og dermed kan man bevege seg dit det ikke er så verst. I høstferien stod vi aldri mer enn 20 minutter i kø (og det bare ved et par anledninger). Og forskjellen er at det skjer så mye rundt deg når du står i køen at du egentlig ikke rekker å kjede deg.

Harry Potter-delen av begge parkene er helt magisk. Husk å kjøpe "park hopper" slik at dere kan ta toget mellom de forskjellige parkene.

Jeg synes Florida er helt magisk som feriested, og tror aldri at jeg kan få nok. (Dessverre har jeg ikke fullt så mye penger som jeg kjenner at jeg hadde trengt for å feriere der oftere.)


Når det kommer til selve attraksjonene: jeg synes at Simpson er en av de aller kuleste. Det er et poeng å sitte foran, så forsøk å spørre pent om å få lov til det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-17, 23:50   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi reiser straks til Orlando!

Vi gikk «bare» i den originale Universalparken, og koste oss nok med det. Der får man med Diagonalalmenningen med butikker osv, og en flott tur i Dungottbanken. Vi spiste også frokost på Den lekke tekjele. Beste matkjøp var de gigantiske smultringene man fikk i butikken i Simpsonsdelen. En enorm, glasert smultring. Damen på bordet ved siden av sa at det var mest mat for pengene i hele parken, og det hadde hun rett i... vi likte godt Minionsturen, også. Det som er fint med Universal, er at turene stort sett er basert nettopp på illusjoner og filmtriks, så vi litt pysete også kan ha det gøy samtidig som det er flott å se hvor sinnrikt det er planlagt.

Vi likte godt Animal Kingdom, og prøvde å få med oss flest mulig av showene, der. Det er mer Disney enn dyr, men en safaritur er blant afrikanske dyr mm.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-17, 23:52   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi reiser straks til Orlando!

Så stas. Håper dere får en superfin tur.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no