Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-23, 09:00   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Overnatting og aktiviteter for fem i Oslo en natt denne uken?

Hva anbefaler dere av søke-verktøy eller direkte tips dersom en familie på fem skulle hatt en overnatting i Oslo (tenker Oslo da det er tenkt togtur, ikke med bil, med biltur hadde jeg fort tenkt "innen et par timer fra Oslo" )

Ungene er jo 7-14 år gamle og det hadde vært koseligste om vi ikke skulle fordele oss på 2 hotellrom egentlig. Men kort frist ja, tenker dra denne uken. Litt spontan ferieplanlegging. Men min planlegging i forkant går på telt på campingplasser, nå er visst planen litt annerledes.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 18-07-23 kl 13:34.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-23, 09:05   #2
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.561
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Flere av Scandic-hotellene har familierom, søk direkte inne på siden deres.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-23, 09:06   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.446
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Jeg synes det letteste er å søke på Booking.com. Der kan man legge inn alskens søkekriterier.

Hvis det er noe ledig, anbefaler jeg Frogner House. De har flere ulike, mange av dem med familieleiligheter. Alltid et lite kjøkken som er greit for frokost etc.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-23, 09:07   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

airbnb er jo et greit alternativ hvis du ser etter leilighet.
booking.no har også en del leiligheter.
ellers ville jeg bare sjekket hotellkjedene. Er det noe spesielt sted dere ønsker å bo?

Ellers ville jeg nok lagt inn to netter når jeg først dro på Oslo-ferie, så får dere litt mer ro!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-23, 09:29   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Vi overnattet på familierom på Quality Hotel Hasle Linie tidligere i år. Det er et ganske nytt hotell som den gangen hadde gode priser da beliggenheten ikke er i sentrum. Det er likevel sentralt om banen til byen er ok for dere. Det var svært romslig rom med to bad, sittegruppe etc.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-23, 09:31   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Men tipper mye er fullt denne uka, ville nok vurdert å ringe litt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-23, 09:35   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Jeg ville startet med hotels.com og booking.com for å finne ut hvor det er ledige rom, og deretter booket direkte på nettsidene til hotellet for å få best pris.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-23, 11:05   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Thon Hotel Oslo Panorama har familierom. Ligger i sentrum og kort fra Oslo S.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-23, 17:17   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Thon hotel Slottsparken liker vi oss , store rom.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-23, 17:34   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Bogstad camping? Om dere klarer dere med 4 senger og sofa blir det billig.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-23, 17:45   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Om vi går for Bogstad kan vi trolig gå for "teltplass med strøm" også. Vi har jo bilen pakket for campingtur og det er et alternativ, ja. Det er ledig/tilgjengelig for booking også. Da utgår togturen da, rett nok

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-23, 18:09   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Bruker booking.com

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 13:25   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Vi landet på scandic byporten. Ekstremt sentralt siden vi reiser med tog. Fant et rom det skal være plass til oss alle. Torsdag til lørdag.
Så da er der bare å fylle opp dagene med kjekke aktiviteter for unger på 7, 12 og snart 15. Eldste vet vi at faren skal ta med på outland, han skal få spille pokemon i Vigelandsparken, hva annet vi skal finne på et uvisst. Minstemor har et ønske om å se slottet, så det skal vi. Det skal nok være noe shopping. Men hva vi skal gjøre, hvor vi skal spise (lett tilrettelagt for kresne unger og lav fodmap jenta som spiser "relativt gluten og laktosefritt uten hvitløk" i alle fall.)
Teknisk museum, var det svigerfar sa ? Noen sa taket på operaen, hva gjør vi der? (spise is?) mannen skal få finne seg en diskgolf-butikk og kjøpe bursdagsgaven sin, hva annet vil vi gjøre, tro?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 13:56   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Dere vil gå tur på Operataket og gå videre ut på Sørenga og bade (eller spise is i dårligere vær) ytterst på Sørenga. Dere kan også bade inne i Operavika og loffe mellom kanaler og kafeer i Bispevika.

Middag spiser dere på Oslo street food i Torggata. Der kan alle bestille sin favoritt. Og så må dere jo gå opp Karl Johan til slottet hvis dere ikke har gjort det før. Oslo City et ikke spesielt fantastisk, men det kan jo være kjekt for ungene å vite at de har vært der.

Og bare sulle rundt og oppleve sommerbyen?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 14:06   #15
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Scandic byporten er supersentralt- tror dere blir fornøyde!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 14:30   #16
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Akershus festning og se på de kongelige sarkofagene? Kjøre trikk og t-bane? Gøy å drikke brus på Summit 22, øverst på Radisson hotellet på Holbergs plass. Tror det åpner kl 16. Pincho nation er også gøy sted å spise, der man bestiller småretter via app, circusinteriør og popkorn til forrett.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 15:11   #17
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

han skal få spille pokemon i Vigelandsparken

Jeg syns Aker Brygge er et bedre sted å spille Pokémon GO på. Vigelandsparken er fint, den, og tryggere om man har små unger som kan falle i vannet, men for en som snart er 15, så vil jeg tro at Aker Brygge fungere bedre. Der er det også butikker (man kan søke ly i om det er dårlig vær - eller alt for godt vær) og plasser å sette seg ned og spise hvis man blir sliten.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 15:18   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Oslo Street food er gode på allergier også, vi har en miks og alle fikk god og trygg mat. (Samme med Jaipur, hvis dere ender på indisk mat).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 15:53   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg syns Aker Brygge er et bedre sted å spille Pokémon GO på. Vigelandsparken er fint, den, og tryggere om man har små unger som kan falle i vannet, men for en som snart er 15, så vil jeg tro at Aker Brygge fungere bedre. Der er det også butikker (man kan søke ly i om det er dårlig vær - eller alt for godt vær) og plasser å sette seg ned og spise hvis man blir sliten.

Takk for tips. Gjerne det. Tenkte bare det var greit å ha vært der også. Og at søstrene på 7 og 12 kunne ha glede av det også. Men Aker brygge er notert

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-23, 15:53   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting for fem i Oslo en natt denne uken?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Oslo Street food er gode på allergier også, vi har en miks og alle fikk god og trygg mat. (Samme med Jaipur, hvis dere ender på indisk mat).

Godt å vite. Neppe aktuelt med indisk, her har vi unger som synes MC Donalds er eksotisk 😀

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no