Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bør jeg kjøpe mac?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-08, 13:49   #61
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg fikk låne en Mac i litt over en uke før jeg bestemte jeg når jeg måtte skifte. Men NEI, despite det faktum at de er en ren nytelse å se på så klarte jeg ikke å venne meg til bruken så det ble en ny lekker hvit Dell laptop i stedet! Jeg er født i 1970 og et par personer har forklart valget mitt med dette faktum

Mannen er også født i 70 og han bruker Linux på jobb og Mac hjemme, og ville aldri tatt i en pc med win.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:03   #62
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvilken iPhone skal jeg velge, da, for at det skal matche?

Jeg har en kollega som kjøpte brukt forrige generasjons iPhone på Finn nylig, ikke fordi den var billigere, men fordi den ser bedre ut enn de nye. Den er av aluminium i stedet for av sort eller hvit plast som de nye er, og den matcher vel sånn sett nye MacBooks bedre.

Ben "spell different" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:11   #63
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Som torsken konverterte jeg for et par år siden, and never looked back. Ikke fordi jeg ikke kan PC, for det kan jeg, men fordi livet med Mac er så sutalaust. Og hver gang jeg må fikse på Mr. Norway sine PC-problemer grøsser jeg mer og mer. Og så ler jeg hver gang hans maskin henger og må restartes.

Og så er det så deilig å bare kunne klappe sammen Pro'en når du skal ha en pause, og så bare åpne den og vips! så er man tilbake der man slapp. Ikke noe oppvarming og ny pålogging og sånt tull.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:11   #64
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg har en kollega som kjøpte brukt forrige generasjons iPhone på Finn nylig, ikke fordi den var billigere, men fordi den ser bedre ut enn de nye. Den er av aluminium i stedet for av sort eller hvit plast som de nye er, og den matcher vel sånn sett nye MacBooks bedre.

Ben "spell different" Murphy

Forrige generasjons iPhone har jo ikke 3G. :tsktsk:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:12   #65
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Det med om man velger mac eller pc tror jeg er litt likt som det med bil. Har man først prøvd en toyota og er fornøyd med det så kjører man toyota resten av livet. Er det ikke noe som heter det?

Selv er jeg oppvokst med pc, og mannen med mac. Vi har hatt begge deler her hjemme. Og nå har vi en mac som synger på siste verset..

Når vi skal ha ny, skal vi gå for pc.

Det jeg ikke liker med mac er at det er en del programmer osv som ike finnes for mac. Men dette blir vel bedre og bedre da. Men uansett er det et irritasjonsmoment for meg.
Det er vel kanskje hovedårsaken til at vi nå velger pc. Det er liksom mindre pes føler jeg...
Selv om jeg har vært fornøyd med macen og da. Og så er den jo veldig lekker

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:16   #66
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Masse fine shortcuts på Mac også, altså. Man lærer seg dem kjapt. Det eneste problemet er når man veksler mellom PC og Mac; Mac'ens epletast tilsvarer på mange måte PCens Ctrl-tast, men står på et annet sted. Det kan bli litt slitsomt - dog har jeg merket at det ikke blir noe problem hvis jeg bruker både Mac og PC en tid.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:28   #67
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Jeeses, Polyanna, du har jo nettopp fått ny mobiltelefon og ikke minst nettopp fått hjelp til å få den til å funke ordentlig. Skal du liksom bytte? Og for ordens skyld, din personlige IT-support dekker ikke Mac.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:35   #68
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Vi har to pc-er og tre mac-er hjemme, så jeg bruker de om hverandre. Her er mine strøtanker om forskjeller:

Jeg synes Macene er penere, men så er de litt dyrere.

Det er lite forskjell i driftssikkerhet så lenge man vet omtrent hva man gjør.

En klar ulempe med Mac-er er at det merkes at det finnes ikke en million geeker som holder på med det, om man skal gjøre litt spesielle ting, eller får enkelte problemer, så er det vanskelig å finne noen som har løst problemet.

F.eks så hadde vi et problem ved en av våre MacBook Pro, hvor det trådløse nettverket slo seg av hele tiden dersom den gikk på batteri. Jeg lette og lette etter feilen, søkte nettet og macforum, og fant mange med samme problem og det var sånn helt blånnt hva som ble foreslått som løsninger. Jeg fant ut at det var i/o-kortet og fikk det byttet på garantien, og det var visstnok en vanlig feil. Men ikke om apple har sagt noe om det, de bytter bare ut i det stille hos de som kommer og reklamerer. Og det er ikke uvanlig. Mannen min drifter mye mac-er og sier det samme.

Når det gjelder PC-er så finner man så godt som alltid noen som har hatt samme problem og løst det.

Om man spiller mye spill, så er vel PC å foretrekke, ellers finnes det meste av programvare også som Mac-variant, så for meg er ikke det et argument.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:35   #69
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeeses, Polyanna, du har jo nettopp fått ny mobiltelefon og ikke minst nettopp fått hjelp til å få den til å funke ordentlig. Skal du liksom bytte? Og for ordens skyld, din personlige IT-support dekker ikke Mac.

Trenger ikke support når man har Mac vettu.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 15:02   #70
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Kjøp en Mac. Jeg kommer iallefall til å gjøre det neste gang jeg trenger en ny maskin hjemme, enten jeg trenger server (Mac Mini), HTPC (Mac Mini) eller laptop (MacBook Pro). Jeg er sikker på at en MacBook Pro vil dekke arbeidsstasjons- og spillbehovene mine også. Jeg vil fraråde å kjøpe en PC med Windows Vista (som er den eneste Windowsen du får hvis du ikke kjøper en minipc). Jeg bruker for tiden maskiner med Windows XP, Windows Vista, Windows 2003 og Debian GNU/Linux.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

En klar ulempe med Mac-er er at det merkes at det finnes ikke en million geeker som holder på med det, om man skal gjøre litt spesielle ting, eller får enkelte problemer, så er det vanskelig å finne noen som har løst problemet.

Dette er jeg overbevist om at er i kraftig endring nå, og i løpet av kort tid tror jeg geek-støtten på nettet for Mac være like bra eller bedre enn for Windows. Dette bygger jeg på tre uavhengige observasjoner jeg har gjort; 1) Jeg kjenner selv ganske mange Windowsutviklere som har kjøpt macer i det siste, flere av dem har begynt å kode for OSX. 2) Jeg søker ofte etter forskjellige skript og småprogrammer til å automatisere ting jeg pusler med. I det siste har jeg flere ganger funnet løsninger for OS X, men ikke for Windows. Dette er nytt. 3) Jeg har selv nylig installert Vista 64 (fordi jeg trengte mer enn 4Gb RAM til noen av greien mine, ikke fordi jeg hadde særlig lyst på Vista), og for Vista har jeg observert akkurat det du beskrev for Mac for et par år siden; det er dårlig med solid info på nettet. I forhold til hvor lenge Vista har vært tilgjengelig og hvor mye Microsoft hevder de har levert av Vista er det katastrofalt dårlig.

Ben "Windows Vista Titanic Edition" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 15:05   #71
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Vista er fæle, fæle greier.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 15:05   #72
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vista er fæle, fæle greier.

Mmmmhm!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 15:10   #73
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Jeg kjøpte MacBook Pro i sommer, og akkurat nå har jeg mest lyst til å kaste den ut av vinduet. Jeg er drittlei av å ikke skjønne ting, og er ikke skapt for å lese bruksanvisninger og prøve og feile.

Akkurat nå er jeg skitlei av at ting jeg kopierer inn på word fra andre steder blir stående som en felles skrift framfor slik den framstår på nett, og at jeg ikke klarer å finne ut hvorfor bilder jeg sletter etter sortering fortsatt befinner seg på datamaskinen når jeg leter etter bilder på pc´n på Fotoknudsen. Hvorfor jeg ikke får laste ned på Fotoknudsen og dets like som før, men må gjøre det på en sabla tungvinn måte. Hvorfor jeg ikke finner fram til de mappene jeg trenger, men finner helt forstyrrede mapper hvor enten alle bilder jeg har lastet ned (hvor 95% er fjernet) befinner seg, eller andre mapper hvor mange bilder som jeg har tatt vare på ikke befinner seg. Jeg blir sprø! Word er også rar og annerledes enn det jeg er vant til. Nok et prosjekt å lære seg.

De positive tingene med MacBook Pro etter min erfaring er:
- god batterikapasitet
- behagelig skjerm
- ekstremt stillegående
- utrolig bra opplegg på internettfavorittene

Mannen min har en nett liten MacBook, og han sier at den er mye tregere enn Pro og at batterikapasiteten er en helt annen. Men han er fornøyd med den til sitt bruk.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 15:13   #74
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Oida, Irma.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 15:22   #75
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Dette er jeg overbevist om at er i kraftig endring nå, og i løpet av kort tid tror jeg geek-støtten på nettet for Mac være like bra eller bedre enn for Windows.

Det kan du ha helt rett i, det er mange geeker som skifter over til Mac, så det kan godt være at det kommer til å endre seg. Og det er jo bra. Man kan ganske enkelt ikke ha for mange geeker som bruker et OS. :fritt etter Majestix:

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 17:52   #76
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Det med å slette bilder er en innstilling man kan endre. Når jeg sletter bilder fra iPhoto, kan jeg også velge å legge de i søppelkurven. Da havner de i en egen trash inne i iPhoto, så må man tømme den med jevne mellomrom. Jeg synes det er bra, for det er en ekstra sikkerhet.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 27-11-08 kl 17:58.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:06   #77
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det med å slette bilder er en innstilling man kan endre. Når jeg sletter bilder fra iPhoto, kan jeg også velge å legge de i søppelkurven. Da havner de i en egen trash inne i iPhoto, så må man tømme den med jevne mellomrom. Jeg synes det er bra, for det er en ekstra sikkerhet.

Ja, det er helt sikkert noe lurt med opplegget altså. Så lenge man skjønner det. Jeg skal gi det en sjanse til. Noen som vet hvor jeg kan lese meg opp på dette ifht iphoto?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:34   #78
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ja, det er helt sikkert noe lurt med opplegget altså. Så lenge man skjønner det. Jeg skal gi det en sjanse til. Noen som vet hvor jeg kan lese meg opp på dette ifht iphoto?

Kort forklart:
Når du høyreklikker på det/de bildene du vil slette, og klikker på Move to trash, vil bildene havne i Trash-boksen nederst til venstre. Denne kan du klikke på, og se alle bildene du har "hivd". Høyreklikker du på Trash, kan du velge å Empty trash. Da forsvinner alle bildene permanent.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 19:42   #79
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Akkurat nå er jeg skitlei av at ting jeg kopierer inn på word fra andre steder blir stående som en felles skrift framfor slik den framstår på nett,

Det var en merkelig bruk av Word. Word er en tekstbehandler, til å formatere tekst for utskrift/presentasjon. Arkivere utklipp fra nettsider kan du gjøre i et program som Yojimbo eller EverNote. Til å skrive tekst er Writeroom genialt.

Mac og Fotoknudsen fungerer, men fotoknudsen kan gjøre en bedre jobb med å gjøre tjenesten sin tilgjengelig for macbrukere, det er bare å maile å mase slik at de bruker utviklingstid på å få det på plass.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 21:00   #80
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg kjøpe mac?

Altså, jeg synes Mac er veldig, veldig kult (jeg har straks to ), og veldig fint så lenge jeg gjør som den vil. Men den tror den er smartere enn meg. Det er den altså IKKE.

Vi sliter også litt med kompabiliteten mellom PC og Mac, f.eks. når vi legger cover inn i tag'en på musikkfilene på PC, så finner ikke Mac den. Og vi stresset lenge med å få formatert de eksterne harddiskene slik at de kunne både skrive og lese begge steder.

Nå er ingen av oss geeks, da, men vi er liksom vant med å få til det vi vil på PC. Det er ikke like lett på Mac. Hvis du da tilfeldigvis vil noe annet enn den tror, altså.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no