Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Subaru?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-14, 19:39   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Subaru?

Noen som har kjennskap til Subaru, nærmere bestemt Impreza (automat)? F.eks. http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true

Jeg leter fortsatt etter bil og det er langt lettere å forkaste enn å forplikte seg.
Denne er i ferd med å seile opp som et alternativ, men jeg kjenner ikke til Subaru og ingen jeg kjenner kjører det heller.

Lexus er et annet alternativ jeg vurderer å se på, da CT200h. F.eks. http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true
Noen med kjennskap til denne? Lexus er vel Toyota, så det burde vel være greit.
Jeg liker interiøret og det litt dyre preget i kupeen.

Jeg skal ha automat.

Jeg vet at disse vil ha to forskjellige egenskaper, den ene er firehjulstrekk og den andre hybrid med forhjulstrekk.

I utgangspunktet har jeg lite behov for firehjulstrekk, men så står man alltid i situasjoner da det hadde vært fryktelig praktisk. Jeg kjører ofte på jobb i helger før brøytebilene går, og i vinter har jeg hatt et par ekle turer selv på E6 inn mot byen. Dessuten skjer det at jeg må kjøre min bil på fjellet om jeg ikke får tatt fri samtidig som resten av familien, og der kan det være ekkelt å komme seg opp uten.

Jeg kjører mest motorvei, fra Skedsmo til Ullevål. Turnus gjør at jeg heldigvis stort sett kun sitter i kø et par ettermiddager i uka i snitt, men det er uansett nok til at jeg kaller meg selv en køkjører.

BMW er forkastet, det samme er Mercedes A-klasse. Audi A3 er fortsatt en mulighet. Golf har jeg hatt, og hadde mye trøbbel og er derfor skeptisk.
Franske biler skal jeg visst ikke ha.
Jeg ser primært på 2013-biler. Er ikke opptatt av at den skal være fabrikkny, men skal ha en ganske ny bil allikevel.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 19:40   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Subaru?

Ingen her inne som kjører Subaru eller Lexus?

Mannen prøvde plutselig å legge til Kia som et alternativ, og er det en ting jeg føler jeg IKKE trenger er det flere alternativer.
Jo mer jeg ser jo lengre unna føler jeg en ny bil er.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 20:25   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Subaru?

Vi har 2 Subaruer, en Legacy fra 2004 og en Tribeca fra 2008. Veldig fornøyd med Subaru, vi kjøper kun 3 år gamle biler, ikke splitter nye (mannens prinsipp), men har ikke hatt noen problemer med bilene. Den eneste gangen vi har brukt verksted er etter mannens kræsj.

Tribecaen er en 7-seter og familiebilen, mens Legacyen er "min". Det var en periode subaru så ekstra "sporty" ut med luftinntak (?) midt på panseret, men det ser ut til å ha blitt borte igjen heldigvis.

Mannen har gått fra å være Audi/Volkswagen-elsker til Subaru-elsker.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 21:06   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Subaru?

Har hatt Subaru de siste femten år, og er veldig fornøyd. Nå har jeg litt gammel Legacy, med automat. Alle i familien har Subaru, og har du først begynt med det så slutter du aldri.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 21:08   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Subaru?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har hatt Subaru de siste femten år, og er veldig fornøyd. Nå har jeg litt gammel Legacy, med automat. Alle i familien har Subaru, og har du først begynt med det så slutter du aldri.

Hadde ikke subaru en jingle med "ustoppelig" i reklamen for noen år siden?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 21:10   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Subaru?

Joda. En i familien hadde bil med teksten "du spinner nå bak en Subaru" i bakruta.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 21:41   #7
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Subaru?

Vi har også gammel Subaru Legacy, og når vi bytter, blir det nok til en nyere Subaru, muligens Outback.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 10:19   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Subaru?

Ville kanskje sett på hvor stor prisforskjell det i praksis vil være mellom Impreza og VX. Mulig det er en del selv om det mer eller mindre er samme bilen, men der VX blir mer "SUV-utgaven".

Vil anta at Lexus-en blir en del penere i interiøret (generell greie med Subaru - de føles ganske "billig" i interiøret og gjerne en del hjulstøy). Men hvis 4WD står sentralt blir jo Subaru-en en vinner...

Subaru har hatt ganske gammeldagse automatgirkasser. Har ingen erfaringer selv med automatgir i Subaru, men det har gjerne føltes ganske daft. I praksis har de vel gjerne også vært ganske tørste med automatgir. 1.6-liters 114hk-motor uten turbo her og 4WD-system som trekker litt ekstra kontinuerlig kombinert med automatgir skulle vel tilsi at dette ikke er en bil som vil føles spesielt sprek. Men ellers får man jo her ikke dieselmodellene med automat og skal man opp på større motor med bensin blir det raskt dyrt.

Subaru blir jo ellers kjent for å være driftsikker, men skulle det være problemer er det gjerne ikke av de rimeligste. Tidligere har de ellers hatt noe tettere serviceintervaller enn en del andre merker, men mulig det har endret seg. Mens mange merker i dag har 30 000 km, tror jeg Subaru fortsatt har 15 000 km (med det sagt - vil uansett anbefale oljeskift oftere enn hver 30 000/2 år - i hvert fall om man selv har tenkt å ha bilen lenge).

A3 er på lista sier du, men Golf er forbundet med problemer. Husk at A3 praktisk talt er Golf. Bygget på samme plattform, samme motorene, samme det meste egentlig - med A3 blir litt forskjellig i chassis og understellsoppsett, samt litt mer påkostet på enkelte områder. En vurdering for noe mer praktisk kan jo da evt. være Skoda Octavia - som også deler veldig mye med A3 og Golf. Synes Octavia i versjonen som kom i fjor sommer har blitt råtøff utseendemessig. Octavia finnes også med 4WD.

Kia kan gi mye for pengene. De har lang garantitid, men jeg er nok noe usikker på i hvilken grad jeg foreløpig ville beholdt en Kia så mye ut over garantitiden.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 14:23   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Subaru?

Tusen takk for svar!

Subaru blir det mest sannsynlig ikke. Interiøret betyr en del for meg, og jeg føler jeg har lite bruk for firehjulstrekk sånn egentlig. Det får holde at mannen har. VX blir akkurat for dyr, jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil gi mer enn 300k

Lexus er det få til salgs av, de fleste blir solgt av en importør og jeg vil helst kjøpe fra en forhandler. Men jeg liker bilen.

Kia liker jeg ikke, så den blir det ikke.

I dag skal jeg se på en Mercedes A180 (igjen). Jeg vet jeg har sagt jeg ikke skal ha, men så klarer jeg visst ikke helt å slippe den allikevel...

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 17:23   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Subaru?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

I praksis har de vel gjerne også vært ganske tørste med automatgir.

I praksis er det vel ikke drivstoffutgiftene som gjør at folk går konkurs, tenker jeg. Hvis man ikke kjører enormt mye, da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 17:26   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Subaru?

Har fått en veldig god pris på Mercedesen, og jeg ble helt forelsket på kjøreturen. Så da ser det ut som om det blir en Mercedes på meg. Jeg tror egentlig aldri det var noe annet alternativ. For første gang kjøper jeg bil litt med hjertet og ikke bare hodet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 18:02   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Subaru?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Har fått en veldig god pris på Mercedesen, og jeg ble helt forelsket på kjøreturen. Så da ser det ut som om det blir en Mercedes på meg. Jeg tror egentlig aldri det var noe annet alternativ. For første gang kjøper jeg bil litt med hjertet og ikke bare hodet.

Dame med hjerne kjøper bil med stjerne......

Det er snakk om siste generasjon A-klasse? A-klasse er jo der en helt annen type bil enn tidligere - og absolutt noe som tar opp konkurransen med BMW 1-serie og Audi A3.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 18:15   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Subaru?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Dame med hjerne kjøper bil med stjerne......

Det er snakk om siste generasjon A-klasse? A-klasse er jo der en helt annen type bil enn tidligere - og absolutt noe som tar opp konkurransen med BMW 1-serie og Audi A3.

Definitivt siste generasjon, den andre får liksom ikke hjertet til å slå ekstra.

2013-modell, bensin og automat. A180. En drøm.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 18:26   #14
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Subaru?

Grattis!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 18:29   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Subaru?

Takk! Vi har ikke skrevet under enda, regner med at vi gjør det på torsdag.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no