Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Mazda 5 da?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-14, 10:38   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mazda 5 da?

Jeje. Vi har jo fortsatt ikke bestemt oss. God Damn It. Jeg er så lei hele prosjekt bil at jeg sprekker.

Anyways, vi har fått et godt tilbud på Mazda 5. 2012 modell. Er det noe å satse på? Den har elektriske skyvedører, så jeg er jo solgt. Men det hjelper lite hvis den faller fra hverandre om et halvt år. Noen med erfaringer?

Vi har to barn. Ett uten noe, ett med beltestol/pute.

Bagasjeplass er viktig. Vi har masse greier. Bagasjeplass og bruk av sju seter samtidig er ikke viktig.

Erfaringer?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 10:43   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mazda 5 da?

Vi hadde Mazda 5 for noe år siden.. Skal vi se.. 2009 modell? Ja, tror det var det.
Var veldig fornøyd med den. Skyvedørene er geniale. Vet dog ikke helt om jeg ville gått for elektriske, de bruker litt tid på å gå igjen. Vi hadde manuelle.
Det er en god bil, med god plass, og vi hadde veldig lite problemer med den.
Det eneste jeg savnet med den var litt småting i grunn. Ryggesensor, varsel på hvem som ikke har setebeltet på, varsel om jeg skulle finne på å kjøre med håndbrekken på.. Litt sånn ekstra finesser..

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 10:48   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mazda 5 da?

Ryggesensor har den. Setebeltevarsel er jeg mer usikker på, men det er uansett ikke noen stor greie, det har ikke bilen vi har nå heller (den har fint lite). Håndbrekkvarsel, ja. Det hadde vært noe. Det holder ikke med det røde lyset for meg, viser det seg.

Kan de elektriske dørene lukkes manuellt hvis man vil, vet du det?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 10:48   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 da?

Vi har Mazda 5 på tredje året nå. Det er en 2006-modell. Vi har manuelle skyvedører og jeg liker skyvedører veldig godt. Vi hadde to beltestoler og ett barn som ikke satt i beltestol da vi kjøpte bilen. Det gikk fint. Ulempen med bilen er midtsetet bak.

Klappsetene bakerst er ikke noe vi bruker ofte. Det blir trangt der, men det er ok å ha hvis vi skal ha med ekstra unger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 10:52   #5
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mazda 5 da?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ryggesensor har den. Setebeltevarsel er jeg mer usikker på, men det er uansett ikke noen stor greie, det har ikke bilen vi har nå heller (den har fint lite). Håndbrekkvarsel, ja. Det hadde vært noe. Det holder ikke med det røde lyset for meg, viser det seg.

Kan de elektriske dørene lukkes manuellt hvis man vil, vet du det?

Aner ikke. Men det vet kanskje forhandler? Eller skal dere kjøpe privat?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 17:30   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mazda 5 da?

Hva er rimelig verdifall på to år på en Mazda 5, noen som har en anelse? Vi har fått et tilbud på en toppmodell fra 2012 på 280000. Da monterer de hengerfeste. Samme bil er på kampanje til 336000 nå, ikke med krok, men med vinterhjul og ferdig registrert.

Men. Vi kan få en helt ny av mellom-modellen for 288000, inkludert hjul men ikke krok (kampanje). Da mangler den navigasjon, skinnseter og elektriske dører. Da høres det dyrt ut med 280 for en som er to år gammel, selvom den har fancy utstyr, eller? Jeg har pruter den ned fra 300, så vet ikke om det er noe særlig mer å gå på. Fra forhandler.

Det er så vanskelig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 18:32   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mazda 5 da?

Har ikke studert prisene, men man kan jo også tenke på at den som er to år gammel etter hvert/raskere trolig vil trenge mer service, nye dekk osv. Kjøper dere helt nytt vil dere også ha fordelen av at garanti/reklamasjon på 5 år for alt fra dagen dere kjøper.

Er det DAB i den brukte? Husk at FM-nettet skal stenges om 3 år. I dag har mange biler DAB som standard, mens det for et par år siden fortsatt var tilleggsutstyr hos mange - selv på modeller med mye utstyr i utgangspunktet.

Av flerbruksbilene tror jeg ikke Mazda 5 er av dem som holder seg best i pris. Hvis man har tenkt å ha bilen en del år vil en del typer ekstrautstyr ikke nødvendigvis bety noe for restverdien - vil tippe elektriske dører er en slik ting.

Skinnseter er imidlertid et element en del vil se etter. Men det kan også være avhengig om dere ser for dere å ha bilen i 3, 5, 7 år osv. Skinnseter er jo praktisk gjerne i forhold til deres bruk også kanskje?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 19:58   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mazda 5 da?

Trenger dere toppmodellen fra 2012 eller er det ok med en helt ny med mindre utstyr for omtrent samme pris?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 19:59   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mazda 5 da?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Trenger dere toppmodellen fra 2012 eller er det ok med en helt ny med mindre utstyr for omtrent samme pris?

Det er det jeg lurer på også. Vi gjør jo egentlig ikke det? Eller?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no