Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hva koster en bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-14, 07:59   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Fløyel: det er så vanskelig å parkere her, så jeg vil helst ha noe som bygger i høyden, fremfor lengen. Vi har nå en sedan som er innmari lang. Praktisk fordi vi kan stappe alt i den, men en rekke parkeringsplasser utgår.

Vianne: høres kjent ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 08:33   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Fløyel: det er så vanskelig å parkere her, så jeg vil helst ha noe som bygger i høyden, fremfor lengen. Vi har nå en sedan som er innmari lang. Praktisk fordi vi kan stappe alt i den, men en rekke parkeringsplasser utgår.

Vianne: høres kjent ut.

Jeg kjører nå Audi Q5, veldig fornøyd med den. Du har også lillebroren i Q3, som er litt rimeligere, disse bygger i høyden og er korte, du får nok med ett snowboard, men IKEA turene uten henger utgår.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 14:52   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Klart dere vil ha en ordentlig rockabillypickup!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 16:16   #24
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Jeg ville valgt Audi, Q5 eller Q3! Men ser de ligger høyt i pris, CD hadde noen gode innspill ja.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 18:18   #25
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Jeg ville vurdert Peugeot, de har mye bra kompakt med høyde inni, men det blir kanskje hardt å få med medeier på fransk? Dere har automat?. Vi hadde automat da vi bodde på Voldsløkka og gateparkerte, jeg gikk ikke glipp av parkeringsplasser, men synes automat er uberegnelig til lukeparkering over brøytekanter.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 18:32   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Vi har automat nå, jeg syns det er helt greit til lukeparkering. Siden jeg er en relativt ny sjåfør (tok lappen i 2010) så må jeg innrømme at jeg knapt kjører når det er brøytekanter og slikt. Om vi skal ha manuell så går det sikkert greit, jeg må bare friske det opp. Jeg har ikke kjørt manuell siden jeg tok lappen. Jeg syns det er veldig praktisk med manuell i byen, ellers hadde det blitt enormt med girskifter. Jeg merker jo når automaten skifter av seg selv, og det er mye opp og ned på typiske byfarter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 18:39   #27
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Jeg har den nye Skoda Octaviaen og er veldig fornøyd med den. Passe stor familiebil, veldig god å kjøre og "mye bil for pengene".

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 19:11   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Er den lang, Storm? Går det an å lukeparkere fornuftig med den?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 19:34   #29
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er den lang, Storm? Går det an å lukeparkere fornuftig med den?

Ikke lengre enn at den passer i garasjen min, som er ganske kort. Jeg har sånn parkeringsassistent som piper når jeg kommer for nærme noe, så jeg synes det går greit å lukeparkere også med den. Den er vel å betrakte som en liten/middels stasjonsvogn.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 20:12   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Den er vel omtrent som en Audi A4 stasjonsvogn, en god test her: http://www.klikk.no/motor/bil/biltes...icle860270.ece

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 21:04   #31
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Parkeringsassistanse er det ikke mye hjelp i når jeg lukepakerer byen, min lyser rødt og kort frekvens under 30 cm. Jeg parkerer ofte trangere enn det i Oslo sentrum, det var en ugyldig grunn til at vi hadde hengerfeste også. . Enig ang. automat og bykjøring, vi valgte automat av samme årsak. Greit når du kan velge å ikke bruke bil de dagene med høyest brøytekanter og is i parkeringsfeltene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 21:07   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Ja, vi bruker som sagt bilen lite. Ikke en gang i uka engang, i gjennomsnitt. Det beste hadde vært en form for bilkollektiv, men det lønner seg bare for småkjøring ofte, ikke ferier og langkjøringer. Da er det like dyrt som å leie bil.

Æh, jeg har virkelig mest lyst på audi. I går surfet jeg på biler og fant en som man også kunne justere setedybden på. Praktisk når Høvdingen er høy med lang kropp, og jeg er lav med korte armer. Det er annet aspekt, Høvdingen stanger i taket på mange biler, mens jeg knapt ser over rattet.

Jeg likte bilen jeg kjørte hos kjørelæreren også, det var en Honda, en sånn liten, snerten Honda typ by-SUV. Men null bagasjeplass og et litt hardt baksete.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 22:55   #33
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Ok, litt digresjon, men jeg må innrømme at jeg tenker "hvor lang er en vei" hver gang jeg leser tittelen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 23:03   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Det var litt meningen da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 01:29   #35
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, vi bruker som sagt bilen lite. Ikke en gang i uka engang, i gjennomsnitt. Det beste hadde vært en form for bilkollektiv, men det lønner seg bare for småkjøring ofte, ikke ferier og langkjøringer. Da er det like dyrt som å leie bil..

Bilkollektivet går opp i pris etter 5 dager, så hvis dere ser for dere flere uker på veien, blir det dyrere. Men å eie bil koster fort en del titusen i året, så alternativet leiebil trenger ikke å bety at dere kommer dyrere ut totalt sett. Just sayin'.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 09:03   #36
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Hvis dere bruker bil så lite, så er min mening at det er bortkastet å legge 200' i den. Det finnes mye bra rundt hundre tusen også. Godt prutningsmonn er det sannsynligvis også.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 09:07   #37
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva koster en bil?

Jeg tror det blir billigere for dere å vente med å kjøpe noe nytt inntil audien deres tar kvelden, og så leier dere bil ved behov en stund. Og så kan dere vurdere om det er billigere å kjøpe bil enn leie.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 09:22   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en bil?

maggypop: Vi har regnet på det, altså.

meisje: Ja, det blir ikke . Tenker også å bruke opp audien først. Men det ser ut til å nærme seg. For håpentligvis holder den et par år til så vi kan spare litt først.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 16:55   #39
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hva koster en bil?

Jeg vet ikke om den rommer et snowboard, men jeg synes Prius er større enn man får inntrykk av. Jeg gikk for den pga relativt lave utslipp. Dessuten er det vel noe lavere avgifter på hybridbilene, og sånn sett får man kanskje mye bil for pengene.

Jeg kjøpte den uprøvd og usett for noen måneder siden. Så langt er jeg veldig fornøyd.

Automat, ryggekamera etc på executive-versjonen. Har skinnseter også. Og jeg betalte under 200 K for 2010-modell.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?en...nkode=47048373

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 17:21   #40
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hva koster en bil?

Men det er jo litt komisk at JEG, av alle, svarer i en biltråd, all den tid jeg er null bilinteressert.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no