Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som kan forklare Sarah Bernhard?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-08, 10:50   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, mine ble jo gigantiske. Huff. Men jeg tror kanskje jeg liker trøffelkremen bedre, jeg må prøve.

Du er såpass klissete at de bør kunne taes i en munnfull eller to.

*kjenner jeg får lyst til å bake*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 10:54   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Du er såpass klissete

Nja, jeg er ikke så veldig romantisk av meg, om det er det du mener. Men jeg er godterimoms, så du har vel i grunnen rett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 10:58   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nja, jeg er ikke så veldig romantisk av meg, om det er det du mener. Men jeg er godterimoms, så du har vel i grunnen rett.

Du, de - iset, sara bernhard...what's the difference

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 11:01   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Nei, vi er like snadder begge to.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 11:05   #25
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Jeg har prøvd med ferdig sånn kransekakemasse en gang, og det funka fint. Men jeg synes ikke de blir like myke/luftige da. Så jeg går for egen bunn, som virkelig ikke er vanskelig.

Jeg tenkte bruke sprøytepose i år, fra tupperware. Istedet for skjeer.
Ei venninne av meg lager også disse, men hun pisker ikke eggehvitene stiv. Så kanskje det også må prøves?

SARA BERNHARD
400 g mandler
400 g melis
4 eggehviter

alt blandes sammen, ikke stivpisk hvitene

en liten ts masse, 180 grader, 10 min

Krem:
4 eggeplommer
4 ss kakao
400 g smør
3 dl melis
3 - 4 ts vaniljesukker

2 plater kokesjokolade smeltes i vannbad
Oppskrifta sier; strykes oppå med kniv - selv så setter jeg kjeksene litt i kjøleskapet før jeg snur de ned i sjokoladen

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 11:29   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Egentlig skulle jeg bake disse nærmere jul så det er igjen noen til jul. Men det begynner å se ut til at disse kommer til å bli test-bakt i kveld.
Jeg mener - jeg får faktisk vann i munnen av å lese oppskriftene. Og enda mer av å se på bildene. :slurp:

  Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 11:30   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Du må jo teste ut oppskriften før jul vet du, så du får dem perfeksjonert til jul. :hjelper deg med å finne gode unnskyldninger:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 12:38   #28
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Iset - genial forklaring.

Må nesten sette i gang med en gang jeg. :Har selvsagt allerede malt mandler - nå må jeg på butikken etter egg og fløte:

  Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 17:42   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Da har jeg altså testet prosjektet i fase milepæl I.

ÅFYFELA! Det var godt jah!

Også konstaterer jeg at jeg ikke er spes dyktig på rettskrivning som ikke så at det allerede var en aldeles utmerket tråd om disse kakene her inne. Klarte ikke å søke på Sarah. :domm:

Jeg har laget en porsjon med smørkrem og en med trøffelkrem. Trøffelkremen er en smule improvisert, vi får se hvordan den blir. Miksa sammen fløte, 86% sjokolade, smør og eggeplommer og satser på at det blir stivt nok.


Laget alt sammen med sukrin, dermed er bunnene litt sprø, men knallgode likevel.

Orker dog ikke middag i dag - måtte jo prøvesmake litt av alt.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 19:06   #30
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Men - mens denne tråden er oppe - dere som lager bunnen selv: hvor fint må mandlene males/hakkes/whatever? Holder det å kjøre dem i mikseren på toppen av Kenwooden, eller burde de males for hånd?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 19:24   #31
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Men - mens denne tråden er oppe - dere som lager bunnen selv: hvor fint må mandlene males/hakkes/whatever? Holder det å kjøre dem i mikseren på toppen av Kenwooden, eller burde de males for hånd?

Jeg maler de i mikseren på min kjøkkenmaskin ja.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 20:09   #32
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Bør disse fryses, eller kan de oppbevares i boks? (hvor lenge)

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 20:29   #33
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Bør disse fryses, eller kan de oppbevares i boks? (hvor lenge)

Bør fryses, og kan serveres omtrent rett ut av fryseren.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 20:34   #34
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har laget en porsjon med smørkrem og en med trøffelkrem.

Hvilken variant ble best da? Jeg lider av beslutningsvegring her.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 20:58   #35
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Trøffelkrem, Emma, trøffelkrem! Det er det eneste saliggjørende.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 21:09   #36
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bør fryses, og kan serveres omtrent rett ut av fryseren.

Takk!

Supert med kaker som tiner på et blunk.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:49   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

De funker fint rett ut av fryseren - blir som en mini-iskake.

De beste? Begge var nydelige, jeg må visst ha evne til å skape noe bra på et kjøkken likevel, men de aller beste var de med trøffelaktig krem.
Det ble en litt variant av trøffelkrem fordi jeg ikke hadde oppskriften foran med og mente jeg husket den i hodet. Men det ble knallgodt.

Kokte opp kremfløte med en spiseskje sukrin, hadde i 86% sjokolade og smør og eggeplommer og lot det tykne i kjøleskapet. Nydelig!

  Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 01:37   #38
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Hvilken variant ble best da? Jeg lider av beslutningsvegring her.

For å gjøre beslutningen vanskeligere, så synes jeg faktisk at smørkrem er MYE bedre. Trøffelkrem er rett og slett litt nedtur synes jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 01:55   #39
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

For å gjøre beslutningen vanskeligere, så synes jeg faktisk at smørkrem er MYE bedre. Trøffelkrem er rett og slett litt nedtur synes jeg.

Helt enig.
Den søte, seige bunnen, under et lite fjell av porøs smørkrem.
Fyllet er mykt, fyldig, ja en skikkelig sjokoladeidyll med en pirrende saltsmak. Herligheten er toppet av et deilig sjokoladetrekk. NAM!!

Søt bunn, med søt krem og søtt sjokoladetrekk blir litt mye.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 10:11   #40
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan forklare Sara Bernard?

Angående det med trøffelkremen: Jeg brukte jo bare 1 ss sukrin sånn ca, og 86% sjokolade i den, så den ble sterk på smak, men ikke veldig søt. Hadde jeg brukt søtere sjokolade kan det nok godt være jeg ville vært enig i at det ville blitt for søtt. Også hadde jeg jo forsåvidt smør i trøffelkremen også.

Egentlig kan jeg kanskje ikke skryte på meg å ha laget trøffelkrem - jeg endte jo opp med en variant med alle ingrediensene i både smørkrem og trøffelkrem.

Men det ble ihvertfall veldig godt.

  Svar med sitat
Svar

Emneord
sarah bernhardt

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no