Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Feriehus i Danmark

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-20, 16:22   #1
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Feriehus i Danmark

Jeg prøver å snekre sammen en så bra sommerferie som mulig, gitt alle restriksjoner. Satser på en uke i Danmark og forhåpentligvis en uke i Tyskland. Enn så lenge har jeg bestilt båt tur-retur Stavanger - Hirtshals.

Hvor bor man i Danmark og hva er kjekt å gjøre? Vi er to voksne og to ungdommer (arvingen på 16 og kjæresten på 18). Tar gjerne imot tips om konkrete områder og gjerne utleiefirma.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-20, 16:24   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feriehus i Danmark

Om du bor i Fåborg er det kort vei til Tyskland.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-20, 17:30   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.176
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriehus i Danmark

Jeg liker godt Ebeltoft og Juelsminde. På østkysten begge to. Har leid sommerhus gjennom Dansommer og det var problemfritt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-20, 17:57   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriehus i Danmark

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Om du bor i Fåborg er det kort vei til Tyskland.

Hva er det å gjøre på der? Trenger ikke nødvendigvis være nær Tyskland - jeg håper vi kan ta en uke i Tyskland også.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-20, 17:58   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriehus i Danmark

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg liker godt Ebeltoft og Juelsminde. På østkysten begge to. Har leid sommerhus gjennom Dansommer og det var problemfritt.

Østkysten er nok lunest? Vil jo ha det så varmt som mulig....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-20, 18:07   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.176
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriehus i Danmark

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Østkysten er nok lunest? Vil jo ha det så varmt som mulig....

Vil tro det. Det var definitivt ikke så forblåst i Juelsminde som i Hirtshals, og det var varmere enn hjemme da vi var der i fjor.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-20, 18:33   #7
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feriehus i Danmark

Vestkysten har de flotteste strendene, men det blåser så mye der at det er stor sjans for at dere ikke får brukt dem. Jeg er veldig glad i Ebeltoft, søt by og grei avstand til mye annet, det finnes mange feriehus i området rundt. Vi pleier å leie bassenghus der og reise litt rundt. Tar f.eks alltid en tur til Århus, der finner du bl.a. Den Gamle By som er sjarmerende museumsområde og Aros som er et veldig bra kunstmuseum. Veldig gode spisesteder og shoppingmuligheter. Og så har du jo Fårup og Legoland i grei kjøreavstand.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-20, 18:57   #8
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.442
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Feriehus i Danmark

Siden Danmark har åpnet grensen til Tyskland og ikke har karantene burde dere ta en uke i Tyskland og deretter en uke i Danmark. Om Norge opprettholder sitt karantenekrav vil dere da bare få 3 dager karantene

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-20, 08:30   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriehus i Danmark

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Siden Danmark har åpnet grensen til Tyskland og ikke har karantene burde dere ta en uke i Tyskland og deretter en uke i Danmark. Om Norge opprettholder sitt karantenekrav vil dere da bare få 3 dager karantene

Godt tips, men vi drar ikke til Tyskland om ikke Norge endrer reiserådene. Vil ikke risikere og ikke være dekket av reiseforsikring.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-20, 09:53   #10
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.886
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriehus i Danmark

De aller fleste nordmenn reiser til Jylland. Greit nok der, men Danmark har mye annet å by på enn de typiske sommerhusområdene rundt Ebeltoft osv. Sjælland, Lolland, Falster og Møn er øyer som jeg personlig liker bedre enn Jylland. Jeg har feriert mye på Møn og Bogø, men også på de andre øyene der. Det er kort reisevei til København og også mulig å ta tog dit om man vil. Det er flotte strender og generelt mye å finne på, synes iallfall jeg. Skal man videre til Tyskland, er det jo fullt mulig å ta fergen fra Rødby til Puttgarden og skal man da ha en strandferie i Tyskland, har man kort vei til Østersjøkysten som er fin.

Skal jeg anbefale et helt konkret område, ville jeg nok foreslå Ulvshale eller Råbylille på Møn. Det passer ikke hvis du ønsker lekeland, badeland og den slags, men flotte strender, rolige sommerhusområder, kort vei til en hyggelig liten landsby, kort vei til særegne og flotte Møns klint og heller ikke så langt til større byer som Vordinborg og Næstved. Drøyt to timer til København.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-20, 10:00   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feriehus i Danmark

Vi var på Falster en gang, der var det nydelig. Men jeg har ikke noen konkrete tips til aktiviteter med tenåringer, siden ungene mine var 3-4 år da.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-20, 10:47   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feriehus i Danmark

Jeg liker Fyn veldig godt. Det er der nevnte Faaborg ligger, og det er mange hyggelige små byer der. VI har bodd både i Faaborg en gang, og i Odense. Øya er liten, så ingen reiser tar mer enn en knapp time, tror jeg.

Det jeg liker med Fyn er at man ser at folk trives der. Det er ikke store feriehusområder slik som på Sjælland og Jylland, som er fullstendig øde utenom sesongen. Enhver liten landsby har en baker, en slakter og en butikk, liksom.

I Faaborg er det mulig å drive mange vannaktiviteter som bading (de har en stupebrygge inne i havna som samler masse ungdommer), padling og vindseiling, de har kino, en veldig god kaffebar (et must for meg!), et bytårn det er gøy å kravle til topps i, og kveldsturer med gammeldags vekter. De er ganske morsomme, og en del tenåringer kan syns de er gøy. Mange drikkehistorier. I Faaborg bodde vi i et feriesenter, men leilighetene er såpass små at jeg er usikker på om jeg ville bodd der med et ungdomspar. Det er mye til leie på Airbnb.

Odense er jo en liten by, der de har et sjøbad som er superpoppis for ungdom, det er noen veldig fine museum og mye bra shopping. Fine parker, et folkemuseum og en superdigg mathall. Da vi var der i fjor drev de å bygget et nytt museum og opplevelsessenter rundt HC Andersen, og det så ut til å bli helt fantastisk. Kanskje ikke det som appellerer mest til tenåringer, riktignok, men så ut til å bli et fantastisk område. Her leide vi Airbnb og hadde en veldig fin ferie.

Midt inne på øya finnes det en japansk hage som Hiawata likte godt å besøke både når han var fjorten og når han var femten, men han har jo interesse for Japan, da. På Fyn ligger også Egeskov, her er det ofte konserter, men jeg er usikker på hvordan det er i år. De har også utrolig fin hage, ulike utstillinger og selvfølgelig slottet.

Nå kjenner jeg at jeg har lyst til å reise tilbake!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no