Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 11:29   #221
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.486
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenkte kanskje at du hadde oversett et "ikke" eller noe, og lurte et øyeblikk på om du var FULL eller noe.



Jeg merker det at siden det er så sjelden at jeg drikker alkohol så reagerer jeg mye lettere på selv små mengder. Her forleden så feiret vi noe svære greier på jobb og det ble servert et lite glass champagne til hver, og det skulle ikke mer enn det ene glasset før jeg merket godt i hodet mitt at jeg hadde drukket. Jeg ble jo ikke akkurat snøvlete full, men bittelitt mer "lykkelig", kanskje? Det gikk heldigvis fort ut igjen, jeg skulle jo jobbe etterpå.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 11:35   #222
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.



Jeg merker det at siden det er så sjelden at jeg drikker alkohol så reagerer jeg mye lettere på selv små mengder. Her forleden så feiret vi noe svære greier på jobb og det ble servert et lite glass champagne til hver, og det skulle ikke mer enn det ene glasset før jeg merket godt i hodet mitt at jeg hadde drukket. Jeg ble jo ikke akkurat snøvlete full, men bittelitt mer "lykkelig", kanskje? Det gikk heldigvis fort ut igjen, jeg skulle jo jobbe etterpå.

Og jeg som drikker "mye" har oppdaget at det varierer svært hvor mye jeg reagerer på alkohol. Noen ganger blir jeg helt på en snurr av 1/2 glass, andre ganger føler jeg at jeg knapt reagerer på halvannet glass. Og da kan vi snakke om samme vinen fra samme flasken. Det går nok mest på når i syklusen jeg er, hva jeg har spist, hvor mye jeg har sovet og hvor stresset jeg er. Og så går det litt på stemingen. Om jeg er sammen med andre kan jeg fint bli fnisete fort. Om jeg sitter hjemme og leser en bok så blir jeg sjelden og aldri fnisete av vin.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 11:40   #223
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Og jeg som drikker "mye" har oppdaget at det varierer svært hvor mye jeg reagerer på alkohol. Noen ganger blir jeg helt på en snurr av 1/2 glass, andre ganger føler jeg at jeg knapt reagerer på halvannet glass. Og da kan vi snakke om samme vinen fra samme flasken. Det går nok mest på når i syklusen jeg er, hva jeg har spist, hvor mye jeg har sovet og hvor stresset jeg er. Og så går det litt på stemingen. Om jeg er sammen med andre kan jeg fint bli fnisete fort. Om jeg sitter hjemme og leser en bok så blir jeg sjelden og aldri fnisete av vin.

Sånn er det med meg også. Jevnt over så tåler jeg mer enn mange, men noen ganger skal det jo bare en sipp øl til før jeg begynner å "snurre".

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 11:51   #224
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Vi drikker vin til mat, også når barna ser på. Vi fester aldri når barna er tilstede. Jeg har vært opptatt av å være tilnærmet edru selv når barna sover. Det kommer av at jeg er redd for å overse noe. På helsekontroll krysser jeg av på laveste inntak, og det stemmer nok.

Jeg fester og blir brisen en svært sjelden gang i godt selskap, høyst en til to ganger i året.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 12:30   #225
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.514
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Jeg drikker når jeg er på "fest" eller skal ut på byen fredag og/eller lørdag. Det kan være fem ganger i måneden eller det kan gå 6 måneder uten festligheter.
Jeg drikker ikke alkohol utenom.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 12:44   #226
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.560
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Hvor ofte drikker du alkohol, og hvor mye drikker du av gangen?

Som regel en boks cider, 1-2 ganger i mnd.

Er det noen situasjoner der du aldri drikker, dvs regner det som unormalt eller upassende å drikke?
Jeg drikker aldri om jeg har syke barn eller om jeg er alene med barna.
Jeg drikker også tilnærmet ingenting dersom jeg representerer.

Er det noen situasjoner der du alltid drikker, og regner det som unormalt eller upassende å ikke gjøre det?

Det er aldri upassende å ikke drikke.

Hvor går grensen for hva du synes er et for høyt alkoholforbruk?
Når det er problematisk at andre ønsker at du ikke drikker. Feks om du blir sur av å ikke få servert alkohol i en setting der du naturlig ville drukket. Når folk rundt deg synes det er ubehagelig. Når helsa sier stopp....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 18:47   #227
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.396
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Jeg dåner av at det er mulig å tolke "jeg drikker aldri alene, så jeg er iallfall ikke alkoholiker" til å bli "alle som drikker alene er alkoholikere".

Vi har vel til og med hatt en hel tråd eller to på akkurat det, at om man sier at en ting er positivt, så mener man ikke nødvendigvis at det motsatte er så jækla negativt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 19:59   #228
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.901
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Jeg kan være avholds i mange år av gangen, for så å drikke litt ekstra på en fest med mannen. Personlig synes jeg mannen min drikker for mye øl, men han er aldri full med mindre vi er i en eller annen festlig sammenheng.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 20:16   #229
Rune Brown
Aktiv
 
Rune Brown sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 233
Rune Brown er litt kul
Standard

Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?

Her er det veldig tilfeldig egentlig. Jeg kan godt ta meg en øl eller tre til Champions League-kampen på en tirsdag, eller jeg kan la være
Litt sånn at fotball og øl "hører sammen", litt som kaffe og snus

Ellers har det blitt relativt få turer "ut" siden Stjerna kom til verden i fjor. Si at jeg har vært ute "på byen" tre-fire ganger dette siste året. Da har det stort sett vært med kona, og vi har hatt barnevakt (les: mormor) til dagen etter. Da har vi lagt igjen hverdagslivet hjemme, og tatt den helt ut.

__________________
Signatur fjernet pga. brudd på signaturregler. Veronal, moderator
Rune Brown er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no