Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-10, 22:43   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Jeg tester pinner, sitter nå med et sett str 2,5 i bambus. Men jeg vet ikke helt? Jeg liker jo friksjonen i dem vesentlig bedre enn både metallpinnene mine og hva-det-nå-enn-er-det-grå-stoffet-heter og plastikkpinner. Men de er på et vis litt for.... lette? Skjøre?

Er trepinner bedre?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 23:00   #2
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Jeg har prøvd alle mulige typer og liker helt klart bambus best. Ja, de virker lette og skjøre, men det er de ikke. De tåler mye (de av høy kvalitet vel og merke) og jeg syns de er deilige å arbeide med. Akkurat nok friksjon til at garnet ikke sklir av, og akkurat glatte nok til at jeg ikke må slite for å få maskene med.

Standar trepinner syns jeg er veldig greie de og. De er bedre enn vanlige plast og metallpinner, men de er hakket mer "ru" enn bambus og jeg blir sittende å sku på maskene. Jeg har vært borti trepinner som virker som om de er lakkerte på et vis (mørke i fargen) og disse oppfører seg akkurat som bambuspinner.

Men, det er vel smak og behag når det gjelder strikkepinner også regner jeg med

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 23:42   #3
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Jeg har ikke merket den store forskjell, men mange sverger jo til bambus da. Men smaken er vel som baken, tenker jeg.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 23:46   #4
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Jeg er veldig glad i bambus. Føler de blir bedre og bedre etter bruk.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 23:47   #5
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Jeg foretrekker disse:


Alle egenskapene til bambuspinner, men de er litt hardere. Når jeg strikker med tynne bambuspinner synes jeg de bøyer seg litt, det synes jeg ikke om Harmony Wood pinnene.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 23:47   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Liker veldig godt bambuspinnene mine.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 23:49   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Jeg foretrekker disse:


Alle egenskapene til bambuspinner, men de er litt hardere. Når jeg strikker med tynne bambuspinner synes jeg de bøyer seg litt, det synes jeg ikke om Harmony Wood pinnene.

Så de bøyer seg ikke på samme måten? Det er det eneste jeg har imot bambusene nemlig, at når jeg skal strikke to masker sammen vrange for eksempel, så blir jeg litt redd for at tuppen knekker. Da må jeg kanskje fo ut finger'n og bestille meg sånne harmony wood-pinner da?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 23:56   #8
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Man merker jo at det ikke er metallpinner når man kommer ned i 2 mm, men jeg synes ikke de gir etter på samme måte som bambuspinner nei. :fornøyd:

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 00:10   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Tre? Bambus? Metall? Snakker dere om strikkepinner? Spisepinner? Pinner til å ha i gryta med pinnekjøtt?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 00:13   #10
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tre? Bambus? Metall? Snakker dere om strikkepinner? Spisepinner? Pinner til å ha i gryta med pinnekjøtt?

Strikkepinner

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 00:15   #11
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Jeg bruker forskjellig pinner til forskjellig garn.
Men bruker trepinnene Harmony Wood/Symfonie Wood mest.
Venninna mi har forresten kjøpt seg noen pinner (husker ikke hvilket merke) hun synes er enda bedre, så jeg tenkte jeg skulle sjekke ut dem også.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 00:37   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Så de bøyer seg ikke på samme måten? Det er det eneste jeg har imot bambusene nemlig, at når jeg skal strikke to masker sammen vrange for eksempel, så blir jeg litt redd for at tuppen knekker. Da må jeg kanskje fo ut finger'n og bestille meg sånne harmony wood-pinner da?

Det er mine favorittpinner også. Og de bøyer seg ikke.

Bambuspinner derimot, blir fort seende sånn ut:



Resultatet av ett par sokker.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:27   #13
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Allium - slik ser metallpinnene mine ut.

Jeg veksler også mellom ulike pinner - metall, bambus, rosentre, ibenholt, symphonie (harmony) wood - etter hvilket garn jeg bruker. Det jeg liker godt med SW er at de er spissere enn de fleste andre pinner. Bambuspinnene mine er ikke så glatte som de andre, så dem bruker jeg særlig når jeg skal strikke med tynt garn og tykke pinner til toving.

Og ja, jeg har et lite utvalg pinner.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:33   #14
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Men jenter - er dette noko å gi til mor mi, på over 70? Ho har strikka i alle år (sitt første prosjekt var genseren ho brukte på sin første skuledag). Vil overgangen til andre pinnar vere altfor stor for ei godt voksen dame? Ho strikkar kvar einaste bidige dag, noko vi alle nyter godt av. Kunne kanskje kjøpt nye pinnar til henne til jul? Kor kjøper eg sånne Harmony Wood?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:34   #15
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Dere strikker alt for hardt ser jeg

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:50   #16
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

De selger fargede trepinner på Jens Hoff i Trondheim i alle fall. De heter Knit Pro og ser akkurat ut som de flerfargede over her.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:53   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Syrin: Kan ikke tro at det vil være noe vanskeligere overgang for en eldre dame. Moren min er pensjonist nå og strikker hele tiden, hun har akkurat begynt med bambuspinner og synes det er fantastisk. Spesielt det at de er så lette.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:38   #18
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Jeg foretrekker disse:


Alle egenskapene til bambuspinner, men de er litt hardere. Når jeg strikker med tynne bambuspinner synes jeg de bøyer seg litt, det synes jeg ikke om Harmony Wood pinnene.

Jeg synes det var en stor overgang, til noe mye, mye bedre da jeg gikk over til disse.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:48   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Alle bambuspinnene mine blir seende ut som de Allium viser bilde av og jeg ELSKER Knit Pro-pinnene mine. Stålpinner bruker jeg bare når jeg skal strikke med nummer 2-pinner.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:50   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er trepinner bedre enn bambuspinner?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Vil overgangen til andre pinnar vere altfor stor for ei godt voksen dame? Ho strikkar kvar einaste bidige dag, noko vi alle nyter godt av. Kunne kanskje kjøpt nye pinnar til henne til jul? Kor kjøper eg sånne Harmony Wood?

Jeg ville sjekket Ebay og strikkebutikker i ytlandet. Jeg kjøpte noen sett av rundpinner med utskiftbare pinner/kabler på Ebay og sparte masse penger.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no