Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-10, 20:34   #201
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrytetråd III

Skal på skjortejakt i morgen! Ikke glem underkjolejakten heller.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 01-02-10, 21:12   #202
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd III

Jeg har også sydd litt i det siste. Sydde masse i helgen, men det har jeg ikke tatt bilde av enda. :treig:

En kjole ble til en veske..


En gammel og sliten T-skjorte ble til en lue..


To prinsesser trengte kostymer til konsert i barnehagen.
Tema var "jul i gamle dager", dvs 50-tallet.



Også måtte jeg prøve ut noen mønster før jul og da ble det matchende kleenex-etui og mobiletui til bestemødrene. Matchende mobilsmykke også.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv  
Gammel 01-02-10, 21:36   #203
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrytetråd III

Så flotte, Gwen! Alt sammen!

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 01-02-10, 21:55   #204
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd III

Øy.. bor du i Østfold/fredrikstad Gwen??

__________________
Maggie74 er ikke aktiv  
Gammel 01-02-10, 22:28   #205
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd III

Utrolig flotte ting Gwen!

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv  
Gammel 02-02-10, 13:03   #206
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Så flotte, Gwen! Alt sammen!

Tusen takk!

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Øy.. bor du i Østfold/fredrikstad Gwen??

Ja, barn i samme barnehage eller?

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Utrolig flotte ting Gwen!

Tusen takk!

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv  
Gammel 02-02-10, 20:48   #207
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd III

Har strikket kjole av restegarn:

(O my god, så rotete det var hos meg.. *dåne* )

__________________
Maggie74 er ikke aktiv  
Gammel 03-02-10, 16:47   #208
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrytetråd III

Ny kjole er lagd, til en superkoselig dame. Litt morsomt å gi bort, når man faktisk er fornøyd. Ser at ting ser litt skjevt ut på bildene, men den ser bedre ut på.




Første gang jeg har sydd på lommer, første gang jeg har sydd med bærestykke, og "rynker" på kjolen under. Og første gang jeg gir bort noe.

Krem er ikke aktiv  
Gammel 03-02-10, 17:27   #209
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Krem: Så fin den var
Gwen: Hvordan laget du den luen? Tror jamen jeg skal prøve meg på det med de gamle genserene til poden.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 04-02-10, 15:54   #210
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrytetråd III

Ny genser... Nå i Gjestal Rosendahl.
(Beklager at det er ute av fokus. Var pokkern ikke enkelt å ta bilde av den rampegutten. Her kan dere se et annet bilde av han...)

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 04-02-10, 16:19   #211
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd III

Så tøff, Bobbelure!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv  
Gammel 05-02-10, 08:40   #212
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Bobbelur: Har du oppskrift på den hundegenseren? Jeg har en i familien som har en nakenhund som fryser litt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 05-02-10, 09:14   #213
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd III

Endelig ferdig med denne lua, som jeg har knota noe fælt med
Først ble den for liten, men jeg strikket ferdig hele lua før jeg rekket opp igjen. Så ble stripene teite, men jeg strikket ferdig hele lua før jeg rekket opp igjen... Men nå er jeg fornøyd! Hadde jeg stått fritt i fargevalget hadde jeg valgt andre farger, men den skal passe en grønn kåpe med lysegrønt for og kanting på ermene, og det lysegrønne foret har små blomster i lys- og mørkerosa. Så da ble det sånn
Under er bilde av originalen også. Min er lik i fasongen, men det er krøkkete å få tatt bilde av den flatt på en pen måte.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg lue.jpg (47,0 KB, 299 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 05-02-10, 10:36   #214
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Bobbelur: Har du oppskrift på den hundegenseren? Jeg har en i familien som har en nakenhund som fryser litt.

Oppskriften finner du her (engelsk) og her (dansk).

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 05-02-10, 11:24   #215
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Oppskriften finner du her (engelsk) og her (dansk).

Herlig, takk.
Skal ta litt restegarn og strikke til den nakenhunden. KAnskje det går ann å klappe den da uten å få grøssninger...

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 05-02-10, 19:40   #216
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Gwen: Hvordan laget du den luen? Tror jamen jeg skal prøve meg på det med de gamle genserene til poden.

Jeg har et mønster som jeg plantet midt foran på T-skjorten, klippet rundt og sydde sammen.

Men fra spøk til alvor. Mønsteret jeg bruker er fra Onion(.dk), men jeg vet flere, f.eks stoffogstil.no, har mønster til luer. Du kan jo også prøve deg litt frem med en halvsirkel og se hvordan det blir. Mål omkretsen av hodet til poden, del på 2 og legg til litt sømonn. Mål fra kronen og ned til nakken, det blir høyden på luen. Jeg sydde min med overlocksøm på en vanlig symaskin siden jeg ikke har proffe ting, men i det minste er sømmen tøyelig. Sy sammen hver del for seg, men la det være igjen litt i "innerluen". Sy delene så sammen med søm ved pannen "rette mot rette". Vreng og sy sammen den åpne sømmen i "innerluen".

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv  
Gammel 14-02-10, 23:35   #217
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd III

Jeg strikker disse sokkene - everything´s connected av Jeannie Cartmel kjøpt på ravelry, og de blir vanvittig fine Enkle er de også. Det eneste er at jeg lurer på om de blir littebitt små til niesa mi... Men de er så vakre allerede at jeg bare måtte vise fram De skal bli som de grønne når de er ferdige.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg jasokker.jpg (52,1 KB, 502 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 16-02-10, 11:03   #218
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Så flott! Hvilket garn er dette?? Det så jo alldeles nydelig ut!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv  
Gammel 16-02-10, 13:25   #219
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrytetråd III

Claudia Hand Painted Yarns i fargen Baby girl (det rosa altså)

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 18-02-10, 10:43   #220
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Skrytetråd III

Her er min kjole, takk imma for oppskrift
Novise som jeg er så er det slett ikke perfekt, men guud så stolt jeg er!

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no