Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tips til visning?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-07, 17:32   #1
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.802
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tips til visning?

Vi skal snart ha visning på leiligheten. Jeg finkjemmer boligannonser etter smarte stylingtips. Har kjøpt inn nye sofaputer, noen kubbelys i matchende farger, nytt sengeteppe og skal ha pene blomster og frukt rundtom.

Noen flere gode tips. Leiligheten er ok, men litt kjedelig.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 17:34   #2
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til visning?

Gjør det minst mulig personlig. Fjern det dere kan av evt. blondeduker og bilder som står rundt omkring.

Gjør det så enkelt at alle og enhver kan se for seg selv boende der.

Lykke til med salg og visning!

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 17:41   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til visning?

Fjern mest mulig nips og personlige ting.

Lykke til!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 17:54   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til visning?

Småting som matchende nye, velduftende såper og håndkle på badet gjør det fresht der. Gjerne en plante også.

Og bort med tannbørsten og barbersakene!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 09:00   #5
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til visning?

(som flere sier: Bort med alt personlig)

En del er sikkert helt selvsagt, men tar det jeg kommer på likevel...

* Bort med gardiner som tar lys (Heller innsyn enn mørkt.)
*Er et rom overmøblert, så fjern gjerne også hele møbler.
*Ut med skittentøysskurver osv./doringer/potter
*kjøkkenbenken skal være tom

*Rydd i skap som følger med huset. De som er på visning kan helt fint åpne skapene, altså det skal være ting inn i der, men det skal ikke se fullt ut. Og fremfor alt ryddig!

*skru på alle lys i hele huset under selve visningen/bildetaking

*Ikke la ting ligge oppå skap/fremover gulv (da snakker jeg f.x. boder også). Det skal ikke se ut som om du ikke får plass til det du trenger inni skapene.

*inngangen skal være tom for klær og sko,

*kost og rydd i garasje osv. ute også

*rydd selvsagt ute


Sist redigert av SmarteSmelt : 16-02-07 kl 09:06.
SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 09:03   #6
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til visning?

Bak boller! Og rydd selvfølgelig bort alt rotet før visning.
Lukten av nybakte boller som står lekkert på et fat på kjøkkenet, er med på å trigge "go`følelsen" til de som kommer for å titte!

Lykke til!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 09:17   #7
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til visning?

Sørg for at det lukter litt rent, men ikke for mye for da kan det virke som du prøver å skjule noe.

Sørg for å slippe inn så mye lys som muligi hele leiligheten, fjern så mye som overhodet mulig - jo mer plass, jo større og luftigere virker det. Man trenger ikke så mye stæsj.

Lykke til!

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 09:31   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til visning?

Husk å tørke over lister, dører osv. Flikk over med maling hvis det er skallet av noen steder. Har dere barnerom med masse leker, rydd det vekk slik at man lett kan forestille seg rommet til noe annet enn barnerom.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 09:55   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til visning?

  • Lyse, florlette gardiner til gulvet gjør at rommet ser større og penere ut.
  • Hvis rommene er små, gjør spinkle mølber at rommet ser større ut. På små soverom setter stylister ofte inn nattbord i plexiglass som er gjennomsiktige, og dermed slipper lys og luft til.
  • Lyse (ulike nyanser av hvit) farger på vegger og vinduslister selger bedre enn alle andre farger
  • Hvis du har profesjonell fotograf til å ta prospektbildene, bør du være klar over effekten av vidvinkelkameraet de bruker. Bildene blir som oversiktsbilder, og detaljer forsvinner. Dvs en blå telysholder blir seende ut som et blått lysblaff, og ser egentlig bare rotete ut. Sjekk bilder på finn så ser du hva jeg mener






Tips: Ikea har veldig fleksible deponineringsbetingelser ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 10:55   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til visning?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Bak boller! Og rydd selvfølgelig bort alt rotet før visning.
Lukten av nybakte boller som står lekkert på et fat på kjøkkenet, er med på å trigge "go`følelsen" til de som kommer for å titte!

Lykke til!

Man bør da selvfølgelig få bollene vellykket...Vi har jo hatt noen flotte bilder av heller mislykket bakst her inne...(noen interessante pizzaboller og noen blodige kakemenn f.eks... )

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:18   #11
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til visning?

Jeg synes å sette frem nybakte boller er i overkant gjennomsiktig som "visningstriks" jeg da.

Altså, "alle" vet jo at det er et triks, og ja.. nei jeg vet ikke jeg.
Det vet man jo med blomster og sånn også altså, men det er likevel på en annen måte da, mener jeg. Det hører på en måte til i et hus, mens boller ikke hører med til visning av huset på samme måten.

Nei, dårlig å forklare, men jeg tror ikke jeg ville hatt nybakte boller på en visning...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 11:33   #12
Alan
Hypokonder
 
Alan sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 104
Alan er litt kul
Standard

Sv: Tips til visning?

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Nei, dårlig å forklare, men jeg tror ikke jeg ville hatt nybakte boller på en visning...

Ikke jeg heller. Men jeg skal vaske med lavendel såpen til den franske deilige produsenten av vaskemidler til hjemmet....

__________________
Hilsen Alan ('70), mamma til Fredrik ('01) og Andreas ('03)
Alan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 10:08   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til visning?

Det kan også være en god hjelp å selv ta bilder av rommene. På bilder ser du lettere hva som ser rotete ut og bør fjernes før visning. Ellers har du fått mange gode tips her.

Lykke til!

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 10:53   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til visning?

Sett skåler med grønnsåpe og vann i hjørner litt før visning - så lukter det deilig nyvasket *sleip*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 10:46   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til visning?

Det med boller kommer kanskje litt an på hva slags hus/leilighet det er, og hvem som er den typiske kjøperen. Hvis det er et "tradisjonelt" hus og man sikter seg mot barnefamilier, kan det godt hende det funker. Hvis det er en stram og stilistisk leilighet og man går etter single, DINK-par eller godt voksne, hadde jeg tatt bort alle barnevibber - og definitivt droppet boller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 11:07   #16
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.802
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til visning?

Det blir nok ikke boller.

Jeg skal rydde alle skap, strippe bort det meste av dilldall, ta bort noen møbler,og prøve å pynte best mulig med nye puter og lys. Tror jeg skal investere i noen nye gardiner på barnerommet også.

Takk for all hjelp!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 12:13   #17
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til visning?

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Det blir nok ikke boller.

Jeg skal rydde alle skap, strippe bort det meste av dilldall, ta bort noen møbler,og prøve å pynte best mulig med nye puter og lys. Tror jeg skal investere i noen nye gardiner på barnerommet også.

Takk for all hjelp!

Mange gode råd er gitt, lykke til med visningen!

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 12:27   #18
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til visning?

Fjern fotografier i rammer, magneter på kjøleskap, duker, parfymer, toalettartikler inn i skap (ikke fremme på vasken) Rydd vekk ting som evt står oppå vaskemaskin, rydd vekk mest mulig pyntegjenstander, leker som flyter, Rydd vekk det meste fra kjøkkenbenken....
Re opp senger, heng opp rene, pene håndklær, og dersom du har pene gulv så fjern gjerne evt. filleryer og tepper.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:21   #19
Alan
Hypokonder
 
Alan sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 104
Alan er litt kul
Standard

Sv: Tips til visning?

Fy søren det er mye en skal huske på!
Jeg må sette av en hel helg til foreberedelser! Og det samme til fotograferingen!

__________________
Hilsen Alan ('70), mamma til Fredrik ('01) og Andreas ('03)
Alan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 23:54   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.499
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til visning?

Da vi flyttet så brukte jeg kanskje en tusenlapp på innkjøp av sengetepper, "visningshåndklær", badematte, fresh duk til kjøkkenbordet og nøytral duk til stuebordet. Sistnevnte la jeg på for å unngå lysskinn på bordet under fotograferingen.
Så brukte jeg en ny tusenlapp på blomster - en bukett eller to inne, og resten plantet i krukker på verandaen (det var vår). Hadde kommet til å ha planter på verandaen uansett, men ikke så tidlig, og ikke så mye fint (="dyrt").

Før visning fjernet vi masse, masse. Enda syntes vi ikke at vi hadde mye "ekstra". Alt rot i boden ble kjørt til svigermors bod, slik at det som var igjen hadde plass i hyllene. Vi fjernet en kommode i gangen slik at den virket større. Pakket og kjørte vekk alle vinterklærne, så det ble bedre plass i skapene.

Og så vasket vi. Skikkelig, ordentlig, overalt. Reparerte små skader, spikret på plass den lista som henger litt, osv.

Men jeg tror ikke det er lurt å lage noe "godlukt" til visning. Vi er mange som er vár for lukter, og sterk såpe- eller parfyme- eller røkelse-lukt ville få meg til å snu og forlate visningen.

På visningen tok vi også og pakket vekk alle verdigjenstander som er lett å stikke i lomma og ta med, f.eks. kameraer og ipod'er og lignende. Vi la det bare i en bag som vi satte innerst nederst i et skap.

Lykke til!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no