Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Gode høst-/vintersko eller -støvletter

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-08, 23:10   #1
Sultana
Fullverdig medlem
 
Sultana sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 52
Sultana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gode høst-/vintersko eller -støvletter

Jeg har hatt litt problemer med føttene mine etter min siste graviditet, hvor jeg la på meg 50% min kroppsvekt. Fikk Mortons metatarsalgi, for de som måtte vite noe om det
Kort sagt; kan ikke gå med høye heler og veldig smale sko. Skoene bør også ha relativt god såle og være relativt myke/bevegelige.
Jeg bruker halvsåle for tverrplattfot (tror det er det de er til).

Har hatt ganske vondt i den ene foten helt frem til jeg i sommer kjøpte eccosko. Disse har jeg gått med siden, og jeg synes det går veldig mye bedre med føttene mine nå
Bedringen kan også ha med å gjøre at jeg nå går på skole, og bruker sko (med spesialsålen) en stor del av dagen, i motsetning til å gå hjemme i sokkene, uten spesialsåle...

Har mest lyst til å kjøpe Ecco-sko også til vinterbruk, men det er vel litt dårlig utvalg.

Hvilke andre sko er kjent for å være GODE og sunne?

Sultana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:12   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gode høst-/vintersko eller -støvletter

Ecco har greit med vintersko også, spesielt skoletter og støvletter. Hvis du har en Ren Ecco butikk i nærheten av deg, så har de fått et veldig bra utvalg etterhvert.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:14   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode høst-/vintersko eller -støvletter

Ecco har blitt veldig bra ja!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:29   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode høst-/vintersko eller -støvletter

Jeg er også tverrplattfot og har såle.

Ecco har massevis av fine vinterstøvler. Når du prøver, sjekk om det er mulig å ta ut den sålen som kommer med støvlene, da er det enklere å få plass til innleggssålen.

Jeg går aldri barbent eller i sokkelesten. Føttene gjør vondt etter kort tid. Hjemme bruker jeg Birkenstock-sandaler.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 23:57   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode høst-/vintersko eller -støvletter

Ecco, Camper og Gabor scorer høyt å komfort syns jeg.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 00:15   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode høst-/vintersko eller -støvletter

Har du prøvd El Naturalista?

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 08:39   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode høst-/vintersko eller -støvletter

Mine El N er klamme.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 21:53   #8
Sultana
Fullverdig medlem
 
Sultana sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 52
Sultana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gode høst-/vintersko eller -støvletter

Aner ikke om det finnes noen Ecco-butikk her. Har kikket på Skoringen, og de har noen Eccosko, og ett par jeg likte godt. Men Ecco ER dyrt for meg. Har aldri vært så veldig opptatt av sko egentlig, og dermed ikke brukt formuer på de. Men nå forstår jeg at gode sko er en viktig investering. Når det er sagt; Er f eks Camper og Gabor hakket billigere, eller??

El Naturalista er hakket billigere på noen av skoene sine. Og selv om de er anbefalte sko, så virket sålene så utrolig svære og litt tunge, og ikke det minste bevegelige. Stemmer det? Har bare sett på El N en gang...

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg er også tverrplattfot og har såle.

Ecco har massevis av fine vinterstøvler. Når du prøver, sjekk om det er mulig å ta ut den sålen som kommer med støvlene, da er det enklere å få plass til innleggssålen.

Jeg går aldri barbent eller i sokkelesten. Føttene gjør vondt etter kort tid. Hjemme bruker jeg Birkenstock-sandaler.

Fint å høre andres barfoterfaring. Vender meg ikke helt til "innesko" jeg - er vant med å krype opp i sofaen ganske hyppig, for jeg er litt frossen og liker generelt å ha føttene så langt opp mot kroppen som mulig

Det å ta ut sålen gikk helt greit med mine nåværende eccosko. Litt kjipt var det at de opprinnelige sålene virket utrolig myke og velformede, men dessverre ikke med den nødvendige puten midt under.

Sultana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 22:00   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode høst-/vintersko eller -støvletter

Opprinnelig lagt inn av Sultana, her.

Fint å høre andres barfoterfaring. Vender meg ikke helt til "innesko" jeg - er vant med å krype opp i sofaen ganske hyppig, for jeg er litt frossen og liker generelt å ha føttene så langt opp mot kroppen som mulig

Birkenstock-sandalene er det jo bare å sparke av så snart man setter seg.

Ellers kjøpte jeg et par Camper-sko i Spania i sommer, men jeg har ikke inntrykk av at de er noe billigere enn Ecco. Og så langt er de ok å gå i, men Ecco er bedre.

Clarks er også bra for mine føtter.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
sko


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no