Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Utendørssoving og påkledning

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-19, 14:19   #21
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Jeg har tyin-pose, og overnattet under åpen himmel i -15 grader uten grevling, det var kaldt altså. Men slengte en søppelsekk utenpå og dette hjalp, eller jeg trakk på meg en søppelsekk. Det blir dugg/fukt inni søppelsekken/oppå soveposen, men temperaturen blir myyye mer behagellig.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-19, 15:15   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk! Vatneleiren?
(
De får litt havregrøt kokt på vann og litt bønner på det døgnet. Det fikk vi foreldre vite, men ungene skal ikke vite det. Var det tilsvarende hos dere?)

Nei, det var på Foss-Eikeland. Men det stemmer at de fikk kokte bønner og vassgraut. Dersom ungdommene har spesielle utfordringer kan du sende med mat/medisiner. Dette må avklares på forhånd. Vi sendte med migrenemedisin og arvingen fikk mat av en klassevenninne som hadde med seg....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-19, 15:34   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Nei, det var på Foss-Eikeland. Men det stemmer at de fikk kokte bønner og vassgraut. Dersom ungdommene har spesielle utfordringer kan du sende med mat/medisiner. Dette må avklares på forhånd. Vi sendte med migrenemedisin og arvingen fikk mat av en klassevenninne som hadde med seg....

Å, tok de ikke maten fra henne?

Må sjekke om det er Foss-Eikeland. Jeg har ikke lest mailene altfor grundig, det har vært så travelt.

Stemmer at de kan ha nødvendige medisiner i jakkelommen, det er det eneste de får ha med seg, fikk vi vite.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-19, 11:15   #24
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Jeg har hørt at et fleece teppe inni soveposen kan hjelpe godt på å øke temperaturen. Blir som en sånn ekstra pose inni bare mye billigere og lettere tilgjengelig.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-19, 11:24   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Takk for fleece-tips!

Det skal bøtte ned i dag. 120 mm.

Og så fant vi ut at det var Foss-Eikeland. Sikkert Vagleleiren og ikke Vatneleiren.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-19, 13:56   #26
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Jeg lurer mest på hva i alle dager for slags skoleprosjekt du skriver om.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-19, 14:09   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg lurer mest på hva i alle dager for slags skoleprosjekt du skriver om.

Se prikk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 20:35   #28
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Hvordan gikk dette?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 20:57   #29
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Det var i alle fall et heftig regnvær i natt! Jeg tenkte på poden din Hyacinth. Sønnen til noen venner av meg var også der i natt, og det hadde visst vært relativt kaldt men han var ved godt mot i morges i alle fall.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 21:36   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Så koselig at dere spør og tenkte på ham! Ble litt rørt av det, faktisk.

Det hadde gått veldig fint. Han syntes ikke det var fælt. De hadde ikke fått noe særlig mat, men han var ikke sulten heller (kun litt kvalm), og oppgavene var overkommelige. Ang påkledning, så hadde han følgende da han gikk: Ullundertøy, ullbukse og ullgenser og skalltøy. De fikk utdelt svart kjeledress til å ha utenpå der igjen. Det var visst en del fysisk arbeid, så hovedproblemet var motsatt, at han «kokte». Det var ikke tid til skift, og tilgang til sekk kun da de skulle sove. Enig i at det høres litt varmt ut. De fikk beskjed om at de skullr sove ute, men de sov i en slags garasje. Det var visst veldig varmt. Heldigvis lå han nærmest døra og fikk luft inn via en glipe.

Det var et fryktelig vær her i natt. Blåste noe utrolig, og det høljet. Poden var et par-tre mil fra oss, og han sier at det regnet og blåste lite der.

Alt i alt en positiv opplevelse, men han har knapt vært å til ha i hus i dag... :roll:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 22:23   #31
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Så kult at det gikk bra. =D

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 23:08   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Vet ikke om dette er en abonnementsartikkel, men denne fant jeg faktisk nå nettopp:

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/...0-konfirmanter

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 23:16   #33
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vet ikke om dette er en abonnementsartikkel, men denne fant jeg faktisk nå nettopp:

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/...0-konfirmanter

Jeg fikk den opp i Facebookfeeden min i kveld. Lokallaget av hef vil, etter det jeg skjønte, legge ut bilder når de har fått godkjenninger etterhvert.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 23:28   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg fikk den opp i Facebookfeeden min i kveld. Lokallaget av hef vil, etter det jeg skjønte, legge ut bilder når de har fått godkjenninger etterhvert.

Det kan nok stemme ja, vi har signert på noe bildegodkjenning, kom jeg på nå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-19, 14:11   #35
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utendørssoving og påkledning

Så bra at det gikk godt! Og at det er en viktig natt, er uten tvil. Jeg tror de lærer mye av dette! Jeg håper i alle fall det.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no