Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Det er sjansespill ikke å bestille seter?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-12, 19:49   #1
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det er sjansespill ikke å bestille seter?

Vi skal ut og fly hele familien. Vi er fem. Jeg vurderer billige billetter med Norwegian, men de er uten plassering. Er det utenkelig ikke å bestille seter? Vi risikerer å bli plassert hver for oss, gjør vi ikke?

Seating, som det heter på godt norsk, kommer på 600,- for alle tur retur. Noe som er en betydelig økning fra de 2200,- som billettene koster. :gjerrig, men liker det trygt:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 19:51   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Jeg bestiller aldri seter, vi har alltid blitt plassert sammen. Og jeg tenker som så at skulle barna bli plassert et annet sted enn meg, er nok den som da sitter ved siden av dem mer enn villig til å bytte med meg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 19:54   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg bestiller aldri seter, vi har alltid blitt plassert sammen. Og jeg tenker som så at skulle barna bli plassert et annet sted enn meg, er nok den som da sitter ved siden av dem mer enn villig til å bytte med meg.

Godt poeng. Jeg tror ikke så mange vil ta ansvar for 3-åringen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 19:56   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Etter å ha flydd noen ganger med ryanair og opplevd sure (norske) kjerringer som ikke vil bytte plass, så bestiller vi alltid seteplass.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 19:56   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Det er bare viktig å være ute i god tid til innsjekk. Seteplasseringene foregår systematisk når man sjekker inn, og er man ute i siste liten og flyet er fullt er det ofte bare midtseter igjen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 19:57   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Nei, på ingen måte! Tror du virkelig Norwegian vil ha tre unger i fri flyt på flyet uten foreldrene i umiddelbar nærhet?

Jeg hadde aldri giddet å bruke penger på seteplassering med mindre det var superviktig å få akkurat noen bestemte seter. Norwegian har vel ingen store fly med midtrad heller, så det er begrenset hvor dårlige plasser dere kan ende med.

Jeg har heller aldri opplevd å ikke få sitte sammen med reisefølget mitt, uansett hvilket selskap jeg reiser med.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 19:57   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Kom tidlig på flyplassen så får dere seter når dere sjekker inn. Enten på automatene hvor dere velger selv, eller i skranken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 19:58   #8
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Med norwegian tror jeg vi har brukt å sjekke inn på nett, og da får vi velge seter selv. Ikke noe problem.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 19:58   #9
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Vi fløy Norwegian til London i fjor sommer, og bestilte ikke seter, men alle fem fikk sitte sammen begge veier.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:02   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Nei, på ingen måte! Tror du virkelig Norwegian vil ha tre unger i fri flyt på flyet uten foreldrene i umiddelbar nærhet?

Tja. Ryanair vil, så hvorfor ikke Norwegian.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:02   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Det kommer an på hva vi skal. Hvis jeg skal reise langt med flere mellomlandinger, bestiller jeg seter. Ellers bruker jeg bare å være tidlig ute på flyplassen. Om jeg og de store ungene ikke sitter sammen, går det helt fint. Det er plutten som er kritisk, han bør ha en voksen eller i det minste en storebror i nærheten. Ideelt sett en kjent voksen på begge sider. .

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:04   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Da tror jeg vi satser på Norwegian uten seter. Alternativet er SAS, som ikke blir så mye dyrere hvis vi legger til seter og bagasje.

Vogn slipper vi denne gangen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:05   #13
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nå må man betale for å sjekke inn på nett. 50 kr pr. passasjer pr. strekning.

Ah, da har det kommet på siden i sommer..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:07   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Ryan Air er ikke sammenliknbart med Norwegian på noe som helst vis.

Norwegian kan man som sagt velge seter ved innsjekk, det er bare å si hvor man vil sitte. Jeg pleier alltid å sjekke inn på automatene, og da velger jeg det selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:07   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Ah, da har det kommet på siden i sommer..

Nei, det har vært sånn lengre enn det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:09   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Det er en kort tur. Det viktigste er at ingen av barna blir sittende alene. Å ha en forelder på raden foran er helt greit. Hvis ikke blir de alle tre ganske triste.

Jeg har også inntrykk av at Norwegian er hakket bedre enn Ryanair. SAS er mest fleksible.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:13   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Da tror jeg vi satser på Norwegian uten seter. Alternativet er SAS, som ikke blir så mye dyrere hvis vi legger til seter og bagasje.

Vogn slipper vi denne gangen.

Vi har reist 4 stk uten setereservering fire turer med Norwegian, vi har blitt plassert sammen. Når du sjekker inn kan du overstyre setevalg, om dere f.eks vil sitte to og to.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:43   #18
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Etter at Norwegian plassert mor på rad 8, barn på 2,5 år på rad 15 og pappa på rad 28 så var vi alltid betalt for seteplass på Norwegian og også Ryan air.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:44   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Var ingen villig til å bytte med dere heller?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:45   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er sjanespill ikke å bestille seter?

Jo, de måtte jo fixe det. Selv om det sikkert kunne blitt en morsom flytur for oss hvis ikke. De endret ikke før på flyet, da. Det skal sies at disse billettene var kjøpt før dette systemet trådde i kraft, vi reiste dagen etter det var i verksatt, så vi hadde ikke sjekket inn i automat.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no