Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Bistandspolitikken

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-11, 11:52   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Bistandspolitikken

Nå har internasjonale forskere påpekt at det ikke ser ut til at evalueringene som blir gjort etter de ulike bistandsprosjektene blir evaluert.
For noen år tilbake var det en debatt om bistanden, og den manglende kontrollen med virkningen pengene hadde.

Det er kanskje noen fordeler med at det er tilbyderne av bistandspenger som også finansierer forskningen av hvordan pengene når frem, men det kan jo også kanskje tyde på at man ikke er kritiske nok til hvordan og hvor man plasserer penger, da arbeidsplasser, og kanskje ens egen arbeidsplass går tapt om man kommer med for kritiske tilbakemeldinger på bistanden.

Det er jo en del millioner som blir delt ut i bistand hvert år. Jeg mener at man skal gi bistand, men jeg synes det er uheldig

Opprinnelig lagt inn av aftenposten

Jeg mener at vi lenge var for naive. Det var en tendens til å mene at vi måtte glatte over ting fordi folk var fattige. Men det er tyveri, enten det skjer i fattige land eller i vårt eget system. Det er tyveri fra verdens fattige, sier utviklingsminister Erik Solheim til Aftenposten.no.

dersom dette er en gjennomgående holdning. Om man stakkarsliggjør folk eller nasjoner for mye så glemmer man å stille krav til dem, jeg tror at man må stilles realistiske krav til for å kunne strekke seg, og komme videre.

Jeg håper at det blir større fokus på hva pengene går til, til hvem pengene går, og at det ikke er om å gjøre å øke summen hvert år, men å fremme utviklingen hos andre heller.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no