Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sokker i vinterskoene

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-06, 10:29   #1
Timmi
Aktiv
 
Timmi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 187
Timmi er litt kul
Spørsmål

Sokker i vinterskoene

I vintersko av type GoreTex (altså uten pels inni) holder det da med bare en ullsokk/blandingssokk, eller skal man ha noe mer på? Syns det høres så kaldt ut med bare en sokk. :grønn:

__________________
Timmi

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 10:35   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

De sier det skal holde, ja. Vi bruker ikke sånne sko, så jeg har liten erfaring med det.

Men bevegelse kombinert med at man får vekk fuktigheten skal visst være nok til å holde seg varm. Cato Zahl Pedersen gikk visst til Sydpolen i to sett superundertøy og gore-texjakke.

Hvis du vil bruke to par sokker, må du ihvertfall kjøpe skoene store nok til at det fortsatt er plass til å vifte med tærne, ellers blir det garantert kaldt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 10:38   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

Så fremt støvlene er store nok, slik at det kommer nok luft i mellom foten og skoen, holder det med ullsokk. Jeg ville gått for 100% ull.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 15:03   #4
Prinsessemammaen
Nybegynner
 
Prinsessemammaen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1
Prinsessemammaen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Så fremt støvlene er store nok, slik at det kommer nok luft i mellom foten og skoen, holder det med ullsokk. Jeg ville gått for 100% ull.

Man skal ikke bruke ren ullsokk i goretex/sympatex sko. Dette er visst pga den membranen som skal holde fuktigheten ute. Ull og dette membranen kræsjer visst, og gjør poden veldig våt på beina

Prinsessemammaen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 15:50   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

Mine gikk hele vinteren gjennom med Ulvangsokk (ull/syntet) og goretex-sko. De frøs ikke.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 15:56   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

Jeg går med helt vanlige sokker i goretexsko. Det holder fint.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 16:00   #7
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

Opprinnelig lagt inn av Prinsessemammaen, her.

Man skal ikke bruke ren ullsokk i goretex/sympatex sko. Dette er visst pga den membranen som skal holde fuktigheten ute. Ull og dette membranen kræsjer visst, og gjør poden veldig våt på beina


Derfor har de utviklet sportssokker/ulvangsokker etc. Blandingssokker med 75% ull og 25% polyester. Disse "ullsokkene" skal transportere bort fuktighet i goretex/sympatex.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 18:52   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

Gode blandinssokker som beskrevet over fungerer veldig bra for oss. Det viktigste er uansett at det ikke blir for trangt i skoen.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 12:34   #9
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

Ut fra mine egne erfaringer vil jeg tro det holder bra med goretexsko og sokk med mest ull og litt syntet. Jeg bruker ofte goretexjoggesko om vinteren, og synes det er deilig når jeg går til og fra jobb i snø eller på mer slapsete grumseføre. Jeg holder meg i alle fall varm og god!

Sånn som jeg tenker selv er det mye verre og det blir kaldere hvis jeg har på meg for mye sokker oppi en sko. Mye viktigere med luft og plass til å vifte med tærne. Dette gjelder jo helt sikkert for barna også. Men det er litt vanskelig å spørre dem ofte...

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 12:40   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

Vi nøyer oss også med en sokk. I Kamikstøvlene bruker vi ren ull vi.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:58   #11
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

Bruker Ulvang eller Janus sokker, aldri mer enn ett lag.

Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 20:19   #12
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

Jeg strikker tynne ullsokker, men i et garn som består av ull og polyamid. Bruker kun et par sokker i Sorel-skoene. Holder bra det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:39   #13
Nøve
Fullverdig medlem
 
Nøve sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På Kongens berg
Innlegg: 40
Nøve har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

Her bruker vil tynn ullstrømpebukse innerst og Janus eller Safa ullsokker utenpå hvis det er kaldt.

Nøve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 19:41   #14
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

Opprinnelig lagt inn av Timmi, her.

I vintersko av type GoreTex (altså uten pels inni) holder det da med bare en ullsokk/blandingssokk, eller skal man ha noe mer på? Syns det høres så kaldt ut med bare en sokk. :grønn:

Har også kjøpt noen GoreTex sko uten vinterfóring i til Kasper og hadde tenkt å kjøpe en ullsåle pluss at han bruker ull/ullblandingssokker i dem. De er ganske store, og jeg satser på at det holder. Blir det veeeeldig kaldt i vinter så får jeg heller gå til innkjøp av GoreTex med vinterfór inni.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 11:15   #15
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Sokker i vinterskoene

Bruker og kun Ulvangsokker inni. Eventuelt tynne ull-strømpebusker med Ulvangsokker utenpå

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no