Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Den letteste vognen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-06, 15:47   #61
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den letteste vognen?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Den er vel to-tre cm kortere enn bagger flest ja. Ikke mer. Og den er bred!
Det er full liggestilling på vogna. På lik linje med buggis.

Det er ikke full liggestilling på OTH, og fotbrettet kan jo ikke "løftes". Så barna må ligge med bena nedover. Mathias likte det ikke...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 20:46   #62
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den letteste vognen?

Jeg eide en bugaboo på vinteren i fjor, og hadde da aldri problemer med å komme meg frem med den

De store hjulene foran, og de små bak, fungerte supert det. Jeg hadde den til og med opp i akebakken, og der hadde jeg ikke fått med en annen vogn.

Så at vinterhjul på den er et must, er bare tull, man klarer seg fint uten, og man trenger strengt tatt ikke flere vogner heller, hvis man ikke vil ha flere da

Det var endel andre grunner til at jeg solgte buggisen, bl.a at jeg ikke ble helt venner med fleecen, og at snuppa ikke ville sove i den. Alikevel fabler jeg om en ny buggis til babyen, jeg fikk jo aldri prøvd bagen sist

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 20:47   #63
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den letteste vognen?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er ikke full liggestilling på OTH, og fotbrettet kan jo ikke "løftes". Så barna må ligge med bena nedover. Mathias likte det ikke...

Min gutt var heller ikke begeistret for denne vogna.
Satt dårlig, og når han lå, måtte han som du sier, ligge med bena nedover.

Jeg var ikke så veldig glad i den selv.
Måtte liksom gå på siden av vogna for å se han.

God å trille, det er den.

  Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 23:16   #64
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Den letteste vognen?

Buggis!! Ingen over, ingen ved siden!
Beste vogna som finnes, den er lett, svinger på en femøring, liten, men dog med svær bag og sittedel. Trillecomforten er helt på topp, ingen slår den, og comforten for barnet er også helt på topp. Alle mulige valgmuligheter, og funksjonaliteten er derved høy. Elsker den
I tillegg er den vakker da selsvagt. Og man kan jo dille med forskjellige trekk osv. som er morro for enkelte av oss
Snuppa på straks 3 år sitter mot meg enda.

Og her står det også om at barnet skal sitte mot deg, fra Sissel Unger og Anne Carling på Midtimellom senteret. Sissel er spesialist i klinisk psykologi, og Anne er spesialpedagog og gestaltterapeut. Jeg kjenner dem.

Gå på tur på barnets premisser
- Sørg for at du går på tur på barnets premisser. Barnet vil aller helst ha samspill, samvær og dialog med deg. Da føler de seg trygge. Du må ikke plassere barnet slik at det føler seg forlatt og alene. Jeg ville ikke snudd kjøreretning på vogna i det hele tatt, og i hvert fall ikke før i to års alderen, Sissel Unger, og får støtte av en kollega, spesialpedagog Anne Carling. Sammen driver de Midtimellom, et forebyggende senter for småbarnsfamilier.

Kontaktskapende omgivelser
- Selvtillit, kontakt- og tilknytningsevne utvikles i samspill mellom barn og foreldre. Derfor bør man hele tiden velge kontaktskapende omgivelser. Husk at du er på tur sammen med barnet ditt, sier Unger og Carling.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:56   #65
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den letteste vognen?

EW er cool den, men ubrukelig mellom 5/6 mnd og ett år. Da den "fulle "liggestillingen ikke er det,og kun forovervendt sete- cool trille da.

BUGABOOOOOOOOH ruler , jeg ser jo etter feilene i forhold til vogn siden jeg vasser i dem hele dagen og må skru på dem når de er sjuke,men her er det vanskelig .
små hjul -Ordna, lav bag så den ligger i kuldegropa- fiksa med aerosol madrassen med isolerende luftlag mellom madrassen og barnet, jeg vil vel si at det største minuset med vogna er at sneipen tilslutt blir for stor til den og hva gjør man da?....... man kan jo ikke fortsette å produsere evindelig med unger pga vogna!

Jeg kan stortsett velge hva jeg vil ha av vogn siden jeg har en litt annen pris og forholde meg til og bugaboo er og blir VOGNEN...

( morsomt da de begynte å rote med dem nedi tulipan land syntes jeg den så helt monster ut totalt rulator med strykebrett, nå skjønner jeg ikke åssen jeg har holdt ut å kjøre simotraktor i spedbarnstia....)

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 20:56   #66
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Den letteste vognen?

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men du spør etter en lett vogn. Jeg er en PINGLE som ikke kan løfte tunge ting. Jeg har hatt mange vogner, og kan med sikkerhet si at bugaboo er den letteste å bære. Jeg har en lang trapp for å komme inn hjemme og denne bærer jeg lett med en hånd opp. Oth er like lett i antall kg, men ikke like lett å bære lekevel.

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 21:12   #67
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den letteste vognen?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

EW er cool den, men ubrukelig mellom 5/6 mnd og ett år. Da den "fulle "liggestillingen ikke er det,og kun forovervendt sete- cool trille da.

Jeg hadde Easywalker Classic fra 6 måneder og jeg savnet absolutt ikke full liggestilling. Han sov bedre i den enn i Teutoniaen med full liggestilling. Og at han satt forovervendt har aldri vært et problem.

Men alle barn er jo forskjellige

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 16:05   #68
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den letteste vognen?

Snuppa sov ikke godt i buggisen sin, det var en av grunnene til at den desverre måtte ut, men i OTH, der sover hun i timesvis

Jeg var veldig fast bestemt på å ha henne vendt mot meg så lenge jeg kunne, og i hvertfall til halvannet-toårs alder.... Jepp, det var det ikke jeg som bestemte gitt

Hun skreik som en gris hver gang vi trillet tur, helt til jeg en dag for moro skyld snudde henne fra meg, og da var det gjort. Ungen tidde bom stille hele turen, pludra og lo. Mamma'n følte seg utrolig teit, og veldig lite pedagogisk riktig, men det var nå engang sånn hun ville sitte. Var vel rundt 10 mnd når jeg fant ut dette....

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 10:45   #69
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.671
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den letteste vognen?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Mamma'n følte seg utrolig teit, og veldig lite pedagogisk riktig, men det var nå engang sånn hun ville sitte. Var vel rundt 10 mnd når jeg fant ut dette....

hvorfor er det ikke pedagogisk riktig å høre etter signalene fra ditt barn om hvordan hun vil se på verden? min lillebror var klar for å se verden når han var 7-8 månder. alle barn er jo forskjellig

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 22:12   #70
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den letteste vognen?

Man føler gjerne at man ikke gjør noe pedagokisk riktig når man merker hvordan noe mødre kan se på en om man tar valg som ikke er lik deres valg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 22:20   #71
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den letteste vognen?

Jeg tror ikke man skal bekymre seg alvorlig over at barnet kan få traumer og psykiske problemer av at de har sittet i feil kjøreretning i vogna....
Man merker vel om ungen er fornøyd eller ikke. Enkelte ganger kan "pedagogisk riktig" gå altfor langt og altfor bokstavelig.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no