Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Votter

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-06, 23:34   #1
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Votter

Sikkert flere enn meg som sliter med å finne gode votter som barnet vil ha på seg. Vi har kjøpt Ticket-dress og tittet på matchende votter. Men 249kr for et par votter, da skal jeg være sikker på at de er gode og varme. Noen som har erfaring med disse?

Andre som har tips eller anbefalinger?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 23:51   #2
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er f.eks. fornøyd med vottene hos ullvatten.no. De er solide og holder brukbart ned til 8-10 minus. De er heller ikke akkurat billige. Jeg er ellers glad i ull, og tror at de ullvottene med yttertrekk som Nøstebarn selger, er bra. Det som er litt ergerlig når man kjøper dyre votter, er at ungen biter på vottene så det går hull.

Jeg sverger til Ticket-dress, men har ikke prøvd vottene derfra.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 23:56   #3
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Storebror brukte votter fra Hestra sist vinter. Han var veldig fornøyd med dem. De hadde uttagbart ullfor og var gode i kaldt vær.
Skal prøve å få tak i samme sort til minstemor også denne vinteren.
Mener å huske at de var ganske dyre. Sikkert bortimot 300 kr.

Her er bilde av Hestra-vottene:

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-06, 23:58   #4
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Vottene fra ullvatten har vi også vært fornøyd med til minstemor. Har pleid å bruke en ekstra, tynn hjemmestrikket ullvott inni på de kaldeste dagene.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 00:09   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt mange forskjellige votter og jeg er ikke helt enig med meg selv om hvilke jeg er mest fornøyd med. Det kommer litt an på bruken synes jeg.

I vått vær synes jeg Troll-vottene har vært gode. Jeg synes de er alt for dyre i utgangspunktet, men har vært heldig og kjøpt på salg og hamstra litt da.
De har ull inni og vanntett lag utenpå.

I kaldt snøvær er det mange votter som har vært bra. Skibum-votter kjøpt hos Coop har vært kjempegode. De er heller ikke så dyre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 19:43   #6
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker Helly Hansen votter. Har gjort det nå tre år på rad, og de er utrolig gode. Har også ekstra votter fra Cubus, og de er faktisk ikke så værst de heller.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 10:55   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker også HH sine votter. Strikker og tover noen par votter også. Er det vått ute, er det bare å ta på regnvotter utenpå.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 11:00   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvor kjøper dere HH?

  Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 11:02   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Trubo testet ut masse votter i fjor å kom frem til at de fra hm sine var best. Varmest og de ble heller ikke våte. Som vintervotter.


Ellers så brukers det "blånisse votter"
Hansker med fòr .
ullvotter er veldig kjekke inni regnvotter

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 11:31   #10
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøper HH vottene på XXL sportsbutikk

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 11:33   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser for meg at snuppa mi på 1 år kommer til å ta av seg vottene uansett jeg.. for å finne votter som er varme, holder ungen tørr - og gir rom for lek - det er ikke så lett??

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 14:59   #12
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har både ReimaTec-vottene og Facts-votter holdt ungen varm på hendene. Har ikke prøvd så mye mer.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 19:58   #13
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ser for meg at snuppa mi på 1 år kommer til å ta av seg vottene uansett jeg.. for å finne votter som er varme, holder ungen tørr - og gir rom for lek - det er ikke så lett??

Det er det vi sliter med også. I fjor var hun 2 år men fortsatt var det ikke stas med votter. Kun på litt for å varme seg og så av for å leke igjen.

Når begynner de å ha på seg vottene når de leker også? Tenker at det er fordi små hender og store votter gir dårlig gripetak og kontroll, eller?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:04   #14
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.


Når begynner de å ha på seg vottene når de leker også? Tenker at det er fordi små hender og store votter gir dårlig gripetak og kontroll, eller?

Her satt vottene først på nærmere 3-års alder.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 20:05   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men de er jo ute nå til vinteren og.. Så jeg vil jo liksom ha votter.. Men vi får se. Jeg sender med, så får bhg slite

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 22:09   #16
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

*****


Sist redigert av Eria : 22-01-07 kl 11:11.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 22:48   #17
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg vurderer å sy overtrekksvotter i poplin for å trekke over ullvotter. Det finnes jo også hos Nøstebarn og andre.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 09:10   #18
Mia
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3
Mia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har vurdert å kjøpe ReimaTec-votter til gutten min på 18 mnd. Sånne med glidelås helt ned.
Men tror nok han kommer til å slite de av ganske umiddelbart

Mia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 19:51   #19
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er så vanskelig å få på vottene, så votter som er lette å få på barnet scorer høyt hos meg. Derfor synes jeg vottene på www.barnetrend.no er geniale m/glidelås helt ned til tommelen.

http://www.mamut.com/Barnetrend/subdet28.htm

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 20:01   #20
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har det aldri vært noe problem å ha votter på. Har aldri tatt av seg, og har alltid funnet gode votter. Flaks med den

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no