Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Votter

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 21:21   #21
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Finnes det ikke votteklyper lenger?
Det brukte vi da ungene var så små at de dro av seg vottene. Festet vottene i genseren og dro dress/jakke-ermet over.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 21:34   #22
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg vurderer å sy overtrekksvotter i poplin for å trekke over ullvotter. Det finnes jo også hos Nøstebarn og andre.

*bestille*

Jeg tror vi går for hjemmestrikkede ullvotter, tynne bomullsvotter og regnvotter i mix etter været. Jeg kan overhode ikke se for meg at ztjerna aksepterer å ha på votter mer enn max 30 sekunder. Han er varm av seg, så jeg håper han klarer å være litt ute likevel.

Votteklyper har vi - men de er lett å dra av om man bare vil hardt nok

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 09:21   #23
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Vi var veldig fornøyde med votter fra Ullvatten i fjor.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 10:40   #24
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.


Votteklyper har vi - men de er lett å dra av om man bare vil hardt nok

Ja, da er det nok bare Araldit som duger.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 14:23   #25
Nøve
Fullverdig medlem
 
Nøve sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På Kongens berg
Innlegg: 40
Nøve har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Votter

Jeg lurer også veldig på dette med votter for tiden. Til storebror blir det nok Reima som tidligere. De har vært varme og gode og ordentlig vanntette. aldri hatt behov for noe annet til han.

Men til lillesøster på 1,5 år er jeg mer usikker. De vanlige Reima er jo litt store og klumpete og vanskelige å gripe med for henne som er såpass liten. Hmmm.

Noen som har prøvd Reima mini-vottene? De er tynnere og mykere, men i sportsbutikken påsto de at de var minst like varme pga. et annet fyll - en form for syntetisk dun. Men så har de jo glidelås langt ned, så de kan jo umulig være vanntette selv om stoffet er Reimatec.

Og Troll siden er vel ikke vanntette siden sømmene ikke er tapede, og så er det mange som også mener at de ikke er så varme. Det er ikke lett dette her.

Nøve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 00:15   #26
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Votter

Gullull votter skal vi prøve ut, ullvotter inni og vannavvisende, pustende og vindtett stoff utenpå;
http://www.gullull.no/index.phtml?frame=main&kat1=15

I fjor hadde hun reima tec vintervotter med tynne ullvotter inni, lettere med en vott.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 00:23   #27
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Votter

Vi har Reima-votter til Lille, de med glidelås langt ned, og de er veldig greie.
Bhg skryter av dem i allefall, og kalte dem geniale.

Eneste jeg savner på dem er mulighet til å stramme dem i håndleddet,
syne strikken var litt slapp der.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 09:14   #28
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Votter

Vi har vært veldig fornøyde med vottene fra Reima

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 11:08   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Votter

Vi har et par Reimatecvotter uten tommel. De brukes når vi er ute og spaserer, og var greie før han begynte å savne tommelen.

Så har vi et par Reimatec vintervotter, sånne lange med hemper til å feste i dressen. Helt greie, men litt vanskelig å få den lille tommelen på plass.

Kommer også til å kjøpe et par Hestra Baby Zip Primaloft. Disse har jeg fått anbefalt av flere. De er forøvrig nokså identiske med Reimatec sine MiniTecvotter.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 12:02   #30
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Votter

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kommer også til å kjøpe et par Hestra Baby Zip Primaloft. Disse har jeg fått anbefalt av flere. De er forøvrig nokså identiske med Reimatec sine MiniTecvotter.


Disse har vi, men de er altfor varme for min lille nå. Regner med at de passer i temperaturen midtvinters.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 12:03   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Votter

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Disse har vi, men de er altfor varme for min lille nå. Regner med at de passer i temperaturen midtvinters.

Ja, derfor jeg ikke har kjøpt dem helt enda. Reimatecvottene holder så langt, men jeg har hørt at disse skal være varmere, og kaldere skal det vel bli...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 12:08   #32
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Votter

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, derfor jeg ikke har kjøpt dem helt enda. Reimatecvottene holder så langt, men jeg har hørt at disse skal være varmere, og kaldere skal det vel bli...

Enig.

Jeg kjøpte Reimas vintervotter også, men regner med at det blir Hestra sine som blir brukt. Mye mykere og lettere. Men de mangler den lange mansjetten.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 12:13   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Votter

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Men de mangler den lange mansjetten.

Det er et minus, ja. Reima sine votter sitter veldig godt på, selv uten å bruke "hempen".

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 12:15   #34
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Votter

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er et minus, ja. Reima sine votter sitter veldig godt på, selv uten å bruke "hempen".

Men atte... Dette har jeg lurt på - en stund. Reima har et borrelåsfeste for vott på utsiden av dressen, og på innsiden av votten. Det forteller jo meg at det er lurt å ha votten på UTsiden av dressen. Men på Reimas egne bilder er votten under dressen? Og det er faktisk håpløst for min ettåring å ha votten på utsiden, den henger jo ikke på hånden.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 12:23   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Votter

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Men atte... Dette har jeg lurt på - en stund. Reima har et borrelåsfeste for vott på utsiden av dressen, og på innsiden av votten. Det forteller jo meg at det er lurt å ha votten på UTsiden av dressen. Men på Reimas egne bilder er votten under dressen? Og det er faktisk håpløst for min ettåring å ha votten på utsiden, den henger jo ikke på hånden.

Vi er på nett. Da vi fikk vinterdressen lurte jeg seriøst på om de hadde blingset og sydd vottehempene på feil. Det kan jo bare ikke stemme at vottene skal være på utsiden...? Det blir helt feil i mitt hode, og kan da ikke vann renne langs ermet på dressen, og inn i votten?

Og det ser ikke mye pent ut....

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no