Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-07, 01:34   #61
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Jeg skulle til Los Angeles men på veien skulle jeg ha med noen dager i Paris. Tok SAS til Paris og Air France fra Paris noen dager senere til Los Angeles. Da jeg skulle hjem tok jeg også Air France til Paris men da tok jeg SAS videre til Gardemoen samme dagen/døgnet. Hadde ingen problemer med hverken service eller dårlig tid i Paris for å rekke videre fly til Norge. Maten var god og servering flere ganger + egen tv til alle var luksus for meg. Rart at så mange har dårlig erfaring med Air France, skjønner at jeg var heldig!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 01:34   #62
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Elin.. Ikke for å kuppe tråden, men vet du om KLM serverer mat på strekningen Værnes- Ams og Ams- Bucharest?

Hvis det serveres mat, er det mulig å få allergivennlig mat hvis man gir beskjed en stund på forhånd?

Mat serveres, kun en sandwich med drikke til, på begge strekninger. Ja, du kan bestille allergivennlig mat dersom du gir beskjed ved bestilling.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 02:17   #63
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Jeg har kun reist med Continental, men har til gjengjeld reist såpass mange ganger frem og tilbake nå at jeg kan si med trygghet at de er hyggelige å reise med. Helt ålreite fly, grei mat og hyggelig betjening.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 02:18   #64
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Og der så jeg at dere allerede har bestilt billetter.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 08:07   #65
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Akkuratt vært i USA og vi kjørte med Lufthansa.

Helt greie seter, men nå er ikke jeg så lang i beina heller.
Vi reiste med 3 barn på 3,6 og 7.
Man kan og bør spesialbestille egen mat til ungene, og de har et tilbud der som er Lu`s world eller noe.
Vi visste ikke om det.
De viste en times tid med Disney tegnefilm, men det var ikke skjermer i setet foran, så ungene hadde litt vanskeligheter med å se filmen.
Drikke fikk vi så det monnet, servicen var det ingenting å si på og maten var helt ok-
Men vi hadde med oss frukt, nøtter, kjeks, små overaskelser i form av små leker,drops og potetgull.

Jeg fløy med SAS for 10 år siden og husker da at flyet var myyye større og jeg ble rent skjenket med alkohol.... hehe.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 08:10   #66
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Nå har ikke jeg flydd til USA, men mitt favorittselskap er KLM. Mest på grunn av de blide nederlenderne som jobber der, som alltid strekker seg til det ytterste. Jeg avskyr de sure meggene på Lufthansa...

Eller den absolutte favoritten, er Air Algerie. God plass, meget god mat, og utmerket service.

Opplevde kun 1 sur megge og jeg sa klart i fra til henne.
Så ikke henne noe særlig mer av en eller annen merkelig grunn.
Resten på Lufthansa var knakande kjekke.
Han ene lignet til og med på Robbie Williams

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 08:14   #67
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Blant annet fordi du ikke vil bli værende på Ch de Gaulle en ekstra dag...

De booker fly fra Oslo og videre til USA (eller omvendt) med en time mellom ankomst og avgang. Det er for lite og jeg har sluttet å telle hvor mange jeg kjenner som har måttet bruke en ekstra dag der... Inkl. oss selv. Ikke morsomt med barn.

Dette gjorde vi nå med Lufthansa.
1 time mellom landing og avgang i Frankfurt.
Hadde IKKE taklet lengre ventetid med 3 barn.
Satt å dinglet med bena og urolige barn på en stor flyplass, nei takk.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:02   #68
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Jeg fløy med SAS for 10 år siden og husker da at flyet var myyye større og jeg ble rent skjenket med alkohol.... hehe.

Jeg husker første gangen jeg reiste med SAS til USA. Da reagerte jeg på hvor mye alkohol som ble servert. Jeg har inntrykk av at det er mer restriktivt nå.. Eller tar jeg feil?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:36   #69
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg husker første gangen jeg reiste med SAS til USA. Da reagerte jeg på hvor mye alkohol som ble servert. Jeg har inntrykk av at det er mer restriktivt nå.. Eller tar jeg feil?


Nei, du tar ikke feil. Det er blitt mye mer restriktivt mht skjenking ombord i fly. Dette pga. at det har vært mange ubehagelige episoder med fulle nordmenn ombord i fly de siste årene som har ført til dommer/fengselsstraff, som igjen har ført til at det har blitt skjerpet lovverk mht å tillate synlige berusede passasjerer ombord, samt at det er innført hjemmel for bruk av håndjern samt politianmeldelse ombord. KLM gikk så langt at de innførte alkoholforbud på flyvninger til og fra Skandinavia en periode for å sette eksempel at de ikke aksepterer slik oppførsel. Det hjalp. Det ble forbedring og nå er det innført alkohol-servering igjen på KLM's skandinavia-ruter, med langt mer ordnede forhold enn tidligere.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:22   #70
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.756
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

1 1992 tok jeg fly fra Mexico til Amsterdam via Houston med KLM. Jeg syntes det luktet alkohol der jeg satt, men trodde først det var noe rengjøringsmiddel. Men så ble jeg oppmerksom på at mannen i setet foran meg konstant dinget på flyvertinnen og ba om whisky. Til slutt ble hun så lei at hun kom med fire og fire i slengen. Og slik holdt han på i de ørten timene turen varte. Men han bare satt der, ble aldri bråkete. Heldigvis.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 12:01   #71
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

1 1992 tok jeg fly fra Mexico til Amsterdam via Houston med KLM. Jeg syntes det luktet alkohol der jeg satt, men trodde først det var noe rengjøringsmiddel. Men så ble jeg oppmerksom på at mannen i setet foran meg konstant dinget på flyvertinnen og ba om whisky. Til slutt ble hun så lei at hun kom med fire og fire i slengen. Og slik holdt han på i de ørten timene turen varte. Men han bare satt der, ble aldri bråkete. Heldigvis.

Jeg kjente også spritlukt i KLM-flyet for noen år siden. Det var to norske mannfolk i førtiårene som satt bak meg. De bad stadig om alkohol, men de hadde drukket "kvota" og fikk ikke mer. Spritlukta jeg kjente var fra lommelerka. De hadde nemlig fått servert kaffe og hva trenger trøndere i kaffen?
De ble etterhvert ganske høyrøsta, men kabinpersonalet beslagla spriten og klarte å ordne opp på en god måte. Hvordan det gikk med disse to gjennom immigrasjonen i USA og om de i det hele tatt kom seg gjennom aner jeg ikke. De var ikke særlig gangbare i alle fall. De rakk å få i seg en del av spriten sin før den ble beslaglagt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 12:05   #72
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.756
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Jeg har vel egentlig bare opplevd flyfyll på charter fra Værnes til London. Hjelper ikke om folk bare skal til England. Er det charter, så er det charter! *skål*

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 12:10   #73
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket flyselskap liker du å reise med til USA?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har vel egentlig bare opplevd flyfyll på charter fra Værnes til London. Hjelper ikke om folk bare skal til England. Er det charter, så er det charter! *skål*

På Sør/Vestlandet er det FFF som gjelder.

Full Før Flekkefjord (for Rogalendinger) på vei til Danmark.
Full Før Ferga (for sørlendinger) på vei til Danmark.

Kan tenke meg at charter fra Værnes kan by på litt av hvert ja.

Det må da skape litt mer problem nå som det ikke er lov å ha med med noe særlig væske ombord i fly. Vanskelig å ha med hjemmelaga medbragt nå... heldigvis.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no