Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Greg Roberts: Shantaram

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Shantaram?
Pro 16 26,23%
Con 3 4,92%
Har ikke lest den 42 68,85%
Deltakere: 61. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-10, 00:27   #21
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Glemte å svare i tråden selv men jeg likte den i allefall veldig godt! Samtidig forstår jeg dere som sier at den var litt i lengste laget.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 09:29   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Mener du det, Magica?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det må ikke jeg. Ut fra beskrivelsen til Divine tror jeg at dette ville gitt meg kraftig utslett. :fordomsfull:

Jeg må, for denne diskuteres så mye at jeg må kunne ha noe å basere meningene mine på. Det var derfor jeg begynte på Knasugård også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 10:49   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mener du det, Magica?

Klart det!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 12:37   #24
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 16:38   #25
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Jeg har kjøpt den til 79 kr i dag.
Så får vi se.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 17:34   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Ja, eh - den er på norsk altså?!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 18:53   #27
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Jeg liker den veldig godt.
Noe pompøst språk til tider ja, men jeg lever meg så inn i historien at jeg ikke legger særlig merke til det.
Nå har jeg lest noen og firehundre sider og jeg er ennå ikke lei.
Historien fasinerer meg rett og slett.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 21:47   #28
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Den står i bokhylla, men har ikke lest den enda. Har den på engelsk. Den står på leselisten, men er usikker på hvor langt oppe på listen jeg skal plassere den, etter de helle blandede tilbakemeldingene her. En venninne anbefaler den veldig. Får se.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 22:23   #29
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Jeg likte den. Mulig litt langtekkelig, her og der, men ikke slik at det ble plagsomt.

Mens boka fortsatt var ganske "varm" for meg, såg jeg Slumdog Millionaire. Det ble ekstra sterkt på grunn av Shantaram, tror jeg.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 22:25   #30
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Dere som mener at språket var pompøst, leste dere den på norsk eller på engelsk?

Jeg likte boka og historiene kjempegodt, men er enig i at den ble i lengste laget på slutten.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:09   #31
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Jeg leste den på norsk. Litt pompøst, ja. Men ikke sånn at jeg måtte krympe meg.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 23:14   #32
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Jeg syns den var super. Veldig spennende og veldig eksotisk, og et herlig innblikk i Bombay og hva som rører seg over og under i den verdenen. Jeg liker stort sett alle bøker med rike miljøbeskrivelser. Ja, pompøst og kvasifilosofisk, men historien er så fantastisk at han kommer unna med det. Jeg leste i hver ledige time og var lei meg da jeg var ferdig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 27-06-10 kl 21:19.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 00:43   #33
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Jeg likte den. Mulig litt langtekkelig, her og der, men ikke slik at det ble plagsomt.

Mens boka fortsatt var ganske "varm" for meg, såg jeg Slumdog Millionaire. Det ble ekstra sterkt på grunn av Shantaram, tror jeg.

Jeg leste den boka før jeg så samme filmen, og før jeg leste Shantaram og syns den var mye bedre!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 10:56   #34
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg leste den boka før jeg så samme filmen, og før jeg leste Shantaram og syns den var mye bedre!

Denne setningen skjønte jeg rett og slett ikke.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 20:04   #35
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Hehe. Utrolig godt formulert.

Jeg leste boka (Slumdog millionaire) og så filmen.

Deretter leste jeg Shantaram.

Førstnevnte bok var fantastisk!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 20:05   #36
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Er midt inne i den nå, heller mot pro, men samtidig enig i det pompøse språket, evinnelig gnål om skamfullhet over seg selv hver gang han ser folk som har det fryktelig også denne Karla. Men det er ting der, ting jeg bare må lese gjennom.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 21:59   #37
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Jeg ble nå endelig ferdig med boka, og har nå oppdaget at det kommer en oppfølger. Må vel få med meg den også.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 23:42   #38
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hehe. Utrolig godt formulert.

Jeg leste boka (Slumdog millionaire) og så filmen.

Deretter leste jeg Shantaram.

Førstnevnte bok var fantastisk!

Aha..! Da skjønner jeg.
:noterer ny lektyre:

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 23:44   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

også denne Karla.

Jeg hatet Karla fra første gang hun ble beskrevet. Giiid, så important jeg er. Så jeg må være mystisk og vag og zpeziell.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:28   #40
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Greg Roberts: Shantaram

Jeg holder på med denne nå og så langt liker jeg den veldig godt. Spesielt pga oversettelsene til hva Prabaker sier
Jeg er bare 150 sider inne i boken, så jeg kan ikke trekke noen konklusjon.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no