Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reklamasjoner og nettbutikker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-13, 22:56   #1
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Reklamasjoner og nettbutikker

Jeg kjøper endel på nettet og bruker ofte de samme nettbutikkene. Hos en av disse kjøpte jeg nylig ei ullbukse som kostet litt (rundt 300). Første gangen den ble brukt løsnet hele linningen der den er sydd i nedkant (det er strikk inni linningen). Revnen er 10 cm og det er heller ikke stor sjans for at jeg får sydd dette pent sammen. Dermed skrev jeg en mail til butikkeier med vedlagt bilde og forklarte at jeg ønsket å reklamere. Det var helt greit, var svaret. Tror hun sjekket med leverandøren også. Siden hun ikke hadde flere bukser i den størrelsen, sender jeg da forespørsel om andre farger. Og det har jeg gjort 3 ganger siste uke! Hun svarer ikke. Hva gjør jeg nå? Sender mail til leverandøren og forklarer saken? Jeg synes det er skikkelig kleint at hun ikke svarer og har ikke lyst å mase mer på henne. Hun yter vanligvis god service, men det er vel ingen unnskyldning og buksa var jo ikke akkurat billig.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 23:01   #2
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reklamasjoner og nettbutikker

Ta gjerne kontakt rett med leverandør om hun ikke svarer deg ila morgendagen.
Reklamasjon er noe du har lovfestet rett på, og ikke noe hun bør trenere i det hele tatt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 23:09   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklamasjoner og nettbutikker

Hvis de mener at jeg skal ta det med nettbutikken, hva gjør jeg da? Om hun bare lar være å svare, får jeg jo ikke gjort så mye.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 23:59   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reklamasjoner og nettbutikker

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Hvis de mener at jeg skal ta det med nettbutikken, hva gjør jeg da? Om hun bare lar være å svare, får jeg jo ikke gjort så mye.

Da svarer du det. At det er forsøkt, men at hun ikke svarer deg.
Det står noe om krav mot tidligere salgsledd i forbrukerkjøpsloven vet jeg.
http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#30

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 11:18   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reklamasjoner og nettbutikker

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Hvis de mener at jeg skal ta det med nettbutikken, hva gjør jeg da? Om hun bare lar være å svare, får jeg jo ikke gjort så mye.

Det er forhandler som skal erstatte til forbruker. Kanskje mailene dine har gått til spam postkassen? Det har hendt meg.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 11:20   #6
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklamasjoner og nettbutikker

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Det er forhandler som skal erstatte til forbruker. Kanskje mailene dine har gått til spam postkassen? Det har hendt meg.

Nei, tviler, har mailet mye med henne før på den adressen.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 13:48   #7
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reklamasjoner og nettbutikker

Fortsatt ikke noe svar fra nettbutikken, mailer til leverandøren i Norge kommer tilbake med feilmelding og nettsiden deres er det også feilmelding på. Har sendt mail til hovedkontoret i Danmark, føler det er litt overkill, siden det bare er ei ullbukse, men kanskje de svarer.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no