Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gode blyanter til skolebruk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-13, 13:20   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Gode blyanter til skolebruk

Har pleid å kjøpe disse trekantblyantene, men de virker å være litt bløte å skrive med.

Hva kjøper dere andre?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 13:33   #2
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode blyanter til skolebruk

Skolegutten her sverger til denne:

Vi kjøper på ebay, men kan også kjøpes på Notabene ol. Husk å kjøpe bly i samme slengen.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 13:34   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode blyanter til skolebruk

Denne er nok like bløt som trekantblyantene, men de har andre penner i samme merke med hardere bly.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 13:36   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode blyanter til skolebruk

Jeg mener poden foretrekker Lyrablyanter i 3HB?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 13:52   #5
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode blyanter til skolebruk

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg mener poden foretrekker Lyrablyanter i 3HB?

Det er det ikke noe som heter. HB er midtimellom-bløthet. 0H og 0B om du vil. Så er det H, 2H, 3H, B, 2B, 3B osv. Kan tenke meg at typiske skoleblyanter er 2/3B.

Selv liker jeg blypenn med 0,7 B-bly.

__________________
- 06 og 07 -

Sist redigert av jolie : 17-02-13 kl 15:06. Årsak: Rettet opp en liten opplysningsfeil.
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 13:59   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode blyanter til skolebruk

Jeg mente nok 3B...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 14:13   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode blyanter til skolebruk

De trekantblyantene i rødt, blått og en farge til med sånn sorte, små "knotter" på kommer i ulik hardhet. Jeg ar aldri tenkt at de skal være for myke til å skrive med. Jeg foretrekker hb-3b til skriving.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 14:27   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode blyanter til skolebruk

Den siste vi hadde var sølvgrå, har også hatt blå.

Skal ta en tur på bokhandelen i morgen. Viktig med bra redskap. Takk for supre tips!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 14:42   #9
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Gode blyanter til skolebruk

2 - 3B går ikke an å skrive med? Man må spisse dem før man er ferdig med linjen. HB og B er bedre, og ikke alle produsenter har helt lik hardhetsgrad etter min erfaring. Trekantblyantene kommer i hvert fall i HB og B, men har ikke sett så stort utvalg som "ordentlige" blyanter. Det er kvalitetsforskjeller, men jeg har ikke lagt merke til om ungene merker det selv. Jeg har gitt dem ulike blyanter av god kvalitet, så kan de velge selv. Jeg husker at jeg selv graderte blyantene etter hvor fin og god de var, og om det gjør oppgaven mer interessant ser jeg det som et pluss.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 14:47   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode blyanter til skolebruk

Jeg har sett at poden skriver med veldig anstrengt grep om han ikke har myk blyant. Han fikk mye bedre håndskrift da vi byttet. De må spisses en del, ja.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 17-02-13 kl 14:57.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 14:55   #11
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Gode blyanter til skolebruk

Ja, det er nok fordeler med mykere og et godt grep. Jeg sjekket penalet, og HB, B og 2B er mye brukt; hva som går mest til skriving eller tegning er jeg ikke sikkert på. Hjemme ser det ut til å være B til skriving i hvert fall. B skriver jeg med selv, men ser for meg at 3B vil være i mykeste laget.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 17:08   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode blyanter til skolebruk

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Skolegutten her sverger til denne:

Vi kjøper på ebay, men kan også kjøpes på Notabene ol. Husk å kjøpe bly i samme slengen.

Min fikk en slik i adventskalenderen og synes den er god.

Ellers er det vel de litt tykkere trekant med blyantgrep hun har brukt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no