Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bytte bank?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-07, 11:44   #1
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Bytte bank?

Vi har Strømmen Sparebank. Siden i våres har ingen av bankens kunder fått bestille varer over nettet. Grunnen er at det er en teknisk feil på nett tjenesten deres som gjør at det ikke lar seg gjøre.
De har fortsatt ikke fått rettet på feilen og nå vurderer jeg sterkt å bytte bank. Her om dagen skulle mannen bestille mere blekk fra dell til printeren vår men nei da. Det gikk jo selvfølgelig ikke.
Så kan dere anbefale en bra bank?

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 11:53   #2
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte bank?

Jeg vil på det varmeste anbefale sparebanken Øst. Vi sparte 30 000,- kr årlig ved å bytte til de. Samtidig er de ansatte utrolig serviceinstilte og hyggelige.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 11:55   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte bank?

Før eller siden får de vel fikset problemet. Hva med å ikke bytte, men å ha en bank til? Som nettbank kan jeg anbefale Skandiabanken, den er jeg tilfreds med selv bl.a. fordi det er enkelt å administrere flere typer konti selv. Og så har den ikke gebyrer. Men dersom du har store summer på bok, bør du velge en bank med norsk hovedkontor. bankgarantifondet dekker et lavere beløp ved konkurs når banken er utenlandsk enn når den er innenlandsk. Særlig med tanke på reiser kan det være lurt å ha kort fra to forskjellige banker med seg, trøbler den ene, virker sikkert den andre.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 11:59   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte bank?

Som brukskonto anbafaler jeg Skandiabanken.
Man slipper utrolig mye gebyrer, både ved brk i innland og utland.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 12:09   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte bank?

Vi bruker Sparebank1 (Lillestrøm) og er kjempefornøyd. Fikk rimeligere rente i en annen bank faktisk (SEB) men droppet å bytte på grunn av at vi er fornøyd med servicen. Har en fast kundekontakt som kjenner oss igjen hvis vi ringer, det er deilig. Har negativ erfaring med Lillestrømbanken, og da særlig på kundeservice.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 12:10   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte bank?

Skandiabanken her og
Meget fornøyd!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 12:24   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte bank?

Jeg har Skandiabanken, og i tillegg har jeg kredittkort fra http://www.gebyrfri.no/ som jeg bruker til alt av bestilling på nett.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 13:01   #8
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytte bank?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Skandiabanken her og
Meget fornøyd!





Eneste ulempe er at de ikke har legitimasjon på bankkortene sine, så da måtte jeg som ikke har førerkort ut og skaffe meg Postens identifikasjonsbevis.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 14:39   #9
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte bank?

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.




Eneste ulempe er at de ikke har legitimasjon på bankkortene sine, så da måtte jeg som ikke har førerkort ut og skaffe meg Postens identifikasjonsbevis.


Jeg bruker jo bankkortet (visakortet) som legitimasjon jeg.
Men man kan få det både med og uten bilde da.
Sistnevnte blir jo selvsagt ikke legitimasjon.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 15:41   #10
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytte bank?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg bruker jo bankkortet (visakortet) som legitimasjon jeg.
Men man kan få det både med og uten bilde da.
Sistnevnte blir jo selvsagt ikke legitimasjon.

Skandiabanken har ikke med og jeg har ikke bankkort hos andre, derfor Postens ID. Funker utmerket og koster bare noen hundre lapper for 10 år .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 17:34   #11
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte bank?

Landkreditt.

Gebyrfri nettbank med særdeles gode rentebetingelser. Bilde på bankkortet har de også!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 18:37   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte bank?

Hvis en av dere er med i en fagforening; sjekk om de har noen bra avtaler.
LO har med Sparebank1-gruppen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 19:19   #13
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte bank?

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

Landkreditt.

Gebyrfri nettbank med særdeles gode rentebetingelser. Bilde på bankkortet har de også!

Har nå vært inne på nettsiden til denne banken og det så absolutt bra ut.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:28   #14
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte bank?

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Skandiabanken har ikke med og jeg har ikke bankkort hos andre, derfor Postens ID. Funker utmerket og koster bare noen hundre lapper for 10 år .

Skandiabanken har bankkort med bilde de, for det har jeg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:41   #15
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytte bank?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Skandiabanken har bankkort med bilde de, for det har jeg.

Er det noe nytt da eller er det lenge siden du ble kunde? Jeg tok kontakt med dem da jeg ble kunde (i 2001/2002 tror jeg det var) og da fikk jeg beskjed om at de IKKE hadde kort med bilde. Snodig!

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:48   #16
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytte bank?

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Er det noe nytt da eller er det lenge siden du ble kunde? Jeg tok kontakt med dem da jeg ble kunde (i 2001/2002 tror jeg det var) og da fikk jeg beskjed om at de IKKE hadde kort med bilde. Snodig!

Søkte nå på Skandiabankens hjemmeside og på spørsmål&svar står det:

Sitat:

Svar:
SkandiaBanken tilbyr kun kort uten bilde.
Våre kort tilfredsstiller alle våre krav til sikkerhet, og dekker alle behov knyttet til vår banktjeneste.
Å tilby kort med bilde vil være svært ressurskrevende for oss, og for å opprettholde gebyrfriheten har vi derfor valgt å ikke tilby kort med bilde.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:53   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte bank?

Jeg ville undersøkt med de gebyrfri bankene. Det er ganske mye penger å spare på å slippe gebyrer. Skandiabanken og Storebrand Bank er i hvert fall gebyrfrie (og det finnes flere).

Jeg er kunde i begge, og synes jeg får ypperlig service selv om jeg ikke har noen bank "å gå inn i".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no