Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du på Åndenes Makt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-14, 12:12   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Hah, nei. Men det er stor underholdning, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 12:18   #42
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Nei, jeg tror ikke på Åndenes makt og den slags programmer, og klarer ikke en gang se underholdningen i det, for jeg synes det er alt for kommersialisert og på grensen til å drite ut dem som er med (selv om jeg vet at de gjør det frivillig).

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 12:22   #43
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Alle spøkelsene/gjenferdene i Åndenes makt er jo slemme eller onde og det er et eller annen de protesterer mot. Hvorfor er det aldri noen "gode" gjenferd?

Jeg synes programmet er litt flaut å se på. Går rundt der og rister på sjamantrommen osv.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 12:24   #44
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Nei, jeg tror ikke på Åndenes makt og den slags programmer, og klarer ikke en gang se underholdningen i det, for jeg synes det er alt for kommersialisert og på grensen til å drite ut dem som er med (selv om jeg vet at de gjør det frivillig).

Enig. Jeg blir bare sur og grinebitende, og ser virkelig ikke humoren i det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 12:27   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Jeg får litt den samme underholdningen ut av det som når jeg leser Norsk Ukeblad på venterom og fniser meg gjennom "slik får du dietten til å fungere ved å følge astrologien".

(Hvis man er født i Fiskene, som meg, er det essensielt å begynne dietten på en onsdag. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 12:27   #46
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Har aldri sett programmet, så litt vanskelig å vite hva du tenker på. Jeg tror generelt sett på de fleste fenomener, men jeg tror ikke at fenomenen vi observerer er skapt av ånder, gjenferd, engler, djevler eller aliens.

Synes heller ikke det har en sammenheng med det å være religiøs. Finner jo alle typer religiøse folk, men de fleste religiøse har jeg inntrykk av er det på et konseptuelt plan i den forstand at de ikke tror på direkte inngripen her på jorden. Har også inntrykk av at bønn er mer et ... tja, sermonelt, sakralt, trøstende innslag enn en direkte dialog med gud? Kjenner at jeg mangler en del forklaringsbegreper for å uttrykke meg riktig.

Var selv agnostiker i mange år, men er nå ateist. Er en del på religiøse steder enda, liker godt den sakrale stillheten og setter stor pris på prekener etc, men føler at jeg seiler under falskt flagg. For meg er det å ikke tro, ikke et valg, da jeg rett og slett ikke tror. Har inntrykk at det er slik for mange som tror også, at de bare gjør det. (Det ligger jo i ordet også at tro ikke kan forklares eller rasjonaliseres)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 12:27   #47
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Det er vel mange muligheter for påvirkning og manipulering - men at de aller fleste deltagerne gir uttrykk for forbedring av plagene de har hatt er noe av årsaken til at jeg ikke uten videre avfeier det som bare tull og tøys.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 12:43   #48
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Tror aldri jeg har sett hverken en hel eller en halv episode av det programmet, og nei, jeg tror ikke på spøkelser.
Det hindret meg ikke i å dra på Ghost Tour i Praha (omvisning, basert på eldgamle myter og skrøner og tjohei) og det var gøyalt. Spesielt når alle hoppet til fordi jeg hadde klikkelyd på iPhonen.

Men det var en forfriskende måte å få en omvisning på en mørk kveld, det var det!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare

Sist redigert av Ru : 20-11-14 kl 14:03.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 12:44   #49
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Placeboeffekten er stor.

Jeg tror ikke på noen som helst form for spøkelser og ser derfor ikke programmet heller. Har en datter som er redd for spøkelser og hun roet seg litt da jeg fortalte at det aldri har blitt bevist at spøkelser eksisterer, og at det ville vært en sensasjon dersom noen kunne vise frem et ekte spøkelse eller en ånd. Så nei, tror ikke på Åndenes Makt. Men jeg har tatt samme fly som hele filmcrewet og det var litt creepy.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 13:02   #50
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

I ett av programmene deltar ett par på en gammel gård som ble godt hjulpet og endelig ble kvitt plageåndene etter "seansen". Dette paret kjenner jeg og har ingen grunn til å tro at de ble med for å oppnå "kjendisstatus" - trauste og jordnære som de begge er.
Dette reddet de fra å måtte flytte - de var på et tidspunkt så desperate at de vurderte det. De lever godt og rolig på samme sted og er glade for at de søkte seg som deltagere og fikk bli med selv om det var en surrealistisk opplevelse.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 13:18   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Jeg har aldri sett programmet, men jeg tror ikke på ånder, hverken med eller uten makt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 13:58   #52
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Nei, jeg klarer ikke å se slike program, for det er så langt fra hva jeg kan assosiere meg med at jeg blir litt irritert over disse klarsynte som lurer folk (selv om de nok ikke ser på det sånn selv). For all del, jeg sitter ikke på fasiten, og det kan godt tenkes det finnes mer enn det jeg tror, men jeg har vondt for å tro at det ikke finnes en legitim forklaring på hvorfor ting flytter på seg eller hva det nå er som gjør at de tror det spøker hos seg.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 14:38   #53
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Jeg tror aldri jeg har sett programmet, så nei.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 14:56   #54
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har aldri sett programmet, men jeg tror ikke på ånder, hverken med eller uten makt.

Burde jeg lage en spinn off med "Tror du på Åndenes motmakt?"

:eksamenshumor:

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 15:06   #55
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du på Åndenes Makt?

Våndenes makt er til bekymring, synes jeg. De spiser tulipaner fra undersiden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no