Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolemelk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-07, 21:44   #1
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Skolemelk

Fikk i dag hjem 2 lapper om melk. Er veldig glad for at begge mine drikker melk på skolen. 1000,- koster dette oss, noe vi ikke har noe problemer med å betale, men tanken slo meg : Hva med de som ikke har så god økonomi? Og som kanskje har flere barn enn oss? Har disse råd til skolemelk?
Har du 4 barn i skolealder så må en faktisk ut med 2000,-.Mye penger for mange tror jeg.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 21:53   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolemelk

Løsningen er vel å ta med drikke hjemmefra. Men, melk fra flaske som tilbringer halve dagen i sekken høres ikke fristende ut. Synes selv at prisen vi betaler er grei Synd vi ikke har tilbud om gratis melk til alle ungene.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 21:53   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemelk

Skolemelk burde vært gratis.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 21:55   #4
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skolemelk

Synes også det er en drøy pris, og om noen år må vi ut med 1500 når vi har alle tre på skolen.
Men jeg betaler jeg, for å slippe å sende med drikke (som blir varmt og kanskje lekker ut i sekken).

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:04   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolemelk

Her betaler vi 410 kr/året pr barn - og jeg er bare glad for at frøkna ikke drikker melk og heller vil ha med seg vann på flaske. 410 kr spart kommer godt med og merkes godt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:09   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolemelk

Vi betaler 450,- her, men ingen av dem er melkedrikkere. De drikker vann, og har med flaske hjemmefra.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:10   #7
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemelk

Her tror jeg det koster ca 300 kr per semester. Noe i det området i alle fall. Det er også mulighet for å kjøpe appelsinjuice, men det kostet over 1000 kr per semester. Ganske typisk, i dette melkelandet her.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:11   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi betaler 450,- her, men ingen av dem er melkedrikkere. De drikker vann, og har med flaske hjemmefra.


Det er nok meget mulig at vi også velger den løsningen. Frøkna her foretrekker som regel alltid vann om hun får velge mellom vann og melk.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:11   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolemelk

Er det for et helt år? Hvor mange skoledager er det i året da? 250 dager omtrent? Det blir i så fall 2 kroner dagen.

Skal man sende med ungene 2,5 dl melk hjemmefra hver dag, kommer det på 2–3 kroner dagen det også. Jeg synes ikke det høres videre dyrt ut, skal jeg være helt ærlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:13   #10
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det for et helt år? Hvor mange skoledager er det i året da? 250 dager omtrent? Det blir i så fall 2 kroner dagen.

Skal man sende med ungene 2,5 dl melk hjemmefra hver dag, kommer det på 2–3 kroner dagen det også. Jeg synes ikke det høres videre dyrt ut, skal jeg være helt ærlig.

Du har jo helt rett i det, men om økonomien er trang er det ikke alltid man har mulighet til å legge ut større enkeltbeløp. Da vi hadde som dårligst råd hadde vi ofte ikke mulighet til å handle ting på salg eller dra på svenskehandel og slikt, rett og slett fordi vi aldri hadde penger til overs. Det er en ond sirkel, det der.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:14   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolemelk

Jeg synes heller ikke det høres dyrt ut i det hele tatt. Særlig når jeg tenker på hvor mange termoser jeg ødela gjennom å glemme dem igjen med melk på i sekken før ferier, og de bølgede sammenklistrede sidene i bøkene mine etter at termosen hadde lekket... Men - jeg synes likevel at skolemelk bør være gratis! Sammen med et ordentlig måltid mat. Frukt/grønt som et absolutt minimum.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:15   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det for et helt år? Hvor mange skoledager er det i året da? 250 dager omtrent? Det blir i så fall 2 kroner dagen.

Skal man sende med ungene 2,5 dl melk hjemmefra hver dag, kommer det på 2–3 kroner dagen det også. Jeg synes ikke det høres videre dyrt ut, skal jeg være helt ærlig.

Nei, det blir ikke spesielt dyrt, det er jo bare at man må betale for et helt år som gjør at det høres dyrt ut. Hadde vi måtte ha med 10 kr per uke hadde vi kanskje ikke reagert.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:20   #13
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Nei, det blir ikke spesielt dyrt, det er jo bare at man må betale for et helt år som gjør at det høres dyrt ut. Hadde vi måtte ha med 10 kr per uke hadde vi kanskje ikke reagert.

Det er vel der problemet ligger for en del, ikke total prisen, men at alt må betales på en gang. Men, så igjen så kan det være at man får til nettopp denne prisen fordi man betaler alt på en gang. Mindre administrasjon og sikrer inntekt for Tine.

Prisen her er vel 600 for vanlig melk og 650 for sjokomelk eller jordbærmelk for et helt år.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:33   #14
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolemelk

Det er 195 skoledager i et skoleår.

For meg er ikke problemet pris pr dag, men at det betales samla og summen er stor nok til å merkes godt i budsjettet mitt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:38   #15
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Skolemelk

Dyrt pr melk er det ikke.Prisen vår er pr skoleår.Godt er det jo at flere av dere med "ikke melkedrikkende barn" sender med vannflaske og ikke saft iallefall. Mye penger å legge ut på en gang er det iallefall. Skolestart bringer jo med seg mange andre utgifter også.
Skolemelk og frukt burde vært gratis.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 22:54   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Skolemelk burde vært gratis.

Hvorfor det?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi betaler 450,- her, men ingen av dem er melkedrikkere. De drikker vann, og har med flaske hjemmefra.

Vi ble med på skolemelk første året, makan til å kaste penger ut av vinduet! De vil ha vann og har med kopp eller flaske.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 23:03   #17
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Skolemelk

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Hvorfor det?


Vi ble med på skolemelk første året, makan til å kaste penger ut av vinduet! De vil ha vann og har med kopp eller flaske.

Greit nok at de som ikke liker melk synes dette er bortkastet, men for mange er melk et sunt og godt alternativ til drikke på skolen.
Om dine ikke liker melk kan jo de heller kose seg med gratis frukt

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 23:06   #18
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolemelk

Det er tydeligvis stor forskjell i prisene på melk rundt omkring. Vi fikk i dag beskjed om at det kostet 260 kroner i halvåret for melk, og det var slettes ikke dyrt.
Nå drikker ikke sønnen min melk, annet enn på frokostblanding, så han ville heller ha med seg vann, så vi kommer ikke til å gå for dette.

Ellers så er jeg helt enig med Acsa i at både mat, drikke og frukt burde vært gratis i skolen.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 23:07   #19
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolemelk

Vi betaler 485,- for et skoleår.

Og hvorfor er det så stor forskjell på pris rundt om i landet. Skolemelken burde søren meg ha lik pris i hele landet.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 23:09   #20
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolemelk

Her koster det 510 kr for lett og ekstra lettmelk, og 600 for laktoseredusert lettmelk med kakaosmak (hvorfor skal de med laktoseintoleranse drikke melk med sjokoladesmak?).

Poden vår drikker ikke melk, så han får med vann og er fornøyd med det.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no