Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-12, 13:01   #881
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Strikker en variant av denne, fra Pickles




Men med annet garn og tjukkere pinner, så vi får se hva det blir til slutt.


Ny variant, denne gangen til Punktum. Gul. Fiiiiin farge!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 01-07-12, 00:00   #882
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg er et stykke opp på skjørtet på klukka-kjolen til søsteren, men trengte litt avveksling. Så dermed har jeg ei monsterbukse på pinnene til vesla. Har ca halvparten av beina igjen. Og mer variasjon måtte til, så jeg er i gang med Bråkmakergenser fra Pickles til ene åtteåringen, og Stellas Stripekjole til vesla også Pickles-oppskrift. Jeg skulle bare hatt noen ledige timer i døgnet nå, så...

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv  
Gammel 01-07-12, 07:57   #883
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Den lille Pickles-kjolen er bare så fin!

Jeg er fremdeles hekta på uglesjal og er snart ferdig med et i Wollmeise Limone:




Et ferdig uglesjal ser altså slik ut:




Viktig å bryte tvangsmønstre, så mellom alle uglene strikket jeg en hals i Rowans Kid Silk Mohair. Elsker det garnet!

Retz er ikke aktiv  
Gammel 01-07-12, 09:05   #884
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Nydelige uglesjal og hals.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 01-07-12, 10:07   #885
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Utrolig fint det uglesjalet, hvor fant du oppskrift til det? Søkt på Ravelry, men finner det ikke der.

Tranquil er ikke aktiv  
Gammel 01-07-12, 10:22   #886
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Takk, Camomilla!

Opprinnelig lagt inn av Tranquil, her.

Utrolig fint det uglesjalet, hvor fant du oppskrift til det? Søkt på Ravelry, men finner det ikke der.

Det finnes på Ravelry, se her: http://www.ravelry.com/patterns/libr...gwarts-express

Og det er et morsomt lite sjal å strikke, jeg er nærmest blitt hekta på uglesjal.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 01-07-12, 10:33   #887
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Tusen takk Retz, litt dårlig på å lete jeg tydeligvis.

Tranquil er ikke aktiv  
Gammel 01-07-12, 14:21   #888
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Denne:
http://maudsgarn.no/Kauni/3/ainas.jpg

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 04-07-12, 10:49   #889
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Åh, jeg bare må strikke noe med ugler snart.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 06-07-12, 10:56   #890
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg har begynt på dette her:


Strikker med Rowans Kid Silk - det var det de hadde i min strikkebutikk. Tynne pinner og tyyynt garn, så jeg tipper det kan ta sin tid. Planen er at det skal bli julegave til min mor.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 06-07-12, 14:09   #891
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg har begynt på bestefartrøye fra Nøstebarnboka til eldste.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 10-07-12, 10:53   #892
Philomena
Fullverdig medlem
 
Philomena sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 92
Philomena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Har nettopp blitt ferdig med hentesett til gutten i magen og nå strikker jeg gave til tantebarnet som skal komme litt etterpå
men jeg strikker det bare som tunika/kjole....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sandnesgarn_lila.jpg (55,3 KB, 17 visninger)
Philomena er ikke aktiv  
Gammel 10-07-12, 11:49   #893
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Siste uken har jeg strikket: to baktusskjerf og et par raggsokker.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 10-07-12, 11:53   #894
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker Tangled Yoke Cardigan i Kos fra Tulliball.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 10-07-12, 11:59   #895
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg holder på med leggvarmere i Fin, et teppe og et skjerf. Nå har jeg lyst til å begynne på Milo (barnevest), men har ikke klart å finne hvilket garn jeg skal bruke.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 10-07-12, 12:58   #896
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har begynt på dette her:


Strikker med Rowans Kid Silk - det var det de hadde i min strikkebutikk. Tynne pinner og tyyynt garn, så jeg tipper det kan ta sin tid. Planen er at det skal bli julegave til min mor.

Nydelig! Jeg har nettopp strikket en cardigan i Rowans Kid Silk Haze, deilig og fnugglett garn. Skal legge ut bilde når jeg har psyket meg opp til å sy i knapper.

Ellers har jeg strikket et par Bella-luer a la denne:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bella lue og vottesett 1.jpg (55,8 KB, 10 visninger)
Retz er ikke aktiv  
Gammel 10-07-12, 13:19   #897
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Ny variant, denne gangen til Punktum. Gul. Fiiiiin farge!

Strikker også denne. og har i tillegg begynt på Mariusgenser til minste storebror.

__________________
93 97 99 03 09
12
morgana er ikke aktiv  
Gammel 10-07-12, 20:37   #898
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har begynt på dette her:


Strikker med Rowans Kid Silk - det var det de hadde i min strikkebutikk. Tynne pinner og tyyynt garn, så jeg tipper det kan ta sin tid. Planen er at det skal bli julegave til min mor.

Jeg har visst linket til feil skjerf, men det er et som ligner da, samme garn.

Men jeg er litt uvant med å lese disse mønstrene, og pga at jeg ikke skjønte at mønsteret var så dumt laget at man skulle strikke tre runder med riller - med vrangstrikk på alle pinner - så har jeg vridd mønsteret på et vis. Og det har medført at noen vrangmasker har blitt rett hos meg.

Men det vet jo ikke moren min. Jeg er ikke så vant med å strikke mønster og ser det gjerne ikke før runden eller to etter hvis jeg har gjort noe galt, så det har gått med ganske mye tid til å rekke opp, og garnet er såpass loddent at det ikke er så lett å rekke opp heller.

Har vært nære på å gi opp, men iom at det er såpass lenge til jul, så går jeg fortsatt på med relativt friskt mot. Har strikket ca 30 cm av 140 så jeg har mine timer igjen med dette her.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 10-07-12, 20:51   #899
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg glemte å ta med feriestrikk så da ble det noen nøster på det lokale stormarkedet og en heklekrok så nå hekler jeg lue til største. Etter fantasien, og siden jeg egentlig ikke kan hekle er jeg spent på resultatet. Eneste kravet hun hadde var fargene og at den skal være stripet med forskjellig bredde på stripene. Så nå er det noen runder med helstaver og noen med halvstaver

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv  
Gammel 11-07-12, 19:13   #900
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker Pickles "Artig skrue hettelue"..

Fnissa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no