Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-12, 20:01   #901
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Enda en morogenser, i fargene melk, jordbær, karamell og pelargonia.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 18:36   #902
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Ferdig med denne:



Oppskrift:
http://owlsisters.blogspot.no/2011/0...e-for-you.html

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 18:59   #903
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg lovet å strikke nøstebarnteppe til en venninne, og så viste det seg å være tvillinger i magen, så nå holder jeg på med det første teppet. Det er ikke favoritten min å strikke, men når bestisen endelig er gravid etter lang prøvetid så gjøres det med glede.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 19:52   #904
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ferdig med denne:



Oppskrift:
http://owlsisters.blogspot.no/2011/0...e-for-you.html

Kjempefin! Hvilket garn brukte du?

Retz er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 19:53   #905
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Kjempefin! Hvilket garn brukte du?

Wollmeise twin.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 20:03   #906
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Wollmeise twin.

Virkelig tøff jakke! Nesten så man lengter etter høsten.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 20:04   #907
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Virkelig tøff jakke! Nesten så man lengter etter høsten.

Den går helt fint nå også. Det kan ikke akkurat kalles sommer, det været vi har for tiden.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 20:57   #908
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Dere er i en helt annen liga enn meg når det kommer til strikking ser jeg.
Jeg strikker en rosa og blåbfanakofte til snuppa. Fra norsk småstrikk, og med hette.
Har n arm, montering og hette igjen.
Deretter blir det bestefartrøye fra nøstebarn.



Bilde lånt fra nøstebarnbloggen.

Har veldig lyst til å strikke slike tynne fine sjal. Men trenger norskt mønster, og beskrivelse av garn. Har dere tips?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 22:19   #909
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker den nøstebarngenseren nå. I str 8 år. Spent på om jeg har nok garn, for jeg aner ikke hva strikkefastheta mi er. (og jeg gidder ikke finne det ut ...)

Så langt har jeg kommet:


Selv om det er stripestrikk flyr det ikke akkurat avgårde. Etterpå skal jeg strikke en i sort og grønt i str 6 år.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 22:31   #910
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Åh, som jeg gleder meg til vi er ferdige med hus så jeg kan strikke litt igjen.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 22:48   #911
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker votter. Mønsteret heter La Joie du Printemps.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 20-07-12, 06:31   #912
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.


Har veldig lyst til å strikke slike tynne fine sjal. Men trenger norskt mønster, og beskrivelse av garn. Har dere tips?

Trekantsjal?
Jeg vet at dette er på engelsk, men det er en relativt enkel oppskrift.

__________________
08.05 | 06.12

Sist redigert av Observatøren : 20-07-12 kl 06:38.
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 24-07-12, 21:08   #913
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg strikker den nøstebarngenseren nå. I str 8 år. Spent på om jeg har nok garn, for jeg aner ikke hva strikkefastheta mi er. (og jeg gidder ikke finne det ut ...)

Så langt har jeg kommet:


Selv om det er stripestrikk flyr det ikke akkurat avgårde. Etterpå skal jeg strikke en i sort og grønt i str 6 år.

Hm, denne ble ekstremt bred. Minst 15 cm bredere enn det jeg ser for meg. Prøvde bolen på frøkna i kveld, og den ble skikkelig baggy. Strikkefastheta mi er ca 1 maske feil, så det ligger nok ikke der. Jeg tror jeg bare må bite i det skitsure eplet, rekke opp og starte på nytt. Men det gir faktisk bare 12 masker mindre etter øking.

Garnet er Blackhill højlandsuld med løpemeter 550/100 mot Nøstebarn sitt 600/100.

Har strikket vrangbord i 2,5 og resten i 3. Lurt å gå ned et hakk både i alder/størrelse og pinner? Jeg har dog ikke pinne 2, men kan selvfølgelig få tak i en i morgen.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 28-07-12, 22:47   #914
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Ferdig med denne: (Ikke le av tærne mine da. )

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sommer 2012 iPhone 095.jpg (195,3 KB, 39 visninger)
__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 28-07-12, 23:43   #915
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III



Driver med denne nå

LiKa er ikke aktiv  
Gammel 29-07-12, 14:13   #916
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Venter på boken fra pickles, og i mellomtiden går det i trøye til junior str 12 år.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 31-07-12, 19:43   #917
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Trøya til junior er ferdig, tynne ullsokker er på pinnene og boka kom i dag;-)

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 05-08-12, 19:45   #918
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III



Holder på med min andre slik, den første ble det for mange feil på, til at jeg vil gå med den Har 7 cm igjen nederst..

LiKa er ikke aktiv  
Gammel 06-08-12, 17:33   #919
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Strikket et par tynne ullsokker i hjertegarn fra Danmark og en oppvaskklut i bomullsgarn.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 06-08-12, 17:36   #920
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker dette skjørtet, men i andre farger:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no