Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Neglelakk

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-23, 15:14   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neglelakk

Jeg skal snart på en happening og jeg er helt vill i fletta og vurderer en neglelakk med farge. For det første pleier jeg aldri å ha neglelakk av noe slag, og om jeg er så crazy at jeg har det, er den blank. Og det er nok noen år siden jeg hadde det også.

Det er ikke aktuelt med lange negler, så det blir å ha dem korte og bare file litt. Men altså, om jeg skulle driste meg til en farge på neglelakken lurer jeg på følgende:
- Har noen en farge å anbefale? (jeg tenker meg noe i retning mørkerød)
- Har noen en type å anbefale? Kriterier: ikke for dyr, men lett å få pent på

Har dere andre anbefalinger til en som er helt dust på dette?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 15:21   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Neglelakk

Vi er to; jeg låner av min datter på 18. Hun har flere fra Essie. De har de på Vita og Cubus i alle fall.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 15:29   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neglelakk

Essie i fargen Bordaux med topplakk er enkelt å få pent og holdbart. Mange nettbutikker som har gode priser og lav frakt, også norske.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 15:32   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neglelakk

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Essie i fargen Bordaux med topplakk er enkelt å få pent og holdbart. Mange nettbutikker som har gode priser og lav frakt, også norske.

Topplakk?
Tror lillesøster har pratet noe om dette...

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 15:38   #5
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neglelakk

Essie og topplakk, ja. Og eit ganske åpenbart triks, men eg går alltid på ein smell sjølv og ender med eit elendig resultat: Set av nok uforstyrra tid til å la lakken tørke.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 15:50   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neglelakk

Ok, er dette topplakk?

https://www.blivakker.no/product/3083988

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 16:20   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neglelakk

Essie og topplakk ja. Jeg bruker Essie Speed Setter oppå neglelakken (før den har tørket), den tørker veldig fort og holder lakken fin lenge.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 16:24   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neglelakk

+1 på Essie, men vil også si at like viktig som topplakk er base coat. Jeg liker Essie strong start.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 16:34   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Neglelakk

Om du ikke er vant til å ha på neglelakk vil jeg slå et slag for IsaDora Wonder nail polish. Bred kost som gjør det LETT å påføre den, jevnt og fint resultat og for en kveld trenger du ikke top coat. https://www.vita.no/makeup/negler/ne...olish?v=366139

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 16:49   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Neglelakk

Jeg er mest fornøyd med en som heter nail kind vegan som jeg kjøper på normal. Farge kan jeg ikke uttale meg om, det kommer an på hva du kler og hva du skal ha på deg.

Jeg hadde aldri giddet topplakk for en kveld. (Eller: har aldri giddet, punktum.)

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 17:25   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neglelakk

Jeg brukte det aldri før, men da brukte jeg heller ikke neglelakk for jeg syns det var så styrete med venting og greier. Etter å ha testet Essie og Speed Setter syns jeg det går fort å ta på og den varer mye lengre, så nå har jeg stort sett alltid lakkede negler. Skifter stort sett farge i helgene.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 17:27   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neglelakk

Om den faktisk skal av etter en kveld er underlakk langt viktigere enn topplakk. Spesielt om du går for rød, lett for sr neglene tar farge som ikke går helt rett av igjen. Underlakk beskytter neglen og gir godt grunnlag. Topplakk gir holdbarhet og varighet. Men skal den av etter et par timer er det ikke sååå farlig med. Skal du ha den i mange dager er topplakk meget lurt. Dumt er det uansett ikke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 17:44   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neglelakk

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Essie og topplakk, ja. Og eit ganske åpenbart triks, men eg går alltid på ein smell sjølv og ender med eit elendig resultat: Set av nok uforstyrra tid til å la lakken tørke.

Jepp, men hvem tror du glemmer det hver eneste gang?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 17:48   #14
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neglelakk

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jepp, men hvem tror du glemmer det hver eneste gang?

.... og trur at denne gongen, denne gongen vil ikkje neglelakken ligge igjen i ein glidelås, i pelsen til hunden eller i hælen på ein sko (sidan skoskeia var i bruk og eg skulle spare tid).

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.

Sist redigert av Syrinx : 16-10-23 kl 18:44.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 18:44   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neglelakk

Det er helt klassisk. Minst en negl skadet fordi jeg ikke har tatt meg tid..... Definitivt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 19:09   #16
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neglelakk

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ok, er dette topplakk?

https://www.blivakker.no/product/3083988

Ja, har denne og den gir fint resultat.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 19:25   #17
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Neglelakk

Jeg er så enkel, at er det neglelakk for en kveld, så er faktisk HM sin til en femtilapp den aller beste. Ingen lakk under eller over.
(Liker heller ikke neglelakk, og fjerner den så snart jeg kan).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 20:05   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neglelakk

Takk for mange svar. Jeg vil nok si at et godt resultat som ser bra ut er viktigere enn holdbarhet... Må tenke på saken!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 20:06   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neglelakk

Jeg ville brukt base coat under rød neglelakk for å unngå at neglen blir misfarget. Ser så kjipt ut når neglelakken fjernes. (Og alltid top coat for å unngå at det faller av bit av neglelakken. Det er veldig synlig på røde negler. Gjerne gel coat, så blir det litt glossy finish.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-23, 20:07   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neglelakk

OMG. Sannsynligheten for at jeg klarer tre lag er minimal dessverre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no