Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-12, 23:57   #61
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tilsvarende for Trondheim. Jeg bruker tilbudet deres såpass mye både sommer og vinter at jeg synes jeg godt kan støtte dem med 400 kr eller hva det nå enn er i året. Når jeg tenker meg om tjener jeg det vel inn igjen på rabatt på barneskikursene, men dog.

Men Katta, du betaler jo mer enn 200 kroner for parkering under barneskikursene, om du da ikke kjører kollektivt.

I Trondheim koster parkeringsplassene på de 11 parkeringsplassene i marka 50 kroner dagen i helgene. Det har aldri falt meg inn å reagere på det. Synes det er flott at det er vedlikeholdte parkeringsplasser.

De 50 kronene fordeles mellom idrettslag og kommunen. Supert for idrettslagene og få den inntekten også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 01:21   #62
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Men Katta, du betaler jo mer enn 200 kroner for parkering under barneskikursene, om du da ikke kjører kollektivt.

I Trondheim koster parkeringsplassene på de 11 parkeringsplassene i marka 50 kroner dagen i helgene. Det har aldri falt meg inn å reagere på det. Synes det er flott at det er vedlikeholdte parkeringsplasser.

De 50 kronene fordeles mellom idrettslag og kommunen. Supert for idrettslagene og få den inntekten også.

Koster det penger å parkere i marka til vanlig? Jeg tror aldri jeg har betalt for å parkere noen av de stedene vi pleier å parkere bortsett fra når det er arrangementer? (Og på marerittopplegget i mars aka barnas skidag er det jo gratis buss, jeg skjønner ikke de som frivillig tar med seg bilen opp).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 01:24   #63
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Koster det penger å parkere i marka til vanlig? Jeg tror aldri jeg har betalt for å parkere noen av de stedene vi pleier å parkere bortsett fra når det er arrangementer? (Og på marerittopplegget i mars aka barnas skidag er det jo gratis buss, jeg skjønner ikke de som frivillig tar med seg bilen opp).

Ja i helgene gjør det iallefall det. Ved Estenstad er det avgift hver helg iallefall vinterhalvåret.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 01:27   #64
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Ja i helgene gjør det iallefall det. Ved Estenstad er det avgift hver helg iallefall vinterhalvåret.

Hm enten har vi da parkert på sære steder (det har vi nok til dels) eller så har vi sneket oss unna parkeringsavgift, jeg tror egentlig ikke det. På estenstadsiden parkerer vi vel aldri.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 01:34   #65
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Slik er det - Trondheim (og forklaringa på hvorfor jeg ikke betaler parkering i marka er at de parkeringsplassene vi bruker stort sett står på lista over de som ikke er avgiftsbelagt):

Opprinnelig lagt inn av trondheim kommune

Parkeringsplasser

Avgift for parkering i utfartsterrenget i Trondheim kommune.

I tiden fra 07.01.2012 til og med 01.04.2012, alle lørdager og søndager i tiden fra kl. 0900 til og med kl. 1500, innkreves avgift for parkering på parkeringsplasser i utfartsterrenget.

Generelt gjelder dette:


Baklia
Storsvingen
Fjellsætra øvre og nedre
Skistua nedre
Skistua
Granåsen
Smistad
Saupstad
Ringvål
Bekken
Saksvikvollen


Avgiften er kr 50 pr. bil pr. dag, og innkreves av idrettslag.

Avgiften fordeles mellom idrettslag og kommunen. Kommunens andel brukes til drift og vedlikehold av parkeringsplassen til glede og muligheter til friluftsliv for byens innbyggere.

Forflytningshemmede som fremlegger bevis får parkere gratis. Parkeringen er, som andre steder, på eget ansvar.

Gjennom skilt og vakter informeres det om parkeringsordningen på stedet. Trondheim bydrift bidrar ellers med informasjon på telefon72 54 63 50.

Følgende parkeringsplasser brøytes, men er avgiftsfrie:

Ferista
Gramskaret
Sommersæter
Lavollen
Tømmerdalstorget
Tømmerdal
Kyvatnet
Lian
Diket/Vådan
Haukvatnet
Nilsbyen
Klefstadhaugen
Lohove
Tjønnstuggu
Skjøla

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 01:46   #66
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Ser ut til å være en rimelig kjedelig jobb å kreve inn pengene iallefall. Frivillighetsarbeid det og tenker jeg.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 01:53   #67
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Ser ut til å være en rimelig kjedelig jobb å kreve inn pengene iallefall. Frivillighetsarbeid det og tenker jeg.

Sikkert. Dog en ganske grei jobb, man slipper i hvertfall å selge noe ingen vil ha.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 08:32   #68
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Hvis han ønsker å støtte mer frivillig, men mener 1300 per år er for dyrt, så er det en kraftig antydning av at han ikke ønsker å støtte tilsvarende frivillig likevel.

Jeg trener forøvrig inne og må likevel betale for å parkere.

  Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 11:13   #69
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Dette er sutring og jeg synes ikke det skal være en prioritert kommunal oppgave å lage gratis parkeringsplasser ute ved løypene. Det er da jammen nok annet å bruke kommunale penger på.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 12:26   #70
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Artig tråd.
Hvem i alle dager skal betale for bensin på snøskuteren/diesel på tråkke maskina, vedlikehold og ny investeringer om ikke de som bruke marka/løypene gidder å bidra?
Det hjelpe lite å komme trekkende med alle mannsretten og gratis prinsippet når det er tomt for ildsjeler...... :himler:

Vi betaler parkeringsavgift og løype avgift. Og gjett hva? Både løypa og parkeringen ligger på VÅR. Pussig nok så vet også vi at ting ikke skjer av seg selv og at utstyr på ha drivstoff og vedlikehold. Og ikke minst sender vi mange gode tanker til han som str opp før fanden fiser både lørdag og søndag for å kjøre time etter time med snøskuter s vi får fine løyper.

Skiløyper oppstår ikke på samme måte som kornssirkler lizzm

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 12:44   #71
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Artig tråd.


Skiløyper oppstår ikke på samme måte som kornssirkler lizzm

Jo, det gjør de.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 12:56   #72
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jo, det gjør de.

Ikke sant, det er nettopp det de gjør.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:22   #73
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no