Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å sykle PÅ et dyr

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-16, 12:17   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er du sikker på at du vil starte den debatten?

Jeg vil jo forvente at enhver ansvarlig dyreeier vil sørge for at ens dyr ikke blir påført unødig skade, i samme grad som jeg forventer at enhver selvstendig næringsdrivende verner om sine ressurser.






Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 12:30   #42
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg vil jo forvente at enhver ansvarlig dyreeier vil sørge for at ens dyr ikke blir påført unødig skade, i samme grad som jeg forventer at enhver selvstendig næringsdrivende verner om sine ressurser.







Nettopp! Så mitt forsalg er jo at vi bare stenger alle veier
Da får jeg gjort nettopp det.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 12:32   #43
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 12:32   #44
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Nei, nå får du kutte ut. Om man tryner på glatta, eller kjører ut eller whatever, er SELVSAGT glatta årsak til det!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 12:35   #45
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nei, nå får du kutte ut. Om man tryner på glatta, eller kjører ut eller whatever, er SELVSAGT glatta årsak til det!

Hvordan greier du å komme til den konklusjonen?
Om man avpasser farten etter forholdene vil ingenting skje.
Da ER det ikke glatta, men farten.

La oss si du kjører på sommerdekk når det første snøfallet er et faktum
(En realitet hver eneste høst i Norge). Er det glatta, manglende vinterdekk eller det faktum at du valgte å kjøre som er årsak til at du kjører ut?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 12:38   #46
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

En kombinasjon. Hadde det ikke vært glatt, ville man ikke kjørt ut, så da er det en av årsakene.

Jeg lurer på om du har et helt annet forhold til ordet årsak/grunn.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 12:43   #47
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

En kombinasjon. Hadde det ikke vært glatt, ville man ikke kjørt ut, så da er det en av årsakene.

Jeg lurer på om du har et helt annet forhold til ordet årsak/grunn.

Neida. Men jeg har et veldig avklart forhold til mitt ansvar som bilfører.
Og ansvar for egne valg. Man kjører ikke av veien fordi det er glatt. Man kjører av veien fordi man ikke har tilpasset farten etter forholdene.
Jeg har selv frontkollidert i lav fart, i sving med ishinne. Det satt sinnsykt langt inne å forstå at det var MIN fart som gjorde at vi kolliderte. Ikke glatta.
Hadde jeg kjørt langsommere (hvilket i det tilfellet ville vært gangfart) så ville jeg ikke kollidert.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 12:45   #48
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Ja, men vi snakker ikke om ANSVAR her, det er jo noe helt annet!

Om det ikke hadde vært glatt, hadde du heller ikke kollidert, dermed er glatta en av årsakene.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 12:52   #49
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, men vi snakker ikke om ANSVAR her, det er jo noe helt annet!

Om det ikke hadde vært glatt, hadde du heller ikke kollidert, dermed er glatta en av årsakene.

Hadde jeg ikke avpasset farten etter forholdene ville jeg fortsatt kollidert.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 13:01   #50
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg kan (på en god dag) skjønne at veganere ikke vil spise noe som er animalsk (selv om dyret ikke skades i produksjonen av det, som egg, f.eks.), men at de heller ikke kan kle seg i noe som kommer fra dyr - om dyret aldri så mye lever videre i beste velgående etter barberinga - ante jeg ikke. Det kom overraskende på meg. Skinn skjønner jeg bedre.

Interessant. Som veggis-ish vil jeg si at det er litt same shit for meg etter at noe(n) har dødd, men ved å spise kjøtt og bruke dyreprodukter, bidrar jeg jo til at dyr har det kjipt mens de lever. Sjokkerende at det ikke går an å skjønne det av seg selv. (Neida.) (Og ja, jeg burde vært veganer.)

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 13:07   #51
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Interessant. Som veggis-ish vil jeg si at det er litt same shit for meg etter at noe(n) har dødd, men ved å spise kjøtt og bruke dyreprodukter, bidrar jeg jo til at dyr har det kjipt mens de lever. Sjokkerende at det ikke går an å skjønne det av seg selv. (Neida.) (Og ja, jeg burde vært veganer.)

Mens jeg ikke skjønner at det ikke går an å forstå at ikke alle dyr har det kjipt mens de lever. Sjokkerende at det ikke går an å skjønne det av seg selv.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 13:27   #52
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Interessant. Som veggis-ish vil jeg si at det er litt same shit for meg etter at noe(n) har dødd, men ved å spise kjøtt og bruke dyreprodukter, bidrar jeg jo til at dyr har det kjipt mens de lever. Sjokkerende at det ikke går an å skjønne det av seg selv. (Neida.) (Og ja, jeg burde vært veganer.)

Bidrar man til at dyr har det kjipt mens de lever ved å bruke klær av ull? Jeg innrømmer gladelig at jeg ikke veit nok om sauer, men bør de ikke klippes av hensyn til dyrevelferden også? Ellers ender de vel opp sånn, nærmest handikappa?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 13:33   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Bidrar man til at dyr har det kjipt mens de lever ved å bruke klær av ull? Jeg innrømmer gladelig at jeg ikke veit nok om sauer, men bør de ikke klippes av hensyn til dyrevelferden også? Ellers ender de vel opp sånn, nærmest handikappa?

Jeg har skjønt at ikke alle sauer lever lykkelige liv og tripper glade og fornøyde inn i fjøset sitt når de blir for varme i pelsen, for å bli klippet og klødd bak øret av en varsom og omsorgsfull sauebonde. Så ja, det kan absolutt hende man bidrar til at dyr har det kjipt om man bruker klær som er laget av ull og ikke er bevisst på hvordan den ulla er fremstilt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 13:36   #54
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Bidrar man til at dyr har det kjipt mens de lever ved å bruke klær av ull? Jeg innrømmer gladelig at jeg ikke veit nok om sauer, men bør de ikke klippes av hensyn til dyrevelferden også? Ellers ender de vel opp sånn, nærmest handikappa?

Aiii! Dette er vel tvert i mot et eksempel på en sau som er avlet frem for å produsere abnormt mye ull, og som ikke er særlig godt eksempel på god dyrevelferd. Poenget hvis man er i mot ull som følge av dyreplaging, må vel være at man er i mot sauehold i det hele tatt..?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 13:39   #55
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Aiii! Dette er vel tvert i mot et eksempel på en sau som er avlet frem for å produsere abnormt mye ull, og som ikke er særlig godt eksempel på god dyrevelferd. Poenget hvis man er i mot ull som følge av dyreplaging, må vel være at man er i mot sauehold i det hele tatt..?

Nei, det er en australsk sau som har rømt fra flokken og vært borte i flere år. Ja, de vil sikkert at alle dyr skal leve fritt, om de overhodet skal leve. Jeg skjønner jeg er domm nå, så jeg skal gi meg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 13:42   #56
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nei, det er en australsk sau som har rømt fra flokken og vært borte i flere år. Ja, de vil sikkert at alle dyr skal leve fritt, om de overhodet skal leve. Jeg skjønner jeg er domm nå, så jeg skal gi meg.

Jo, men den hadde vel ikke sett slik ut om den ikke hadde vært avlet frem for å bære mye ull, er vel det Kanina prøver å si. Sauer har ikke fra naturens side et problem med å gå uklippet; det problemet har bare de artene vi har tuklet for mye med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 13:42   #57
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nei, det er en australsk sau som har rømt fra flokken og vært borte i flere år. Ja, de vil sikkert at alle dyr skal leve fritt, om de overhodet skal leve. Jeg skjønner jeg er domm nå, så jeg skal gi meg.

Ja, men australske sauer er ikke ment å kunne leve fritt i naturen. Jeg vet ikke hvordan det står til med norske sauer som ikke blir klippet, jeg innbiller meg at de tåler det bedre.

Jeg synes det er et mer relevant motargument at vi har hatt sauer i Norge i tusenvis av år, og at de er et viktig innslag i natur og kulturlandskap, og å slutte med sauehold ville hatt store konsekvenser for andre arter i naturen vår. Men det er jo ville arter, så de gjelds sikkert ikke.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 14:12   #58
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Et vegansk livssyn handler om at vi ikke kan/skal bruke andre arter uansett.
Uansett hvor bra de har det så har vi ikke rett til å ta produktene de produserer

Veganisme er et godkjent livssyn ja. Det er jo religion mer enn matvalg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 14:13   #59
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

"Godkjent livssyn"? Finnes det en sertifiseringsmulighet for livssyn?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 14:14   #60
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å sykle PÅ et dyr

Det er et krav i forskift i hold av småfe at dyra skal klippes eller nappes (de røyter av om de ikke klippes, i allefall de fleste rasene) minst en gang i året. En sau med helårsull har det ikke godt nå. De blir fryktelig varme.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no