Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Svineinfluensa, er du bekymret?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-09, 15:21   #21
Store-ulv
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 518
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jeg er litt bekymret. Særlig fordi det virker som dette sprer seg relativt fort.

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:26   #22
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Svineinfluensa må da være mindre skummelt enn fugleinfluensa; griser flyr jo ikke.

Ben "unfazed" Murphy

Du har nok misforstått. Fugleinfluensa smitter foreløpig kun fra fugl til menneske. Mens dette viruset smitter mellom menneske og dermed "kan" en epidemi/pandemi oppstå.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:29   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Men det er jo ingen vaksine pr i dag som virker forebyggende på nettopp dette viruset? Årets influensavaksine virker ikke. Tamiflu m.fl virker dempende mot symptomene men ikke forebyggende.

Jeg aner ikke, jeg er ikke lege. Men han snakket om vaksine, så da kan det vel være tamiflu da. Om det kun er dempende mot symptomene og ikke kan gis på forhånd er det jo bedre enn ingenting, i mine øyne.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:31   #24
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg aner ikke, jeg er ikke lege. Men han snakket om vaksine, så da kan det vel være tamiflu da. Om det kun er dempende mot symptomene og ikke kan gis på forhånd er det jo bedre enn ingenting, i mine øyne.

Det er sant.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:35   #25
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Synes det er skummelt, men ikke redd på noen måte enda. Er ikke av den hysteriske typen, så tar det ganske med ro. I alle fall frem til det evt oppdages i nærheten.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:37   #26
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Så på nyhetene i går, og om jeg ikke er bekymret for egen del, så syns jeg det var forferdeligt å se på. De som bor der det blir levert ut ansikts-bind må være veldig bekymret!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:39   #27
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Ja jeg er livredd, spesielt siden media hauser dette veldig opp. Det snakkes om ny spankesyke og at 1,2 mill allerede er syke.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:40   #28
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jeg tar det ganske så med ro ja.
Jeg fikk feber og noe som likner influensa i helga, men er bedre nå da. SÅ da var det nok ikke svineinfluensa det heller

Kommer det til Norge vil jeg nok bli litt mer bekymret. Men det får vi ta da tror jeg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:42   #29
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Hm, jeg håper at det ikke er så ille som man får inntrykk av. Er det ikke som oftest en overdrivelse? Selv om jeg ikke er hysterisk eller redd ennå, så synes jeg det er en ekkel tanke dersom det virkelig er sånn at det smitter raskt fra menneske til menneske.

Mannen vil sikkert synes jeg er gal, men for min del spøker det for Kretaturen i sommer dersom viruset blir påvist i f.eks Hellas.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:49   #30
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg aner ikke, jeg er ikke lege. Men han snakket om vaksine, så da kan det vel være tamiflu da. Om det kun er dempende mot symptomene og ikke kan gis på forhånd er det jo bedre enn ingenting, i mine øyne.

Tamiflu er ikke en vaksine, det er et antiviralt middel som hemmer neuramidase (et enzym) hos viruset, og forkorter forløpet og demper symptomer. En vaksine skal forebygge utbrudd av sykdommen (om den er virksom). Influensavaksinen mange tok i vinter virker ikke mot svineinfluensa.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:50   #31
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Pr i dag så advarer EU mot å reise til USA, men ting kan jo snu fort til det bedre.

typisk, siden vi kjøpte billetter torsdag Heldigvis lenge til vi reiser, mye kan skje!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:57   #32
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jeg bekymrer meg veldig lite. Jeg er litt mer bekymret nå enn jeg vanligvis ville ha vært siden en som står meg nær oppholder seg i Mexico og skal etter planen gjøre det i flere måneder til. Jeg sjekker sidene til Folkehelseinstituttet jevnlig, faktisk. Så langt frarådes man ikke å reise til Mexico og det er heller ikke slik at de kaller noen hjem. Da må jeg vel nesten forholde meg til det.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:59   #33
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Mannen vil sikkert synes jeg er gal, men for min del spøker det for Kretaturen i sommer dersom viruset blir påvist i f.eks Hellas.

Jeg tror vel at hvis viruset klarer å ta seg til Hellas, så er det her hjemme også.

Forøvrig er jeg ikke videre redd for å dø av det (det er det jo ikke så mange som gjør), men jeg tenker litt på hva det kan gjøre med verdensøkonomien hvis veldig mange blir syke samtidig.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 15:59   #34
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jeg har nettopp nå hjemkommet fra NYC. :host: :host:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 16:05   #35
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg tror vel at hvis viruset klarer å ta seg til Hellas, så er det her hjemme også.

Forøvrig er jeg ikke videre redd for å dø av det (det er det jo ikke så mange som gjør), men jeg tenker litt på hva det kan gjøre med verdensøkonomien hvis veldig mange blir syke samtidig.

Sant nok. Men jeg mister likevel lysten til å reise langt bort dersom det virkelig er så ille som det antydes. Da blir det nok hytta i stedet hvor jeg kan kontrollere hvem som lager maten min.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 16:19   #36
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Sant nok. Men jeg mister likevel lysten til å reise langt bort dersom det virkelig er så ille som det antydes. Da blir det nok hytta i stedet hvor jeg kan kontrollere hvem som lager maten min.

Hva har maten med saken å gjøre? Det smitter ikke gjennom mat.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 16:20   #37
oda12
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 1
oda12 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Tar MMS - og er ikke bekymret.

oda12 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 16:20   #38
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jeg kunne ikke brydd meg mindre.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 16:20   #39
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Svineinfluensa må da være mindre skummelt enn fugleinfluensa; griser flyr jo ikke.

Ben "unfazed" Murphy

Pøh! Pigs can fly!



__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 16:21   #40
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no