Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Svineinfluensa, er du bekymret?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-09, 16:22   #41
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Ja jeg er livredd, spesielt siden media hauser dette veldig opp. Det snakkes om ny spankesyke og at 1,2 mill allerede er syke.

En god grunn til å vaksinere? I hvert fall hvis de klarer å lage en vaksine mot svineinfluensan.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 16:34   #42
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jeg syns det er litt skummelt, men går ikke rundt og er redd. Vi er jo ikke så langt fra Mexico der vi bor nå. Vi har ordinert Herremannen å vaske hendene ofte og jeg skal kjøpe fler desinfiserende våtservietter og diverse annet utstyr i dag for det er greit å ha hjemme, i bilen og i vesken. Vi følger med.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 16:39   #43
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Synes ikke dette er hyggelige nyheter nei, men jeg skal vente et par dager til før jeg blir hysterisk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 16:40   #44
Ylvania
Steiketakkehatar
 
Ylvania sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 349
Ylvania er litt kul
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Er ikke det minste bekymret.
Er det flere enn meg som reagerer på at de sammenligner dette utrbruddet med spanskesyken?
Det var jo litt andre forhold i Norge på første delen av 1900 tallet enn det er i dag. Tenker da hovedsaklig på innlagt vann, hygiene, sanitære forhold osv.

__________________
Ylvania er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 16:41   #45
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Ylvania, her.

Er ikke det minste bekymret.
Er det flere enn meg som reagerer på at de sammenligner dette utrbruddet med spanskesyken?
Det var jo litt andre forhold i Norge på første delen av 1900 tallet enn det er i dag. Tenker da hovedsaklig på innlagt vann, hygiene, sanitære forhold osv.

For ikke å snakke om den generelle helsetilstanden i befolkningen, etter flere år med krig.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 16:43   #46
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ikke bekymret ennå iallefall. Det må komme opp hit til isødet før jeg blir det.

Det er ikke så veldig langt fra Mexico til Cuba da.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg har nettopp nå hjemkommet fra NYC. :host: :host:

Hold deg for munnen når du hoster, vær så snill!


Jeg er bekymret, jeg så nemlig at Albertine har fått svineinfluensaen, og hun bor ikke så veldig langt unna meg.

:fjaser:

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 16:58   #47
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Hva har maten med saken å gjøre? Det smitter ikke gjennom mat.

Okey, så man blir ikke smittet hvis f.eks kokken, som har viruset, hoster på maten. Eller ikke har vasket hendene? Den som ikke spør (eller har tatt seg tid til å oppdatere seg på nyhetene) blir heller ikke klokere....

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 17:26   #48
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jeg er helt rolig på dette, ennå i allefall, men må si jeg er glad jeg ikke jobber på legevakten lenger.
Svigermor orker jeg ikke å besøke før en evt. har en slik epidemi under kontroll, hun henger seg totalt opp. Husker med gru fugleinfluensaen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:04   #49
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Synes ikke nyhetene på radioen er så oppløftende da.
Mulig en i Haugesund og en i Bodø som kan ha det. Får svar i morra.
De frykter at OM det kommer til Norge kan man forvente at 13000 dør og 22000 blir alvorlig syke. Om jeg ikke hørte veldig feil??

Så kjenner at jeg blir litt bekymret nå egentlig.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:07   #50
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Det ser ut til at den muligens kan ha kommet til Tromsø, så jeg er bittelitt bekymret, men ikke mye.
http://www.siste.no/Innenriks/article4290650.ece

  Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:08   #51
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Får bare handle masse mat, og ikke sosialisere oss i verste fall.
Men er egentlig ikke så veldig bekymret ennå. Om det kommer til norge, blir ståa anderledes.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:12   #52
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jeg er litt bekymret for svineinfluensaen. Jeg må innrømme det. Jeg er spesielt bekymret mtp lillebror og smitte. Infeksjoner og astma er ikke en god kombinasjon.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:17   #53
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Synes ikke nyhetene på radioen er så oppløftende da.
Mulig en i Haugesund og en i Bodø som kan ha det. Får svar i morra.
De frykter at OM det kommer til Norge kan man forvente at 13000 dør og 22000 blir alvorlig syke. Om jeg ikke hørte veldig feil??

Så kjenner at jeg blir litt bekymret nå egentlig.

Det er verst tenkelige scenario og er basert på ein modell der 1,2 millioner var smitta. Og grunnlaget for den modellen er frå spanskesyken. Ting har endra seg ein god del i Norge sidan den herja.

Inntil vidare er eg ikkje særlig bekymra.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:22   #54
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Nei.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:28   #55
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Nei, er ikke bekymret.

At det dør folk i mexico og ikke i USA det tyder på at det ikke er mye kraftigere enn en vanlig influensa tenker jeg. At det er flere syke, svake, fattige osv i Mexico som ikke tåler en slik påkjenning. Her i huset er vi relativt friske, og burde således være godt rustet om vi skulle bli syke. Og om ikke folk går mann av huset for å hamstre tamiflu så finnes det nok medisiner å få også om vi skulle være så uheldige å bli smittet.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:33   #56
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jeg er bekymret. Vi hadde akkurat tenkt til å bestille sommerferie i Spania, men driver og revurderer nå. Lurer på om det greieste er å bli hjemme nå som vi har en liten på 2,5 år og en i magen.

Føler meg ikke hysterisk, men vil helst slippe å bli smittet.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:35   #57
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

En god grunn til å vaksinere? I hvert fall hvis de klarer å lage en vaksine mot svineinfluensan.


Nei, Gud bedre. Skal ikke vaksinere meg nei. Jeg var også redd sars, kugalskap og fugleinfluensa. Liker ikke slike fryktede sykdommer.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:44   #58
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Har ikke lyst til å bekymre meg, og er litt sånn...
Men bekymringsfrie meg gjenkaller besteforeldres skrekkfortellinger fra spanskesjuka, og oppdager i tillegg stadig scener fra Det kom et skip til Bjørgvin og Trifidenes dager inni hodet. Og så tar jeg meg selv i å legge fluktplaner til hytta, eller kanskje vi kan dra på en mange måneder lang telttur i fjellet? Godt det snart er sommer, så kan man overleve på bær og røtter. Kan jo ikke risikere å måtte på butikken midt i flukten. Men ellers er jeg helt kald og rolig, bare så det er sagt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:45   #59
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Mamma er sengeliggende med kraftig forkjølelse på andre uka nå, så jeg har hatt et innfall av krisemaksimeringstankegang, men nå er jeg rolig igjen.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 18:50   #60
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?

Jeg er litt småbekymret med tanke på at det er to i familien som ikke bør få influensa, mannen og eldstemann.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no