Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

For sterk kost? (Ang. antivold-i-hjemmet-kampanje)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-09, 10:32   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

En reklame film som er spilt inn for å sette fokus på vold i hjemmet. I storbritannia mener man at dette er for sterk kost for TV.
Er det det?
Jeg syns det er på tide at virkeligheten blir framstilt slik den er og at det kanskje kan hjelpe mange av de stakkars kvinnene OG mennene som blir misshandlet hjemme.

http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=542646


Sist redigert av Veronal : 01-05-09 kl 19:22. Årsak: Ingen grunn til å legge linken i 2. innlegg.
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 10:37   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sterk kost?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

En reklame film som er spilt inn for å sette fokus på vold i hjemmet. I storbritannia mener man at dette er for sterk kost for TV.
Er det det? Nei.
Jeg syns det er på tide at virkeligheten blir framstilt slik den er og at det kanskje kan hjelpe mange av de stakkars kvinnene som blir misshandlet hjemme.

Og mennene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 10:40   #3
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: For sterk kost?

For sterk kost? Ja, det kan jeg love deg de kvinnene (og mennene) som blir utsatt for slik vold synes det er også. Men de kan ikke sensurere. Så... Fornektende. Er det for ubehagelig å bli minnet på at ikke alt er råsa skyer og marshmallows?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 10:44   #4
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: For sterk kost?

Nei, forutsatt at den sendes på en tid hvor små barn er forskånet for den. Det kan virke traumatiserende på barn som lever i familier med vold, andre små barn også forsåvidt.

  Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 10:44   #5
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For sterk kost?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og mennene.

Ja, klart

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 10:48   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sterk kost?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Nei, forutsatt at den sendes på en tid hvor små barn er forskånet for den. Det kan virke traumatiserende på barn som lever i familier med vold, andre små barn også forsåvidt.

Både og. Mine barn kan godt få se den. De lever med kun en voksen og opplever jo aldri krangling engang, med mindre de står for den selv. Bare fint at de kan få en reality check som vi kan prate om.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 10:54   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: For sterk kost?

uff jo jeg syns det var sterk kost.. men det er viktig å få fokus på det.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 10:54   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: For sterk kost? (Ang. antivold-i-hjemmet-kampanje)

For sterk kost? Ja og nei!

Det er nok litt tøft å se på, men jeg er også enig i at det er viktig å få et fokus på dette.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 11:00   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sterk kost? (Ang. antivold-i-hjemmet-kampanje)

Jeg synes den er sterk kost, og absolutt for sterk kost for å sendes før kl. 21 om kvelden. Utover det er jeg enig med Women's Aid: sensuren er patetisk.

Og kudos til Knightley for å stille opp gratis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 11:01   #10
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: For sterk kost? (Ang. antivold-i-hjemmet-kampanje)

Tull og tøys. Det er på tide folk får se hva som virkelig foregår. Den trenger ikke å sendes på dagtid, men på kveldstid når det er voksenprogrammer bør den sendes som den er.

Men for en nasjon som synes det er greit å slå barn så er nok denne filmen en lite hyggelige påminnelse om hva vold gjør med en. (Eller er det omsider kommet en lov mot dette i Storbritannia?)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 11:02   #11
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: For sterk kost?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Både og. Mine barn kan godt få se den. De lever med kun en voksen og opplever jo aldri krangling engang, med mindre de står for den selv. Bare fint at de kan få en reality check som vi kan prate om.

Min sønn som er nesten voksen hadde reagert sterkt på den, skal vise ham den senere i dag. Det er fordi han har levd under slike forhold, riktignok da han var meget liten men det sitter i.

  Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 11:03   #12
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sterk kost? (Ang. antivold-i-hjemmet-kampanje)

Ja, jeg ser absolutt at de som opplever/har opplevd sånt, kan reagere sterkt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 11:07   #13
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: For sterk kost? (Ang. antivold-i-hjemmet-kampanje)

Men helt klart en snutt mange har godt av å se, uten tvil.

  Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 13:25   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: For sterk kost? (Ang. antivold-i-hjemmet-kampanje)

Jeg synes denne er helt grei. Den burde vises usensurert. Hva vil de? At familievold skal fremstilles som glad-vold med romantiske overtoner?

  Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 13:53   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sterk kost? (Ang. antivold-i-hjemmet-kampanje)

Det jeg synes kan være problematisk er at en slik film snevrer inn bildet av hva som er vold i hjemmet. Jeg mener man godt kan bli utsatt for vold, uten at man får grisebank.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 14:03   #16
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: For sterk kost? (Ang. antivold-i-hjemmet-kampanje)

Jeg synes det er helt greit at vold ikke skal vises før klokken 21 etter slik reglene i UK er. Jeg synes ikke det at dette er "vold med en mening" heller. Jeg synes reglene med en klokkegrense som de har i UK er helt ok.

Jeg synes kampanjen var flott og synes det er et viktig tema. Misshandling trenger ikke være vold men kan være like alvorlig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 14:07   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: For sterk kost? (Ang. antivold-i-hjemmet-kampanje)

him - det er et utrolig godt poeng. Jeg kunne godt tenkt meg en kampanje som får frem at det verste ikke er den dagen volden faktisk skjer - det er tiden mens man går og gruer seg til den og vet at den kommer, men ikke når.

  Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 15:03   #18
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For sterk kost? (Ang. antivold-i-hjemmet-kampanje)

him:
Et veldig godt poeng. Men dette føler jeg har vært et ikke-tema altfor lenge, så kanskje måten å få det på dagsorden er å vise det såpass direkte.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 15:14   #19
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: For sterk kost? (Ang. antivold-i-hjemmet-kampanje)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det jeg synes kan være problematisk er at en slik film snevrer inn bildet av hva som er vold i hjemmet. Jeg mener man godt kan bli utsatt for vold, uten at man får grisebank.

Et utrolig godt poeng, him. Filmen er med på å opprettholde stereotyper som ikke er gode. Alikevel mener jeg at den har en misjon.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no