Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flere enn meg som reagerer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-09, 14:48   #41
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo ikke godt å vite om dette er naboens eller journalistens ord, men noen har i alle fall seriøse problemer i forhold til menneskesynet sitt.

"De løy, og da måtte jeg jo bare drepe dem."

Det er nettopp den som er så nærliggende å tenke, når dette oppslaget kommer så oppi dekningen av drapene. Som Irma sier. Som er kritikkverdig.

Men jeg tror faktisk ikke at noen faktisk mener noe sånt. Det bare avslører at man er korttenkt og salgshungrig og innser ikke hvilken "nyhet" man serverer oppi alle de andre.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:48   #42
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er ikke helt enig i det. Jeg mener fullt og fast at man må ha en spire av ondskap når man reagerer på stress og psykiske belastninger på den måten. Det ligger et dårlig syn på andre mennesker et sted i bunnen. Dette er ikke noe enhver kunne ha gjort uansett styrke på belastningen, dette er noe spesielt mennesker som har dårlig respekt for andre gjør. Spesielt menn som er patriarkalske og tror på et eller annet nivå at de eier partneren.

Jeg er hundre prosent enig. Jeg tror ikke enhver kan ende opp slik som dette. Det er noe som må være tilstede der først tror jeg.

Jeg tror det med at man eier andre er et nøkkelord. Andre har ikke noen annen verdi enn verdien de har i relasjon til den personen. Utover det er de betydningsløse.

  Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:50   #43
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Men jeg tror faktisk ikke at noen faktisk mener noe sånt.

Jeg slutter aldri å bli litt forundret og litt misunnelig på folk som ikke tror at noen mener sånt. For et fint liv du må ha som ikke vet om sånne ting.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:51   #44
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Han tok jo sitt eget liv også. Det sier mye; hadde han stukket av til Jemen og solgt bok med tittelen "They had it coming!" så er jeg enig; når han tar sitt eget liv så er man jo dønn deprimert/psykotisk/nedslitt. Jeg tenker at han var så fullstendig på felgen (av meningsløse årsaker, det er en annen ting) og følte seg så urettferdig behandlet at han ikke orket leve lenger. At han syntes det retterferdiggjorde å ta med seg de andre er en psyk ting.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:52   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Men jeg tror faktisk ikke at noen faktisk mener noe sånt. Det bare avslører at man er korttenkt og salgshungrig og innser ikke hvilken "nyhet" man serverer oppi alle de andre.

Jeg for min del er helt overbevist om at mange mener slikt. Ikke så opp i dagen som mitt eksempel, men underbevisst. Jeg tror en skremmende stor andel av befolkningen virkelig mener at jenta er litt medskyldig i voldtekten hvis hun sprader lettkledd og småfull rundt i byen, og at koner som lyver, snyter og bedrar mannen sin må regne med at det kan få konsekvenser.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:53   #46
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Det at kvinner bringer det over seg selv er en utbredt holdning. Det er mange som mener at den ene skal være et uskyldsrent hvitt lam før den andre skal klandres for vold og terror. Ellers er man medskyldig.

  Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:56   #47
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Han tok jo sitt eget liv også. Det sier mye; hadde han stukket av til Jemen og solgt bok med tittelen "They had it coming!" så er jeg enig; når han tar sitt eget liv så er man jo dønn deprimert/psykotisk/nedslitt. Jeg tenker at han var så fullstendig på felgen (av meningsløse årsaker, det er en annen ting) og følte seg så urettferdig behandlet at han ikke orket leve lenger. At han syntes det retterferdiggjorde å ta med seg de andre er en psyk ting.

Jeg er ikke uenig i at han var psykisk syk altså.

Men når en person reagerer med dyp depresjon på å gjøre en slik ting så kommer fra en holdning som ligger der. Det er jo tross alt mange mennesker som ikke har respekt for andre mennesker og spesielt en del menn har ikke respekt for kona si.

Om man ikke går med på at dette var en egenskap hos blant annet denne mannen så skulle man tro at dette er noe som kan skje hvem som helst. Og det gjør det ikke. Det er overhyppighet av slike drap i patriarkalske samfunn, så dette er nært knyttet til respekt for kvinner.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:57   #48
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Miss Norway: Jeg mente vel primært bare at det med "ond og gal" ville være en rimeligere ting av en sjokkert nabo å si enn "han sa at de rottet seg sammen mot ham, så man kan jo til en viss grad forstå det han gjorde", ikke at det nødvendigvis var en rimelig og utfyllende analyse av fyren.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:59   #49
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Jeg får vel moderere meg til å si at jeg tror når det gjelder denne saken,
som jo er den vi omtaler, og personene nabo og journalist, som var de som evt hadde problemer med menneskesynet.
Jeg tror at de ikke ser helheten/sammenhengen i totalbildet de uttaler seg og at det kan virke som at det blir ment at kvinnen hadde skyld i at hun ble drept. Naboen sier jo og at han ikke forsvarer det mannen har gjordt, men vil at "helheten" skal komme frem. Men han burde jo tenke litt, og det burde jo journalisten også. At det vil bli oppfattet nettopp sånn mener jeg.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 14:59   #50
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har sitatene som fikk meg til å tenne her:

- Jeg har snakket med flere som har vært tett på skilsmissestriden. De sier at både ekskona og datteren hennes har løyet i rettsaken. Dermed følte mannen seg overkjørt, sier den nære naboen, Per Ivar Mjør (47).

- Så vidt jeg vet er det som ble sagt i retten et resultat av en historie som ikke har forankring i virkeligheten.

- Etter disse opplysningene ser jeg nesten på gjerningsmannen som et offer. Han har gjort alt for å få til en dialog i saken, sier Mjør.

NÅ skjønner jeg reaksjonen deres, ja! Noe så usmakelig.
Nå etter redigeringen (åpenbart) leste jeg først at naboen mente at det ikke var tilfeldig at også datteren ble drept. Og da tolket jeg det dit hen at han drapsmannen hadde et konfliktfylt forhold også til henne, ikke at hun på noe vis ble tillagt skyld for det som hendte. Deretter merket jeg meg at naboen uttalte at drapsmannen hadde følt seg overkjørt i rettsaken, men det er jo ikke uvanlig. Begge parter kan gjerne føle seg overkjørt i en rettsak. Man gir, man tar og begge kan mene de må gi for mye. Ja. Men det ble jo noe ganske annet enn sitatene nevnt overfor.

Hvem sier noe slikt? Og hvem lar en tulling slippe ut i media med sånt?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:00   #51
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om man ikke går med på at dette var en egenskap hos blant annet denne mannen så skulle man tro at dette er noe som kan skje hvem som helst. Og det gjør det ikke. Det er overhyppighet av slike drap i patriarkalske samfunn, så dette er nært knyttet til respekt for kvinner.

Det er også en sterk overhyppighet av slike drap blant menn, og det taler vel også i den retningen, ville jeg tro.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:01   #52
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

*scroller opp og finleser Skilpadda sitt innlegg igjen*

Ok, det var da endelig godt; jeg leste det som om det var det du heller syntes mannen burde ha sagt. Det liknet ikke helt deg egentlig.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.


Sist redigert av Miss Norway : 12-05-09 kl 15:27.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:02   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg får vel moderere meg til å si at jeg tror når det gjelder denne saken,
som jo er den vi omtaler, og personene nabo og journalist, som var de som evt hadde problemer med menneskesynet.
Jeg tror at de ikke ser helheten/sammenhengen i totalbildet de uttaler seg og at det kan virke som at det blir ment at kvinnen hadde skyld i at hun ble drept. Naboen sier jo og at han ikke forsvarer det mannen har gjordt, men vil at "helheten" skal komme frem. Men han burde jo tenke litt, og det burde jo journalisten også. At det vil bli oppfattet nettopp sånn mener jeg.

I mitt hode så overstyrer et drap en hvilken som helst "helhet". Det finnes ikke den ting disse kvinnene kunne ha gjort som rettferdiggjør drap eller som plasserer drap inn en noen slags "helhet".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:02   #54
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er også en sterk overhyppighet av slike drap blant menn, og det taler vel også i den retningen, ville jeg tro.

Det er vel generelt sterk overhyppighet av drap blant menn? (Ikke at det er kjemperelevant akkurat her, men nå ble jeg nysgjerrig på hvor stor andel partnerdrap/ekspartnerdrap gjør av drap totalt for menn og for kvinner.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:03   #55
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Han sier jo ganske direkte at kvinnen og datteren har løyet i retten.

Han avslører også seg selv som en sladdernabotufs ved å si at han har snakket med flere som har vært tett på i naboenes skilsmisse. Herregud... Hva er det med denne fyren??? Er det vanlig at man går rundt og snakker med flere som følger naboenes skilsmisse eller? Han han snakket med kona kanskje?

  Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:04   #56
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Men jeg har ingen problem med å være enig med deg i at det er svært vanskelig for privatpersoner som plutselig befinner seg i medias søkelys, å vurdere konsekvensen av sine uttalelser.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:05   #57
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

aC: Chaudry er en fjått.

i hvertfall på det komplekse virrvarret av realitet og analyse som holdning og handling rundt konedrap + selvdrap er. Sjokk og VantroTM holder liksom ikke. Og jeg har forsøkt å hjelpe godeste Chaudry med dette og andre kvinnepolitiske klassikere, men han bare forstår det ikke helt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:05   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er vel generelt sterk overhyppighet av drap blant menn? (Ikke at det er kjemperelevant akkurat her, men nå ble jeg nysgjerrig på hvor stor andel partnerdrap/ekspartnerdrap gjør av drap totalt for menn og for kvinner.)

"Regelen" er at menn dreper en partner som forsøker å gå sin vei. Kvinner dreper sjelden partneren sin, men når det skjer er det fordi de ikke kommer seg vekk.

Når det gjelder drap på barn dreper som regel menn barna sine for å ramme partneren sin. De er som regel friske etter loven og tilregnelige i gjerningsøyeblikket. Kvinner som dreper barna sine er som regel alltid svært alvorlig psyke.

Referert fra krisesenteret.

  Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:07   #59
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er vel generelt sterk overhyppighet av drap blant menn? (Ikke at det er kjemperelevant akkurat her, men nå ble jeg nysgjerrig på hvor stor andel partnerdrap/ekspartnerdrap gjør av drap totalt for menn og for kvinner.)

Dette leste jeg akkurat. Jeg kan ikke gå god for kilden, men han virker seriøs nok til at jeg siterer:

Sitat:

I løpet av de ti siste årene er ca 80 kvinner blitt drept av partneren eller en tidligere partner, ofte i forbindelse med konflikter og krangel. I samme periode har fem menn blitt drept av sin nåværende eller tidligere partner.

http://evenshaug.blogspot.com/2009/0...nt-mnster.html

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 15:08   #60
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som reagerer?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er vel generelt sterk overhyppighet av drap blant menn? (Ikke at det er kjemperelevant akkurat her, men nå ble jeg nysgjerrig på hvor stor andel partnerdrap/ekspartnerdrap gjør av drap totalt for menn og for kvinner.)

Statistikk for deg:
http://www.ssb.no/emner/03/01/10/dod...x-v01-y89.html
Søk på X85-Y09 Drap

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no